Tourski winkel gezocht Den Haag of midden NL

• SanderG
    SanderG op 9 February 2019 · 13:03
    Ook ik ben van plan om voorzichtig te starten met tourkien. Na vele jaren op de piste me vermaakt te hebben ben ik nu van plan om voorzichtig de eerste stappen naar tourskien te zetten. De theorie cursus bij de snowsafety heb ik reeds gedaan.

Ik ben op zoek naar een winkel waar ze veel kennis hebben van tourskien en waar ze mij dus van goed advies kunnen voorzien.

Ik woon in Den Haag, maar vind het geen probleem om richting Utrecht/ Amersfoort te rijden.

Alvast bedankt, Sander
  • Elsie
    Beginner
    Elsie op 9 February 2019 · 13:07
    Kijk eens bij Outdoor XL in Barendrecht of bij Zwerfkei in Woerden
  • $andokan
    Tourist
    $andokan op 9 February 2019 · 13:16
    De place to be is MK te Bilthoven.
    Ga vooral niet op zaterdag mega druk!
    2 Rad 4 Mum & Dad!
  • KRovers
    Advanced
    KRovers op 9 February 2019 · 13:43
    Kijk vooraf ook alvast naar de producten die je nodig denkt te hebben, de maten die ongeveer bij je passen en het assortiment van de zaak.
    Goed advies is natuurlijk belangrijk, maar als je heel goed advies krijgt en de juiste producten zijn niet op voorraad dan kan dit een teleurstellend gebeuren worden. Of je gaat misschien naar huis met iets dat toch niet helemaal past.
    Zonder keuze heb je weinig aan advies. En ik moet de eerste verkoper nog tegen komen die je echt goed helpt met spullen van de concurrent...

Mijn vriendin was op zoek naar een rugzak en dan is het natuurlijk van belang dat je rekening houdt met je ruglengte, zij is vrij klein.
    MK Skiservice wilde ik eerst proberen, maar die hadden helaas maar 1 rugzak in haar ruglengte en daarvan was de inhoud te groot voor haar.
    Uiteindelijk zijn we bij Zwerfkei terecht gekomen omdat ze daar een zeer uitgebreide keuze van rugzakken hadden.

En de inkoper van Bever heeft bedacht dat de Nederlander vooral erg gemiddeld is. Zij zijn vergeten om afwijkende maten in hun assortiment op te nemen. Skirugzakken in korte ruglengte of buitensportbroeken in lange beenlengte zul je daar niet vinden. We waren eerst naar Bever Women op de Overtoom gegaan, maar daar was zelfs helemaal niets in een korte ruglengte te vinden.. Vreemd..

Je zou wel kunnen overwegen om eerst te gaan huren in de gebieden waar je de eerste stappen wilt gaan zetten. Daar is tenminste heel veel kennis in de winkels aanwezig en kun je tussendoor nog iets aanpassen als dat nodig is. Ik heb mijn eerste toer- / freerideset in Zermatt gekocht op advies van de winkel. En toen bleek mijn gids precies dezelfde spullen te hebben...
    Avalensemble!
  • KRovers
    Advanced
    KRovers op 9 February 2019 · 13:46
    En mijn toerskischoenen heb ik op maat laten maken in Chamonix, ik heb wat lastige voeten... Dat had ik in Nederland niet voor elkaar gekregen, omdat we verschillende schalen (zonder binnenschoen!) moesten proberen voor we de schaal vonden waar mijn voeten in pasten. En toen pas werd er naar verschillende binnenschoenen gekeken.
    Ik ben er nog steeds ontzettend blij mee dat ik die schoenen daar heb gekocht.
    Avalensemble!
  • Bohdie
    Advanced
    Bohdie op 9 February 2019 · 14:38
    Was gisteravond weliswaar met een snowboarders instelling bij Outdoor XL (ook door @Elsie genoemd hierboven) en was onder de indruk van de op het oog ruime sortering. Je komt daar ook Rolf van Snow Safety tegen.
  • SanderG
    SanderG op 9 February 2019 · 17:15
    Hartelijk dank allen!
  • kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 9 February 2019 · 17:56
    Mk Skiservice is goed, wel duur en in weekend druk.
    Je kan voor t instap materiaal nu ook terecht bij de Decathlon en gewoon marktplaats. En voor info dit forum.
  • Bono
    Beginner
    Bono op 9 February 2019 · 18:10
    Snowcountry kunnen ze je ook goed adviseren en niet duur.
  • Skimama
    Beginner
    Skimama op 9 February 2019 · 22:17
    Snowcountry! Toppers in toerskiën en ze hebben een groot assortiment.
    In the end you won’t remember the time you spent working in the office or mowing your lawn. So climb the goddamn mountain.
  • KRovers
    Advanced
    KRovers op 10 February 2019 · 18:52
    Snowcountry heb ik ook goede ervaringen mee. Daar heb ik mijn huidige ski's en die van mijn vriendin gekocht inclusief vellen en bindingen.
    Daarvoor had ik zelf een duidelijk idee wat ik ongeveer wilde, zij hebben daar suggesties bij aangedragen die erg goed aansloten bij onze wensen.

Kijk of je al een idee hebt op welke manier je wilt gaan toeren. Ik heb gekozen voor brede planken met vellen en tech bindingen voor niet al te technisch stijgen naar poeder. Op voorjaarssneeuw zijn mijn planken veel te breed voor een ijzige klim voordat de firn zacht is geworden. Het zijn ook geen makkelijke planken om naar een top te klimmen met de ski's aan een rugzak. Ik heb mijn keuze gemaakt met een duidelijk beeld voor ogen.
    "Voorzichtig starten met toerskiën" kan een heleboel kanten op...
    Avalensemble!

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro