Nog mee mogelijkheden om milieuvriendelijk naar Oostenrijk te geraken.

• Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 23 October 2019 路 13:41
    De Nightjet kon je al een tijdje nemen vanuit Keulen maar nu kan je ook vanuit Brussel of Amsterdam vertrekken.
    Ik heb die trein verleden jaar een paar keer genomen (vanaf Keulen dus) om van of naar m'n bestemming in de Alpen te geraken en ik ben al lang fan (ook toen ik lang geleden seizoenen in Arlberg deed nam ik vaak deze verbinding).

Meer hierover op
    https://www.standaard.be/cnt/dmf20191023_04679944
    en als ik het artikel goed lees vanaf volgend seizoen misschien ook vanuit Amsterdam!!

Een aanrader...als de prijs nu ook nog meevalt is iedereen gelukkig 馃槂
  • Mars
    Tourist
    Mars op 23 October 2019 路 20:19
    Brussel - Luik - Innsbruck - Wenen en vice versa als ik het zo lees.
    Tussen Maastricht hier en Luik rijd elk uur een NMBS teintje. Vanaf eind 2020 willen ze elk half uur gaan rijden.

Dit is goed nieuws. Dank voor het delen @Pistenbulcky
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 23 October 2019 路 23:14
    Brussel - Luik - Innsbruck - Wenen en vice versa als ik het zo lees.
    Mars op 23 okt 2019 20:19

Brussel - Luik - Innsbruck, de trein rijdt normaal gezien over M眉nchen en maakt dus een rare kronkel/omweg maar op die manier kunnen er meer mensen vanuit Duitsland op de bestemming geraken natuurlijk.
    OF Brussel - Luik - Wenen het gaat volgens mij dus om twee trajecten.
    Volgens mij volgt hij hetzelfde traject als de andere Nightjet-treinen die vanuit D眉sseldorf vertrekken richting Innsbruck...
    https://www.bahn.com/nl/view/aanbod/europa/nightjet.shtml...

Maakt eigenlijk niet zoveel uit, zolang we maar ergens in de poeder staan na de rit 馃槈
  • ieism
    Tourist
    ieism op 24 October 2019 路 08:09
    Dus Dusseldorf Inssbruck gaat straks vanuit Amsterdam ? Dat is wel interessant want parkeren in Dusseldorf centrum was niet echt een betaalbare optie voorheen, en met de trein was nooit een handige aansluiting en veel gesjouw. Dank voor het delen.

*message edited by ieism op 24 Oct 2019 08:14 (14% bewerkt)
    splitfest.nl
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 24 October 2019 路 10:18
    Dit is best wel interessant, Amsterdam pas vanaf volgende winter lees ik. Wat zou zoiets gaan kosten?
  • Steef
    Advanced
    Steef op 24 October 2019 路 11:49
    Dit is best wel interessant, Amsterdam pas vanaf volgende winter lees ik. Wat zou zoiets gaan kosten?markindealpen op 24 okt 2019 10:18
    ...Het is de bedoeling dat de trein aan het begin van de avond vertrekt uit Amsterdam en 's ochtends aankomt in Wenen. De reis duurt zo'n veertien uur. De trein zal bestaan uit zit-, lig- en slaapwagons. Ook komen er luxe coup茅s met priv茅badkamers. De prijzen vari毛ren van 29 euro voor een zitplaats tot 89 euro voor een slaapplaats....

Bron: https://www.nu.nl/economie/6003069/nachttrein-tussen-amsterdam-en-wene...

*message edited by Steef op 24 Oct 2019 11:50 (1% bewerkt)
    Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 24 October 2019 路 11:54
    @Steef; t is mij niet duidelijk uit t artikel of dat over een enkeltje of retour gaat? In beide gevallen interessant als je alleen reist! In het gunstigste geval al helemaal 馃榾. Maar het lijkt mij dat het om een enkeltje gaat?
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • SamSam
    Advanced
    SamSam op 24 October 2019 路 12:49
    je komt alleen vrij laat aan s'ochtends. Dus s'avonds vertrekken en s'ochtends first chair zit er wel net niet in 馃槂
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 24 October 2019 路 12:58
    Zie ik nou goed dat je...
    Op deze trajecten kunt u uw auto of motor dagelijks met de 脰BB Nightjet meenemen:
    Hamburg - Hannover - Passau - Linz - Wenen
    D眉sseldorf - Keulen - Frankfurt - M眉nchen - Innsbruck
    ...?
    Kan ook wat zijn voor een wat langere trip.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • lennart75
    Expert
    lennart75 op 24 October 2019 路 13:03
    Als je voor deze prijzen met de trein naar Innsbruck kan, is dat wel een super alternatief voor de auto of het vliegtuig. En wintersport is vakantie dus geen stress op de weg, lange stukken rijden en dan meteen op de piste maar lekker uitgeslapen aankomen. En vanaf Innsbruck is het voor de meeste Oostenrijkse gebieden nog een klein stukje verder met de taxi of trein naar je plaats van bestemming. Ik ben nog nooit met de trein op wintersport geweest maar het lijkt mij wel een goede optie, zeker met de huidige problematiek van CO2 en stikstof luchtverontreiniging en Schiphol-Innsbruck vliegtuigen geluidsoverlast. Van mij mogen er meer hogesnelheidslijnen komen binnen Europa, eventueel gesubsidieerd door vliegticket en kerosine belastingen zodat de keuze voor veel mensen en gezinnen nog makkelijker wordt.
    *message edited by lennart75 op 24 Oct 2019 13:05
  • ieism
    Tourist
    ieism op 24 October 2019 路 13:19
    Dit is best wel interessant, Amsterdam pas vanaf volgende winter lees ik. Wat zou zoiets gaan kosten?markindealpen op 24 okt 2019 10:18

Vorig jaar heb ik dit een paar keer gedaan, afhankelijk van wanneer je boekt was dat gemiddeld zo'n 250E voor een slaapplaats retour. Maar er zijn ook regelmatig aanbiedingen voor minder, en als het heel druk is is een last minute weer duurder bijvoorbeeld. Ik boekte meetal bij de Duitsers omdat dat goedkoper was.
    splitfest.nl
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 24 October 2019 路 15:01

Vorig jaar heb ik dit een paar keer gedaan, afhankelijk van wanneer je boekt was dat gemiddeld zo'n 250E voor een slaapplaats retour. Maar er zijn ook regelmatig aanbiedingen voor minder, en als het heel druk is is een last minute weer duurder bijvoorbeeld. Ik boekte meetal bij de Duitsers omdat dat goedkoper was. ieism op 24 okt 2019 13:19

Zelf verleden jaar dus ook een paar keer gedaan, via de nmbs international app (Belgische spoorwegen) had ik steeds de beste prijs.
    Kwam voor een enkeltje met simpele slaapplaats op ongeveer 90 鈧 (couchette met 5 andere snurkers, dus niet de goedkoopste optie, dat zijn zit/ligplaatsen)...
  • vasco
    Advanced
    vasco op 27 October 2019 路 09:43
    Ik ben een aantal keer met de trein voor een lang weekend geweest. Donderdagavond heen, vrijdag naar een hut omhoog, zaterdag en zondagochtend skieen en dan zondagnacht weer terug. Zowel naar zwitserland (Andermatt/Goeschenen en dan naar albert heim hutte, en Arolla), als naar oosterrijk (omgeving Innsbruck, Oetztal, Zillertal). Altijd in een ligwagen.

Ik heb ook wel eens naar vliegen gekeken, maar kwam er dan vaak op uit dat er dan nog een hotelovernachting bij kwam. Dan wordt het plots veel duurder.
  • Mrtnvssr
    Advanced
    Mrtnvssr op 27 October 2019 路 10:28
    Ik ben een aantal keer met de trein voor een lang weekend geweest. Donderdagavond heen, vrijdag naar een hut omhoog, zaterdag en zondagochtend skieen en dan zondagnacht weer terug. Zowel naar zwitserland (Andermatt/Goeschenen en dan naar albert heim hutte, en Arolla), als naar oosterrijk (omgeving Innsbruck, Oetztal, Zillertal). Altijd in een ligwagen.

Ik heb ook wel eens naar vliegen gekeken, maar kwam er dan vaak op uit dat er dan nog een hotelovernachting bij kwam. Dan wordt het plots veel duurder.vasco op 27 okt 2019 09:43

Klinkt gaaf. Ik was binnenkort ook iets dergelijks van plan. Heb je nog tips voor routes en hutten waarbij je makkelijk kan komen vanaf een station?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 27 October 2019 路 12:28 splitfest.nl
  • Mrtnvssr
    Advanced
    Mrtnvssr op 27 October 2019 路 13:47
    Bedankt!
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 2 November 2019 路 14:18
    Overdag reizen kan ook voordelig en best snel.
    Ik ben afgelopen week met de trein op en neer naar M眉nchen gereisd en dat was prima te doen.

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/481860/met-de-trein-op-winte...
    *message edited by Ee1co op 2 Nov 2019 14:22 (25% bewerkt)
  • vasco
    Advanced
    vasco op 3 November 2019 路 15:39
    Klinkt gaaf. Ik was binnenkort ook iets dergelijks van plan. Heb je nog tips voor routes en hutten waarbij je makkelijk kan komen vanaf een station?Mrtnvssr op 27 okt 2019 10:28

Ik ben destijds geweest bij:
    Albert Heim Hutte/Route du Soleil/Uri haute route (Andermatt)
    Cab. de Chanrion (Arolla)
    Glungezer hutte (Innsbruck)

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro