Alleen maar lief aankijken? Jeetje! Die van jou is makkelijk!
Misschien dat goed fit zijn hier ook mee helpt. Er lekker(der) uitzien helpt ook. (Wetenschappelijk bewezen: het werkt zelfs bij sollicitaties!)
Maar alle gekheid op een stokje: Ikzelf heb ondervonden dat het echt even duurt/ wat gepalaver vraagt om de ander te doen inzien dat flexibiliteit echt flexibiliteit is: Ja, er is een alert afgekondigd, voor waarschijnlijk dat weekend, maar dat wil niet zeggen dat de sneeuw op dat weekend ook valt, het ergens valt waar ik heen wil of kan, en misschien verzet ik de plannen op het laatste moment naar een dag/dagen vroeger/ later/ volgende alert. Wat de e(e)ga vaak hoorde als ik over poederalerts begon was: ze gaat volgend weekend weg dus ze is maandagavond terug dus dan kan ik wel een afspraak voor eten met vrienden plannen. Ho, ho, ho, wacht, het is nog pas een alert, ik weet nog niets!
Na twee seizoenen was ze beter ingespeeld en ik ook. Lief aankijken gebeurt dan voor en na dat inspelen/ palaveren/ uitleggen/ (duidelijke) afspraken maken
Wat betreft het in vorm komen: ik heb daar nooit de discipline voor. Ik verveel me tijdens een workout. Ik moet gewoon naar buiten leuke dingen doen, anders zie ik het nut er niet van in (zelfs al weet mijn brein dat het nut heeft..) Ik zit nu sinds een tijdje op Zwift, een computerprogramma dat met "smart" fietsentrainers werkt en dat helpt erg met die belabberde zelfdiscipline.
(
https://whatsonzwift.com/workouts/ )
Een andere optie is op een fitness klas of zo te gaan, liefst met iemand, zodat je wel moet. En dan flink op core en bovenbenen trainen.
(Ik heb een slackline thuis staan, sta ik elke ochtend op, dat helpt een beetje voor de core en balans. Maar is dan ook gewoon leuk)
Het allerbeste, weet ik uit ervaring, is gewoon in de bergen gaan wonen. Maar jah....
*message edited by Dutchess op 11 Sep 2019 14:27