Waar heen van 21-12 t/m 2-1

• Willemfoil
    Beginner
    Willemfoil op 15 December 2019 · 13:08
    Hallo allen,

Wij (vriendin, zoontje 7 en ik) gaan met een wat gedateerde camper regelmatig op skivakantie.

We gaan dan niet voor diepe poeder.
    Niet alleen de sneeuwhoogte maar voornamelijk het weer (weinig wind goed zicht) zijn dan belangrijk.
    We pakken ook vaak vele kleine gebieden mee.

Enige suggesties

Groet,

Jan Willem
  • svenk
    Advanced
    svenk op 15 December 2019 · 13:51
    Go West! Or South! Or Southwest 😃

Over het weer in die periode valt natuurlijk nog weinig te zeggen maar gezien de huidige base en het feit dat je mobiel bent met een camper lijkt mij dat je in de richting zuid west alle opties op tafel hebt liggen voor 2 heerlijke weken. Kleine charmante gebiedjes in Piemonte? Of Ecrins?
    *message edited by svenk op 15 Dec 2019 13:52 (9% bewerkt)
    If in doubt, don't go out!
  • baila010
    Advanced
    baila010 op 15 December 2019 · 13:59
    In dit draadje staan veel tips.
    In de franse alpen o.a. ecrins zijn leuke kleine “one lift” wonders te vinden.
    Heel veel plezier
    Maak je ook een vlog/blog voor hier ?

iig #Enjoy👍🏻🎿⛷

https://wepowder.com/nl/forum/topic/271225
    *message edited by baila010 op 15 Dec 2019 14:03 (23% bewerkt)
    Living my dream :-)
  • Willemfoil
    Beginner
    Willemfoil op 15 December 2019 · 14:26
    Dank heren,

Ik had gedacht bij goed weer.

Nesselwang
    Sterzing/Rosskopf

Meran 2000
    Plose/Brixen

3 dagen Kronplatz
    3 dagen Livigno.

Maar beslissen doe ik vrijdagmiddag op de Duitse autobahn.

Zuid West hoek zal misschien beter zijn

Ga nog wat puzzelen
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 15 December 2019 · 15:29
    Gaat het wel om off-piste skiën? In Nesselwang ligt er waarschijnlijk nog weinig naast de piste en wat er lag is met het komende warme snel weer weg. Vorig weekend alleen wat kunstsneeuwhoopjes op de pistes, afgelopen week is er niet veel bij gevallen.
    Hochzeiger boven Jerzens, op je voorlopige route, ligt er dan mogelijk beter bij. Of Schlick 2000?
    *message edited by Aryen op 15 Dec 2019 15:51 (1% bewerkt)
  • Daaf
    Beginner
    Daaf op 15 December 2019 · 18:34
    Ik zou meteen effe de wepowder gids kopen 😎. Heb je ook meteen wat leesvoer op een down day!
    https://www.wepowdershop.com/products/books/#cc-m-product-9766762271...
  • Willemfoil
    Beginner
    Willemfoil op 15 December 2019 · 19:43
    Gaat het wel om off-piste skiën? In Nesselwang ligt er waarschijnlijk nog weinig naast de piste en wat er lag is met het komende warme snel weer weg. Vorig weekend alleen wat kunstsneeuwhoopjes op de pistes, afgelopen week is er niet veel bij gevallen.
    Hochzeiger boven Jerzens, op je voorlopige route, ligt er dan mogelijk beter bij. Of Schlick 2000?Aryen op 15 dec 2019 15:29

Nee met vriendin en zoontje gaat het niet om off piste.

Ik zag ook Nesselwang voorals nog niets.
    Daar rijd ik eigenlijk standaard heen. 😊
    Is goed te doen met camper,(700km)
    Aan de piste staan, leuk om dan toch zaterdag te skiën, daarna zwemmen en eten.
    En dan heb ik met 1-2-3 uur rijden de skigebieden voor het uitzoeken.

Jerzens ga ik gelijk kijken nu 😊

Thanks 💪👍
    *message edited by Willemfoil op 15 Dec 2019 19:44
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 16 December 2019 · 09:49
    ...
    3 dagen Kronplatz
    3 dagen Livigno.

...Willemfoil op 15 dec 2019 14:26

Paar leuke ideeën in je rijtje. Kronplatz vond ik ook wel leuk om eens gezien te hebben omdat het voelt alsof je echt aan alle kanten van die berg af kan, maar ik denk niet dat je daar 3 dagen voor nodig gaat hebben. Dan zou ik liever doorrijden naar Alta Badia voor wat dolomieten... En eigenlijk zou ik dat zelfs hoger op de prioriteitenlijst zetten. Hoe dan ook, veel plezier
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Brakkeman
    Beginner
    Brakkeman op 16 December 2019 · 10:29
    In Italië is al zeer veel sneeuw gevallen, in combinatie met het lekkere eten en de goedkope espresso toch zeker te overwegen.
  • Willemfoil
    Beginner
    Willemfoil op 16 December 2019 · 15:33
    ...
    3 dagen Kronplatz
    3 dagen Livigno.

...Willemfoil op 15 dec 2019 14:26

Paar leuke ideeën in je rijtje. Kronplatz vond ik ook wel leuk om eens gezien te hebben omdat het voelt alsof je echt aan alle kanten van die berg af kan, maar ik denk niet dat je daar 3 dagen voor nodig gaat hebben. Dan zou ik liever doorrijden naar Alta Badia voor wat dolomieten... En eigenlijk zou ik dat zelfs hoger op de prioriteitenlijst zetten. Hoe dan ook, veel plezierEmileHendrix op 16 dec 2019 09:49

Mijn vriendin vindt Kronplatz fijn.
    Mocht onze zoon om wat voor reden toch “verdwalen” dan hoeft ie alleen een willekeurige lift te pakken en komt altijd bove n goed uit.

Maaaaaaar mischien toch een dagje (of 2 Corvara (camperplaats naast piste gratis) en kunnen we de Sella ronde links om doen.
    Vorig jaar rechtsom (makkelijk)

Dit jaar dagje linksom lift zitten 🤪🤪🤪

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro