advies kidsgear

• barenddelange
    Tourist
    barenddelange op 18 November 2018 路 09:27
    Hoi lui,

Onze kids hebben de smaak te pakken gekregen van de sneeuw:

We gaan rond de kerst in Les Rousses in de Jura eens kijken.

Dan ga je ook eens kijken voor gear, pakjes, jassen, mutsen etc hebben we al, een helm is bij de decathlon ook zo aangeschaft, dan blijft in de categorie complexe keuzes de ski's en (mindere mate) schoenen over.

Op Marktplaats staan allerlei ski's voor onze dwergen te koop (4 jaar en 7 jaar, 16 kg en 21 kg en lengtes 105cm en 125cm):
    https://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/skien-en-langlaufen/m134... en
    https://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/skien-en-langlaufen/m134... of
    https://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/skien-en-langlaufen/m134...

Wat is hier wijsheid en maximale ouderdom van ski's? Zijn er merken die compleet over geslagen moeten worden? (atomic, lange, fisher kennen we allemaal wel die zijn ok, wat zijn de "laten staan merken of types").

Hoe stel je die ski's in (ik ben boarder), net als bij volwassenen op gewicht?

Budget speelt een rol; die ski's van 120 gaan misschien 6x mee, die van 90cm nog maar 4x.

Iemand gouden tips? Ben benieuwd en we gaan niet naar een ski-winkel om voor 250 euro per kind in nieuwe spullen gestoken te worden; dat is duur en niet duurzaam 馃槂

Thanks alvast!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 18 November 2018 路 10:46
    Met zoveel vragen zou ik zeggen ga spullen huren, maar dat is misschien niet het antwoord dat je wil horen. Er zijn ook zaken die een groeiplan hebben waarmee je ski鈥檚 / schoenen kunt omwisselen voor nieuwe spullen.

Dit is een voorbeeld: http://www.topsurf.nl/webshop/kindergroeiplan/

Ik zou je vraag ook op wintersport.nl plaatsen, want daar zit meer de doelgroep waar je naar op zoekt bent.
    When life gets too complicated.... SKI
  • brakkeman
    Tourist
    brakkeman op 18 November 2018 路 11:10
    Vrienden aanspreken en spullen overnemen is ook een optie. Maar met zoveel vragen, zou ik ook naar een speciaalzaak gaan.
  • Gaius
    Beginner
    Gaius op 18 November 2018 路 14:54
    Groeiplaats is mij prima bevallen.

Weet niet wat je bedoelt met minder complexe keuzes mbt schoenen. Hoop niet dat je bedoelt dat luistert wat minder nauw. Goed passende schoenen zijn veilig en zitten plezierig en dan willen de kinderen volgend jaar (of eerder) ook weer mee
  • skiester
    Advanced
    skiester op 18 November 2018 路 16:09
    Voor beginnende kids zou ik gewoon huren. En vooral niet te lange skis op de groei kopen.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • barenddelange
    Tourist
    barenddelange op 18 November 2018 路 16:54
    Thanks allemaal!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 19 November 2018 路 07:27
    Waarom niet snowboarden, dan bespaar je ze een heel leven van vragen of ze wel de perfecte ski hebben.. 馃槈
    splitfest.nl
  • waingro
    Advanced
    waingro op 19 November 2018 路 08:46
    Waarom niet snowboarden, dan bespaar je ze een heel leven van vragen of ze wel de perfecte ski hebben.. 馃槈 ieism op 19 nov 2018 07:27

Ja maar dan blijven ze met de rest van hun leven zitten met de vraag of de broekspijpen nu in over over de binding moeten 馃槂
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 19 November 2018 路 09:42
    馃槂
    splitfest.nl
  • Togi
    Togi op 20 November 2018 路 14:45
    Mijn kinderen staan vanaf begin september tot eind maart op de skies en dan is huren niet rendabel, dus wij kiezen voor koop

Voor schoenen gebruiken wij een groeiplan.
    Ieder jaar, begin van het seizoen gaan we langs en wordt er gekeken of er andere schoenen nodig zijn etc.
    Persoonlijk kiezen wij voor nieuwe schoenen maar evt 2de hands kan vaak ook wel.

De skies koop ik online in de uitverkoop. Tot nu toe had ik steeds voor minder dan 80 euro een leuk setje (Elan, Salomon). Als de oudste eruit gegroeid is konden ze door naar nummer 2 en daarna raak je ze via marktplaats zo weer kwijt.

Ps: een kindersnowboard is natuurlijk ook handig.......als dienblad voor een meter bier en schnapps 馃槈

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro