Gezocht: cursus/stage freeriden voor beginners (BE)

• Arnh
    Arnh op 14 September 2019 路 15:30
    Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging en ik wil eigenlijk al een hele tijd starten met freeriden. Qua niveau zit ik wel op peil. Ik ben daarom op zoek naar een geschikte stage/cursus freeriden.

Aangezien ik zelf geen wagen heb, is het idealiter een cursus incl vervoer. Of alleszins met een Belgische organisatie omdat het dan vaak makkelijker is om een lift te vinden. 馃槂

Wie heeft tips?
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 14 September 2019 路 16:35
    Tof dat je wil leren freeriden, maar je schrijft niet wat je precies wil leren.

Ski毛n of snowboarden?
    Techniek leren of leren zelfstandig op pad te gaan?
    Met de lift omhoog of toeren?

Als je dat even specificeert dan weet ik zeker dat je wat gerichter antwoord krijgt op je vraag. 馃槂
  • Arnh
    Arnh op 14 September 2019 路 17:26
    Oeps. Idd wat weinig informatie gegeven.

Ik ben dus een ski毛r. M'n ski niveau is vrij goed, dus ben vooral op zoek naar een cursus waar je meer leert over veiligheid, route bepalen, materiaal gebruiken, etc.

En ik wil dus graag tourski毛n. 馃槂
  • Mars
    Tourist
    Mars op 14 September 2019 路 19:17
    Voor veiligheid, drie-eenheid gebruiken en route keuzes zou ik zeker het snowsafetycenter kiezen. Meestal kun je wel met andere deelnemers meerijden. Via Facebook wordt na inschrijving vanalles gedeeld. Binnenkort is het pieperfest van het SSC.

• Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 14 September 2019 路 20:40
    https://www.klimenbergsportfederatie.be/
    De winter stages komen normaal in Oktober online dacht ik.
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 14 September 2019 路 20:43
    Bij KBF Vlaanderen kan je dit doen.
    Normaal komen de winter stages in Oktober online dacht ik.
    www . klimenbergsportfederatie . be
  • BMT
    Advanced
    BMT op 15 September 2019 路 01:37
    NKBV organiseert trainingen specifiek gericht op toerskien.

https://nkbv.nl/sport/toerskien/

Veel plezier 馃槂
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 15 September 2019 路 08:46
    Ik zou in ieder geval beginnen met een deel theorie op het gebied van lawinekunde. Theorie 1 van Snow Safety bijvoorbeeld. Powderguides biedt mooie freeride reizen voor alle niveaus, ook gericht op toeren dacht ik.
    Maar wat kennis moet je toch hebben, dat zijn mooie projecten voor het najaar om in de stemming te komen.
    gigiski.com
  • kanski
    Elite
    kanski op 21 September 2019 路 11:43
    Als je een groepje bij elkaar krijgt geef ik je graag de eerste introductie in het freeriden, off piste ski毛n.
    www.sanderkan.nl
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro