Bubbel in belag na waxbeurt

• SidiNick
    SidiNick op 19 January 2020 · 11:24
    Gisteren besloten mijn board een goede waxbeurt te geven voordat we vertrekken. Eerst begonnen met een hotwax scrape om de base te cleane, gevolgd door de koperen borstel. Nadien een goede basiswax erop gezet, laten harden en erna geschraapt. Nog een keer gevolgd door een speedwax op crayon manier aangebracht, ook deze laten harden en geschraapt. Na het borstelen met nylon en paardenhaar viel mij opeens 2 "bubbels" op de base, dacht eerst nog overtollig wax maar dat is het niet. Je ziet het aan de rand van de rode letter en voelt ook een klein beetje reliëf van de rand van de bubbel.

Enig idee wat dit kan zijn? Te lang met het ijzer op 1 plek gebleven, waardoor lijm misschien is losgekomen? 

• kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 19 January 2020 · 13:23
    Zijn t geen oude reparaties met andere hardheid waardoor ze nu uitsteken? Ik vind t er niet als delaminerend belag uitzien.

Je kan met los Stanley mes t beetje vlakken. Of gewoon niets mee doen.
  • SidiNick
    SidiNick op 19 January 2020 · 14:49
    Zijn t geen oude reparaties met andere hardheid waardoor ze nu uitsteken? Ik vind t er niet als delaminerend belag uitzien.

Je kan met los Stanley mes t beetje vlakken. Of gewoon niets mee doen. kjiratsiekoedel op 19 jan 2020 13:23

Nee, daar zijn nog geen reparaties aan geweest, dus dat kan het niet zijn. Het zijn volgens mij plekken waar de epoxy tussen de base is losgekomen. Komende week maar is naar een speciaalzaak, echt bizar
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 19 January 2020 · 18:02
    Heb t zelf nooit ervaren maar mij wel laten vertellen dat bubbelend belag inderdaad een effect kan zijn van te heet worden. Moet je niet willen. Ik zou t iig proberen af te vlakken ergens mee, tenzij je door t belag heen raakt.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 19 January 2020 · 18:49
    Garantie? Zo niet dan eerst een heel klein gastje maken en opvullen, dan zoveel mogelijk terugdrukken bij het laten drogen. Dan pas vlakmaken, anders blijft het iedere keer erger terugkomen.

FF bij Tukker of MK langs
    splitfest.nl
  • SidiNick
    SidiNick op 19 January 2020 · 19:33
    Heb gevraagd als het onder garantie valt. Komende dinsdag bij PJ een afspraak die Ook veel ervaring in reparaties heeft. Ben benieuwd...
  • Mars
    Tourist
    Mars op 19 January 2020 · 20:36
    Moeilijk zo vanaf die foto een oordeel te geven. Blazen onder het belang of 'bubbelen' door te warm belag kan. Maar dat tekent zich niet zo scherp af. Het lijkt mij eerder een slecht gevlakte reparatie of een productie foutje in het belag te zijn. Zoals anderen hierboven al melden moet dit laten bekijken door iemand die verstand van belag en reparaties heeft.
    *message edited by Mars op 19 Jan 2020 20:36

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro