Ik was daar samen meerdere van een website ivm een event georganiseerd door Turner ski's waarvan video en foto's gedeeld zijn, ik stond daar ongeveer 15 minuten nadat het gebeurd was. Niemand wist iets maar we werden tegengehouden, het was natuurlijk al bekend dat het een lawine betrof maar slachtoffers alleen geruchten. Totdat het verschrikkelijke nieuws kwam dat er 2 snowboarders onder het sneeuw zou liggen.
Koude rillingen kropen over mijn rug, wij konden niet verder en het aanzicht was ook niet prettig. Er werd gevraagd door de reddingsbrigade of mensen wilden mee helpen. Men kreeg het nodige aan materiaal, ook het prikken op een lager deel was niet prettig om te zien.
Ik begrijp waarom men off piste gaat en vind de beelden ook geweldig, zelf doe ik het niet om de risico's maar des ondanks was dit die dag en nog steeds een grote schok. Beide ken ik niet persoonlijk iemand uit onze groep juist wel. Toen wij te horen kreeg dat het twee van Ripstar waren en twee Nederlanders waarvan een uit Kaprun begon bij haar een belletje te rinkelen en wisten wij heel snel wie een van de slachtoffers was.
Nog steeds koude rillingen als ik er aan terug denk.
STephan en Roy ik ken jullie niet maar RIP, en heel veel sterkte aan familie en vrienden.
*message edited by michelr op 11 Nov 2019 14:41 (2% bewerkt)