Union Atlas

• Schoenend00s
    Tourist
    Schoenend00s op 7 February 2020 · 09:47
    Ik overweeg de 2020 Union Atlas te kopen. Nu lees ik veel verhalen over schroeven die loskomen tijdens het rijden. Wat zijn jullie ervaringen met Union? En is er iemand die de atlas 2020 momenteel rijd?
  • mp156
    mp156 op 7 February 2020 · 11:45
    Ik heb die van 2019, nog nooit last gehad van schroeven die loskomen. Heb ze zelf nog nooit moeten aandraaien en ben er al 4-maal met gaan snowboarden.
  • Daaf
    Beginner
    Daaf op 7 February 2020 · 12:33
    Beetje Loctite op de schroeven dan komen ze ook niet los.
  • Schoenend00s
    Tourist
    Schoenend00s op 7 February 2020 · 12:43
    Loctide kan, wordt echter afgeraden door Union. Ik kan dan sowieso beter iets anders kopen ipv een nieuwe binding kopen en dan nog moeten knutselen.
  • Tom1234
    Tom1234 op 7 February 2020 · 14:52
    Wat ik heb begrepen is dat iets uit het verleden en inmiddels opgelost. Even opgezocht waar ik dat ook alweer heb gelezen:
    https://thegoodride.com/snowboard-binding-reviews/union-atlas-2012-202...

"Another thing to mention if you are just looking at Union again after a few years is the screws don’t come loose any more thanks to a newer better washer. That’s been the same for 2 seasons now."

De user reviews onder dit stuk waar gesproken wordt over losse bouten etc. zijn idd allemaal ouder dan 2 seizoenen..

Verder alleen maar positieve dingen gehoord en gelezen over de Atlas van afgelopen jaren..zal dit jaar niet ineens 180 graden omdraaien zou je vanuit mogen gaan denk ik.
    *message edited by Tom1234 op 7 Feb 2020 14:58 (14% bewerkt)
  • Tom1234
    Tom1234 op 7 February 2020 · 15:09
    Of zijn de verhalen die jij gelezen hebt recenter dan seizoen 2017-2018? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar omdat ik deze binding ook aan het overwegen was voordat ik naar splitbindingen aan het kijken ben gegaan..
  • shredgar
    Advanced
    shredgar op 7 February 2020 · 16:46
    Union heb ik al sinds ze op de markt zijn (Atlas, Force, Contact Pro) en werkelijk waar nog NOOIT problemen mee gehad. Schroeven die loskomen zou eerder n gevalletje loctite zijn (wat er normaal altijd op zit met t blauwe/rode randje op t schroefdraad)

Ik kan ze alleen maar aanbevelen
  • Tom1234
    Tom1234 op 7 February 2020 · 17:15
    @Shredgar: Wat was voor jou het verschil/de verschillen tussen de Atlas en Force? Voordelen/nadelen?
  • Schoenend00s
    Tourist
    Schoenend00s op 7 February 2020 · 22:40
  • Tom1234
    Tom1234 op 8 February 2020 · 11:55
    Paar berichten idd. Ik weet alleen niet hoeveel bindingen Union op de berg heeft in vergelijking met andere merken. En aangezien het blijkbaar een aantal jaar een makkelijk afzeikpunt is geweest, is dat nu natuurlijk makkelijk terug te vinden voor iedereen die problemen heeft met de nieuwe bindingen, maar mogelijk zijn dit er net zoveel (/zo weinig) als bij andere merken. Alleen die mensen met andere merken vinden niet 1,2,3 iets over hun binding online en pakken het probleem aan zonder het gelijk op internet te gooien in een oude thread.

ZOU ik mij voor kunnen stellen..maar geen idee of het zo is hoor...
  • Schoenend00s
    Tourist
    Schoenend00s op 8 February 2020 · 18:17
    Ik vind het ook lastig inschatten. Vandaar ook dit topic.
  • victorvaneerd
    Advanced
    victorvaneerd op 8 February 2020 · 21:42
    Union is een gerenommeerd merk en zie je erg veel op de berg! Uit ervaring 3 paar union bindingen in bezit 😅 kan ik zeggen dat ze ontzettend duurzaam zijn. Ik rijd hoogst waarschijnlijk nooit meer wat anders. Mijn setje union force zij inmiddels 4 jaar oud en dan praat ik over hele seizoenen. Enkel toebuckles vervangen omdat het veertje te slap was geworden. Spare parts zijn goed en tegen lage prijs aan te komen. Union geeft daarnaast niet voor niets lifetime warranty op de baseplate. Deze zijn gewoon niet kapot te krijgen.

Wat betreft loszittende schroeven hier heb ik nooit last van gehad. Als je ze vaak los en vast draait kan het zijn dat je een keer nieuwe setje schroeven moet gebruiken omdat het blauwe spul van de schroefdraad niet meer werkt.
  • Snowie
    Advanced
    Snowie op 10 February 2020 · 13:43
    Heerlijke binding - schroefjes idd verleden tijd (zelf nog nooit last van gehad. Rijd zelf nu Now Mercury van Jones ook erg fijne binding - als moest ik hier na een seizoen mijn buckles vervangen (schijnt ook verleden tijd te zijn .... ) Succes met de aankoop!
    Snowie was there

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro