wanted: GEZOCHT: Vellen passend op Salomon QST 106

• ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 19 November 2019 · 12:35
    Gezocht; Vellen passend op Salomon QST 106
    One Life, Live it
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 19 November 2019 · 13:25
    Lengte even vermelden?
  • ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 19 November 2019 · 13:42
    Sterk punt, lengte 188
    One Life, Live it
  • godl
    Tourist
    godl op 19 November 2019 · 19:38
    Volg 'm even ThijsL. Zoek ook vellen. Ben ook op zoek. Ongeveer zelfde maat. Lengte 185 en breedte 105. Oude K2 Obsethed.
  • Gregski13
    Beginner
    Gregski13 op 21 November 2019 · 14:23 No guts, no glory
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 21 November 2019 · 17:07
    Misschien dat volgende week met die black friday onzin er outdoor winkels zijn die korting er op gooien. Weet iemand dat? Kan ook wel nog een setje gebruiken
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 21 November 2019 · 17:58
    Misschien dat volgende week met die black friday onzin er outdoor winkels zijn die korting er op gooien. Weet iemand dat? Kan ook wel nog een setje gebruikenTim3 op 21 nov 2019 17:07dacht dat snowcountry vorig jaar 20% korting gaf op bf.
  • ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 21 November 2019 · 18:29
    https://www.salomon.com/en-nl/shop-emea/product/skins-qst-106-glued.ht... 😉Gregski13 op 21 nov 2019 14:23

Deze passen! Nederlandse shop die ze verkoopt heb ik ook al gevonden. Diegene die ik zoek mogen best al een paar keer gebruikt zijn. Iets met nooit geschoten.. 😃

Misschien dat volgende week met die black friday onzin er outdoor winkels zijn die korting er op gooien. Weet iemand dat? Kan ook wel nog een setje gebruikenTim3 op 21 nov 2019 17:07

Hier wordt ik enthousiast van, zou mooi zijn.
    One Life, Live it
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 22 November 2019 · 11:20
    Kwam deze nog tegen, uitstekende deal.. als ie past. Voor mij net ietsje te groot, maar gaan perfect op je 188 QST passen @ThijsL!
    https://www.blue-tomato.com/nl-NL/product/G3-Alpinist+Uni+130mm+183+19...
  • ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 25 November 2019 · 01:03
    Kwam deze nog tegen, uitstekende deal.. als ie past. Voor mij net ietsje te groot, maar gaan perfect op je 188 QST passen @ThijsL!
    https://www.blue-tomato.com/nl-NL/product/G3-Alpinist+Uni+130mm+183+19...Tim3 op 22 nov 2019 11:20

Dank voor het meedenken @Tim3 , toen ik deze link een paar uur later aanklikte was alleen de maat s nog beschikbaar. Ik heb misschien een set gevonden via WP, alleen binnenkort nog kijken of het past.
    One Life, Live it
  • GuyF
    Beginner
    GuyF op 25 November 2019 · 08:28
    Ivm niet originele vellen. Is het mogelijk om vellen die gesneden zijn voor een 107 brede ski van 180 lang te gebruiken op een ski van 188/114? Het verschil in breedte lijkt me niet echt een probleem. Eventueel het voorste riempje verlengen als er genoeg rocker is. Als de skin dan achteraan te kort is, voel je dat?
  • ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 25 November 2019 · 14:45
    Ivm niet originele vellen. Is het mogelijk om vellen die gesneden zijn voor een 107 brede ski van 180 lang te gebruiken op een ski van 188/114? Het verschil in breedte lijkt me niet echt een probleem. Eventueel het voorste riempje verlengen als er genoeg rocker is. Als de skin dan achteraan te kort is, voel je dat?GuyF op 25 nov 2019 08:28

Los van het feit of dit met deze maten zo zou passen/werken, hou ook even rekening met de breedte maten van tip en tail
    One Life, Live it
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 29 November 2019 · 12:43
    Heb even rondgespeurd voor black friday deals, maar voor mijn ski's die nog velloos waren (183 atomic bent chetler, aka 123mm onder de voet) kon ik geen knallende deal maar wel een prima deal vinden 😃. Moet nog wel een bredere tiploop fixen, want de standaard van de black diamonds zal denk ik niet lekker blijven hangen on de tips van de BCs. En heb me toch laten overtuigen door onze wildsnow.com expert dat wall-to-wall carpeting niet essentieel is voor tips, dus voor een ietsje smallere skin gegaan, waardoor er 7mm in de breedte over blijft bij het contactpunt vlak voor de rocker. Niet eerder gedaan, we gaan zien of t iets uit maakt. Hoe dan ook, om een kort verhaal lang te maken... Geen ervaring met Glisshop, maar reviews klinken redelijk betrouwbaar. Mocht iemand ook nog zoiets zoeken;
    https://www.glisshop.nl/stijgvellen/black-diamond/glidelite-mohair-mix...
    *message edited by Tim3 op 29 Nov 2019 12:44 (2% bewerkt)
  • Snow70
    Tourist
    Snow70 op 30 November 2019 · 21:17
    Ik had goeie commentaren gelezen van deze stijgvellen :
    https://www.glisshop.nl/stijgvellen/colltex/sad-todi-mix-120mm-etrier-...

Ik heb ze vanmiddag besteld op Glisshop.nl.
    Mijn eerste ervaring met deze site, maar kwam hem al enkele jaren tegen (vnl. Franse site).

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro