Teamleden gezocht voor de Patrouille des glaciers 2020

• Bros
    Expert
    Bros op 16 September 2019 · 21:54
    Zijn er misschien wepowderaars die interesse hebben om in 2020 mee te doen met de Patrouille en een team willen vormen??

Ik zou in 2020 graag de uitdaging aangaan. Een team bestaat uit 3 leden, inschrijven kan tot 30 september.

Voor mij is het doel met elkaar als team de finish halen, binnen de tijdslimiet. Geen onderlinge competitie maar samen afzien. Ik had hier graag een wat uitgebreidere post geplaatst, maar omdat de deadline 30 september is, hierbij alvast een aankondiging...

Uiteraard vraagt dit naast een kennismaking en een goede fysieke vorm, ook de nodige voorbereidingen als team in Nederland/Belgie maar ook in de alpen. Maar degene die interesse hebben, weten wat dit betekent.

Ik ben benieuwd! Als er animo is, dan zal ik een concreet voorstel doen voor een vervolg op korte termijn.

Voor degene die denken, waar gaat dit over??
    Zie hier:
    https://www.pdg.ch/en/welcome/
    https://www.wintersport.nl/forum/topic/27145

Bros
  • ieism
    Tourist
    ieism op 16 September 2019 · 23:06
    De lange of de korte? (ik ben zelf mank dit jaar dus dat gaat 'm niet worden) Echt gaaf als je een team bij elkaar krijgt, als je nog een supportcrew zoekt ben ik wel beschikbaar.
    splitfest.nl
  • Bros
    Expert
    Bros op 17 September 2019 · 07:49
    De lange, dus start s avonds in Zermatt. Finish Verbier....
    Bros
  • Bros
    Expert
    Bros op 20 September 2019 · 09:26
    Er zijn nog maar 2 plekken beschikbaar😉!
    Bros
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 20 September 2019 · 10:08
    Mogen splitboards ook meedoen? Wel iets langere ombouwtijd 😄
    Indien ja wel interesse hier
  • Bros
    Expert
    Bros op 20 September 2019 · 10:59
    Bros
  • Bros
    Expert
    Bros op 20 September 2019 · 11:01
    De voorgaande afbeelding is een kopie van het reglement... Er staat wel "ski" maar zijn splits ski's??
    Bros
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 20 September 2019 · 11:50
    Heb even een e-mail gestuurd.

Ik zet het antwoord hier wel neer als ik het krijg
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 20 September 2019 · 12:54

*message edited by EmileHendrix op 20 Sep 2019 13:19 (100% bewerkt)
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 20 September 2019 · 23:19
    Dear Sir,

Many thanks for your email and interest about the Patrouille des Glaciers.

Splitboards are not allowed.

We wish you good preparation and

Best Regards

Patrouille des Glaciers
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 21 September 2019 · 08:09
    Pure discriminatie dit.
    *message edited by markindealpen op 21 Sep 2019 08:09 (4% bewerkt)
  • sanno
    Tourist
    sanno op 21 September 2019 · 08:19
    tuurlijk maar is dat werkelijk een probleem of fout?
    Aan vrijwel elke wedstrijd worden randvoorwaarden gesteld. Dat kan eisen zijn aan materialen (lengte, hoogte, gewicht, vorm) maar ook een geslacht etc.
    Je kan ook wel bij een wedstrijd gaan staan en demonstreren voor toelating van snowblades, maar misschien moet je dan gewoon iets soortgelijks organiseren voor gelijk gestemden.
    Dit is kennelijk een wedstrijd voor lycra lovers op sate prikkers. Laat ze lekker genieten.
    Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 21 September 2019 · 09:49
    Wat de boer niet kent...

Nou, wel mooi dat die meneer/mevrouw gelijk het splitfest 2021 vast legt.
    Scheelt Ivar vast een boel werk.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 21 September 2019 · 10:35
    Als ik eerlijk ben, vraag ik me serieus af wat een splitboarder hier wil? Heb nu al vaak genoeg meegemaakt dat skiërs zoveel handiger en sneller zijn op (vlakke) gletschers. Ombouwen op een gletscher is daarnaast ook een issue. Even je board uitdoen en ernaast stappen kun je beter niet zomaar doen. Een Toter Mann maken is ook niet vanzelfsprekend met je board. En dan heb ik het dus nog niet eens over het omhoog lopen. Als je als splitboarder serieus overweegt met een dergelijke race mee te doen, dan is het denk ik handig om bepaalde stukken maar gewoon te skiën op je splitski’s. (Ja dit schrijf ik echt). Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik kan de organisatie wel begrijpen. Zo, en nu ff een eigen topic hierover beginnen!

@bros zoekt namelijk nog een paar mensen om zijn groep compleet te maken. Anders gewoon je splitboard thuislaten en op ski’s meedoen.
    *message edited by Erwin op 21 Sep 2019 10:37 (1% bewerkt)
  • Bros
    Expert
    Bros op 21 September 2019 · 13:20
    Als je iemand kent in je omgeving die dit misschien wat lijkt, dan zijn tips ook welkom!

NB ik ga graag eens met geïnteresseerde splitboarders op pad in het hooggebergte😃
    Bros
  • jurriaan
    Beginner
    jurriaan op 21 September 2019 · 22:27
    Klinkt vet! Hoe staat het ondertussen met het werven? Ik heb interesse, maar ben beetje benieuwd naar hoe en met wie. Ben je toevallig op korte termijn in de buurt van Rotterdam?
  • Bros
    Expert
    Bros op 22 September 2019 · 08:27
    @Jurriaan PM!
    Bros
  • Bros
    Expert
    Bros op 22 September 2019 · 21:55

Inmiddels beginnen er reacties te komen, contacten worden gelegd; dus er zit wat beweging in. Maar het team staat nog niet.

Nog wat aanvullende parktiache info:
    -In totaal 4000m klimmen, en circa 110km
    -De bedoeling is om in te schrijven voor de “grande patrouille”, dit is lange route van Zermatt naar Verbier. Nogmaals: totaal 4000m klimmen en een afstand van 110km!!!
    -Het doel is om de streep te halen, binnen de tijd. Bij het inschrijven moet je een tijd inschatten. Ik ga nu nog uit van de maximale tijd, 18 uur. In overleg is een kortere tijd bespreekbaar, afhankelijk van de ervaring en ambities van de teamleden. Reken op een starttijd van 2200 – 0.00 in Zermatt. Finish voor 16.00 volgende dag Verbier.
    -Inschrijven voor categorie P4 (zonder gids). Een optie is nog om in te schrijven in categorie P3, dit is een patrouille met een gecertificeerde berggids (IFMGA). Een team bestaat uit 3 leden en een 1 reservelid.
    -Kosten voor de inschrijving van een patrouille zijn 1200 CHF. Dus circa 365 euro pp. Dit is incl eten, kaarten en nog wat zaken.
    -Voor categorie P4 worden de beschikbare plaatsen verloot. Er is dus een kans om UITgeloot te worden. Voor P3 (met gids) is de start gegarandeerd.
    -De bedoeling is dat het hele team finisht (niemand mag onderweg achter worden gelaten, alleen finishen is niet toegestaan). Wel is er nog een mogelijkheid dat bij een checkpoint 1 teamlid stopt en 2 doorgaan, je doet dan niet meer mee voor het klassement.
    -Technisch: maak voor jezelf een inschatting op basis van de kaart en het routeprofiel of je voldoende ervaring hebt. Het is een tocht door hoogalpien terrein.
    -In het eerste deel (vanaf SCHÖNBIEL tot Col de Bertol) moet er aan het touw geklommen en gedaald worden… Dit doe je dus in het donker! Dit vraagt dus wel wat oefening met spitzenkeren, maar ook handigheid met het touw etc.
    -Daarnaast blijft er een risico op lawinegevaar en gletsjerspleten. Maar deze risico’s worden door de organisatie wel geminimaliseerd.

Hopelijk geeft dit weer wat meer duidelijkheid!

Laat van je horen als je interesse hebt!
    Bros
  • Bros
    Expert
    Bros op 25 September 2019 · 13:52
    Er staat een team, maar we zoeken nog een 4e lid! Dit is de reserve. Een unieke kans om met zeer ervaren toerskiers de voorbereidingen mee te maken, een team te vormen en misschien te starten ....
    Bros
  • Gertg
    Advanced
    Gertg op 27 September 2019 · 06:06
    Prachtig idee dit. Helaas wil ik verlopig mijn split nog niet inruilen voor de skis .

Ik heb echter wel begrip voor de organisator om geen splitboards toe te laten.

De waarom wil ik wel even beantwoorden.
    Uiteraard weet elke splitboarder dat hij minder efficiënt is dzn de skiërs. Het gaat hem dan ook gewoon om het uitlopen van zo een lange tocht. Persoonlijk vind ik het ook wel een uitdaging om eens te ervaren hoe efficiënt ik nu echt kan zijn met die split en hoever ik kan komen in zo een race tussen al die "dynafitters". Met hardboot setup op je split hoef je ook je plank niet uit te doen voor vellen af en op te leggen

• ieism
    Tourist
    ieism op 27 September 2019 · 10:11
    Mwa, op zich ken ik best wel wat mensen die dit makkelijk binnen de tijd zouden halen op een split. Maar ik ken er niet veel die bereid zijn zo'n raar pakje aan te doen en zich tussen rando racers te begeven. Dus prima.

Als je het een leuke uitdaging zou vinden op een split kan je het toch gewoon met een groep vrienden en eventueel een gids doen? Heb je nog veel betere sneeuw ook. Een stuk is Wildschutz maar de skiroute erdoor mag je gewoon lopen voor zover ik weet.
    splitfest.nl
  • Bros
    Expert
    Bros op 27 September 2019 · 17:29
    Ik had het mooi gevonden om een wepowder team te vormen met een splitboarder en een Telemarker! Maar de Zwitsers zijn streng....
    Bros
  • Bros
    Expert
    Bros op 27 September 2019 · 17:30
    Een splitboarder in een racepak van dynafit kan prima!
    Bros
  • Bros
    Expert
    Bros op 27 September 2019 · 18:38
    LAST CALL

WE ZOEKEN NOG EEN RESERVE TEAMLID!!

WORDT JIJ ONZE 4e MAN/VROUW?

DEADLINE ZAT 28 SEP 11.00 AM
    *message edited by Bros op 27 Sep 2019 18:40 (16% bewerkt)
    Bros
  • Bros
    Expert
    Bros op 29 September 2019 · 06:22
    Het team is compleet en gisteravond ingeschreven! 2 dagen voor de deadline is het gelukt...

Nu 2 maanden wachten op de loting.....
    Bros
  • Bros
    Expert
    Bros op 29 November 2019 · 23:24
    Inmiddels is de loting bekend: WE ZIJN INGELOOT! Dus de voorbereidingen gaan nu echt beginnen...
    Bros
  • michielneyens
    Advanced
    michielneyens op 30 November 2019 · 22:26
    Yes!
    Beauty is in the eye of the beholder.
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 1 December 2019 · 11:02
    Cool! Zet 'm op
  • Rens
    Advanced
    Rens op 1 December 2019 · 20:51
    Gaaf Barry, succes!!!
  • Bros
    Expert
    Bros op 1 December 2019 · 21:56
    Dank!
    Ik overweeg om een Topic te starten over de voorbereidingen op weg naar Zermatt. En natuurlijk een verslag van de race.

POLL
    @@zou je dit bericht willen LIKEN als je het leuk vindt om de voorbereidingen op wepowder te volgen?

Het is natuurlijk niet helemaal des wepowder, ik verwacht weinig poeder te vinden, maar volgens komen er genoeg mensen op wepowder die dit wel interessant vinden.

Als er animo is, zal ik een nieuw topic starten. Ben benieuwd! Persoonlijk post ik het liever hier dan op Facebook...
    Bros

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro