Voor als je Japan teveel doorsnee vindt

• Onnem
    Tourist
    Onnem op 26 November 2018 · 13:11
    Siberie
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 26 November 2018 · 13:52
    Rusland is zeer interessant. Vooral het terrein van het Mamay gebergte rondom het Baikal meer!
    *message edited by Guy. op 26 Nov 2018 13:54 (25% bewerkt)
  • jurriaan
    Beginner
    jurriaan op 26 November 2018 · 13:59
    @polhovsky is onlangs nog in Rusland geweest voor een goede poedersessie!
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 26 November 2018 · 14:33
    Dat is helemaal correct @jurriaan 😃

Mamay is erg interessant, ook begin november...
    'Skiing is the best way in the world to waste time' - Glenn Plake
  • sanno
    Tourist
    sanno op 26 November 2018 · 16:07
    Luzhba krijgt wel berucht veel sneeuw net als sheregesh (skigebied) iets verderop en priiskovy (cat) net aan de andere kant van de bergketen.

Mamay is relatief makkelijk te bereiken vanuit Irkoetsk of Ulan Ude. 2 totaal cultureel verschillende steden.
    Als je echt op avontuur wilt rond Baikal dan kan je een busje huren en al rijdend over het meer een paar leuke bergje uitzoeken om te toeren. Vooral ten noorden van Ust Barguzin.
    Toerisski
  • Roene
    Advanced
    Roene op 27 November 2018 · 12:44
    Ziet er goed uit, heerlijke poeder zo te zien! Rond de kerst zit ik in Priiskovy om te SnowCat-skiën. Ben erg benieuwd hoe het zal zijn!

En inderdaad, na tweemaal Japan werd dat toch wat doorsnee 😉.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 27 November 2018 · 13:47
    Ziet er goed uit, heerlijke poeder zo te zien! Rond de kerst zit ik in Priiskovy om te SnowCat-skiën. Ben erg benieuwd hoe het zal zijn!

En inderdaad, na tweemaal Japan werd dat toch wat doorsnee 😉.Roene op 27 nov 2018 12:44

@roene: doe je dat op eigen initiatief of via een reisorganisatie? Welke 'cat'-firma?
    *message edited by 3zel op 27 Nov 2018 13:48 (1% bewerkt)
    knowledge is powder
  • sanno
    Tourist
    sanno op 27 November 2018 · 14:12
    gewoon direct bij priiskovy.ru

Hier een verslagje van onze trip een paar jaar terug.
    https://wepowder.com/nl/forum/topic/113128
    Toerisski
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 27 November 2018 · 15:01
    @sanno: thx! we denken er over om eind december, begin Januari te gaan. Enige bedenkingen bij die periode behalve de kou?
    knowledge is powder
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 27 November 2018 · 15:27
    Ja dat was een mooi tripje @sanno ! 😃
    @3zel , ik denk t niet, in maart (toen zaten wij er) heb je we wel meer daglicht..
  • sanno
    Tourist
    sanno op 27 November 2018 · 16:36
    orthodox kerst is rond eerste weekend van het nieuwe jaar. Mogelijk extra veel (dronken) Russen onderweg. Op zich geen reden om niet te gaan, maar houd je dashcam paraat.

Eigenlijk voor mij de enige reden om het niet te doen wanneer dan ook is de rit in het busje naar en van Priiskovy.
    Toerisski
  • Roene
    Advanced
    Roene op 28 November 2018 · 09:02
    @3zel, ik ga met een paar gasten die ik ken van Eqpique, geboekt bij deze organisatie: http://skiinginsiberia.com/snowcat-skiing/.

@sanno, leuk verslag van jullie trip! Alleen, wat is er zo erg aan de busrit van en naar Priiskovy?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 28 November 2018 · 09:40
    @roene

Het was een best lange rit (een uur of 6) over veelal onverharde wegen in een nogal vol busje.
    Op de terug weg reed onze gids er met een normale auto achteraan (hij vertrok een stuk later, maar zat in hetzelfde vliegtuig). Ik zou er wel wat voor over hebben om in een auto ipv een busje te gaan.

Wow dat zijn echt stevige prijzen die skiing in siberia rekent. Dan mag je wel rekenen op een luxe bus met genoeg beenruimte en hopelijk een snelle kleine prive cat.

*message edited by sanno op 28 Nov 2018 09:59 (23% bewerkt)
    Toerisski
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 28 November 2018 · 09:46
    Ik zat ook in die bus, vond t wel te doen hoor. Ja t duurt wel lang, zeker na een brakke nachtvlucht, maar goed; je ziet wat van t uitgestrekte landschap, stopt af en toe in een soort van pittoreske dorpjes. Enuiteindelijk ga je catskien😃!
    *message edited by markindealpen op 28 Nov 2018 09:46 (1% bewerkt)
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 28 November 2018 · 10:52
    @sanno skiinginrussia.com rekent idd hele stevige prijzen. Ik ben begin deze maand in Mamay geweest en heb een derde betaald van wat zij vragen voor exact hetzelfde pakket en het was super geregeld. Maar goed, Grigory Mintsev (de eigenaar van het bedrijf en hoofdgids) heeft goede contacten en zijn reizen zijn zo'n beetje altijd uitverkocht. Je betaalt veel maar volgens mij zijn de reizen wel goed.

Maar ja, als je rechtstreekt boekt bij die gasten van het catskien, zoals jij al aangaf, betaal je slechts de helft.
    'Skiing is the best way in the world to waste time' - Glenn Plake

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro