meest recente sneeuwval per dorp op wepowder

• SamSam
    Advanced
    SamSam op 29 January 2019 · 21:41
    Misschien een domme vraag, maar de meest recente sneeuwval, die je kan raadplegen per dorp hier op wepowder, van waar komen die cijfers? Is dat op basis van de officiële meetstationnetjes zoals je die op de websites van de verschillende alpenregios kan vinden? Of op basis van wat de skigebieden rapporteren op hun website? Of nog iets anders?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 29 January 2019 · 22:02
    Op basis van de voorspelde neerslag dacht ik.
    splitfest.nl
  • kristalklear
    Advanced
    kristalklear op 30 January 2019 · 08:32
    Na enkele jaren verschillende platformen en websites te gebruiken:
    - WePowder voor snow forecast, lawine condities, opbouw snowpack en to be stoked als lagelander 😃
    - Sneeuwhoogte voor historie van sneeuwval per dorp
    - Bergfex voor lokaal weerbericht wanneer ik in de alpen zelf ben (deze maakt gebruik van lokale weerstationnen en is het meest accuraat gebleken)
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 30 January 2019 · 11:01
    @SamSam, voor recente sneeuw klik je het beste op een skigebiedpagina op de weerstations in de buurt. Die data is niet open en kunnen we daarom niet hergebruiken. Daarom via links (die ook nog eens regelmatig worden veranderd door de autoriteiten... echt makkelijk maken ze het ons freeriders niet). Zie hieronder de meetstationnen in de buurt van Ski Arlberg als voorbeeld

Het is wat omslachtig maar het kan voorlopig niet anders.

@ieism heeft gelijk dat wij enkel voorspelde neerslag tonen op de sneeuwkaarten. We hebben geen toegang tot de data. De data is wel te koop maar die kunnen we niet betalen.

@kristalklear
    Je hebt leugens, grotere leugens en de sneeuwmeldingen van skigebieden. Daar zou ik me niet op blind staren. Meetstationnen zijn de meest betrouwbare source.
    May the powder be with you.
  • SamSam
    Advanced
    SamSam op 30 January 2019 · 12:17
    Ok thanks, helder!
  • kristalklear
    Advanced
    kristalklear op 30 January 2019 · 12:48
    Ben vooral een tourskier dus op de sites van skigebieden ga ik nooit.
    Op sneeuwhoogte gebruik ik enkel de historie van sneeuwval in grafiek om zo de voorbije dumps heel snel te kunnen uitlezen en overzicht van lokale webcams.
    Verder heel tevreden over wepowder.
    Ik werk in de enegiesector en werk dagelijks met weermodellen, forecasts en realtime metering. Het is idd niet evident om de juiste data te verkijgen en/of te analyseren.
    Maar de tooling die we nu al hebben vind ik op zich toch al redelijk fantastisch.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro