Template Marker Duke PT gezocht

• Claudio
    Beginner
    Claudio op 29 November 2020 · 18:42
    Hi freeriders,

Ik heb Marker Duke PT bindingen gekocht (bij Snowcountry.nl) en die wil ik zelf monteren. Ik kan echter geen template vinden.
    Wie heeft tips of kan mij helpen?
    Claudio
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 29 November 2020 · 19:21

Deze?
  • Claudio
    Beginner
    Claudio op 29 November 2020 · 19:28
    Nee, helaas niet. Het gaat om de nieuwe Marker Duke PT, deze bindingen zijn nieuw en pas sinds kort leverbaar.
    Claudio
  • Medicine
    Beginner
  • Claudio
    Beginner
    Claudio op 30 November 2020 · 22:40
    @Medicine, deze site had ik ook al gevonden maar ook hier geen template om te printen. Toch bedankt voor de moeite!
    Claudio
  • Medicine
    Beginner
    Medicine op 30 November 2020 · 23:04
    Beetje knutselen en je komt er zo als je test mount doet. Zelfde heel pattern als griffon/ jester en zelfde toe pattern als kingpin maar andere locatie. 90% van het werk is al gedaan. Ik zou het wel durven
  • Claudio
    Beginner
    Claudio op 2 December 2020 · 21:50
    @Medicine, je hebt gelijk. Ik heb e.e.a. op de site van tetongravity nog eens goed bekeken en kom een heel eind. Heb echter nog een (domme?) vraag: moeten de streepjes van het midden van de schoen en het midden van de ski precies boven elkaar komen te staan?
    Claudio
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 3 December 2020 · 16:35
    @Medicine, je hebt gelijk. Ik heb e.e.a. op de site van tetongravity nog eens goed bekeken en kom een heel eind. Heb echter nog een (domme?) vraag: moeten de streepjes van het midden van de schoen en het midden van de ski precies boven elkaar komen te staan?Claudio op 2 dec 2020 21:50

Domme vragen bestaan niet 😉

Het streepje op de schoen is de referentie idd op welke 'lijn' je de binding monteert. Meestal staan er op je ski een aantal referentie punten. Vaak heb je een factory recommended mounting en dan van daar uit nog een paar + of - cm markeringen. Meestal zit je wel goed als je voor de factory recommended mount gaat. Als je heel specifiek weet dat je graag meer naar voren of achter staat, kun je de bindingen wat anders monteren.

In het kort, je kiest een positie op de ski en je lijnt het streepje van de schoen daarmee uit.

Op welke ski ga je de bindingen doen? Vaak best chil om even op https://blisterreview.com/category/gear-reviews/ski-reviews... even te kijken wat de testers over je ski zeggen qua mounting.
    One step at a time.
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 3 December 2020 · 16:58
    @Medicine, je hebt gelijk. Ik heb e.e.a. op de site van tetongravity nog eens goed bekeken en kom een heel eind. Heb echter nog een (domme?) vraag: moeten de streepjes van het midden van de schoen en het midden van de ski precies boven elkaar komen te staan?Claudio op 2 dec 2020 21:50

Domme vragen bestaan niet 😉

Het streepje op de schoen is de referentie idd op welke 'lijn' je de binding monteert. Meestal staan er op je ski een aantal referentie punten. Vaak heb je een factory recommended mounting en dan van daar uit nog een paar + of - cm markeringen. Meestal zit je wel goed als je voor de factory recommended mount gaat. Als je heel specifiek weet dat je graag meer naar voren of achter staat, kun je de bindingen wat anders monteren.

In het kort, je kiest een positie op de ski en je lijnt het streepje van de schoen daarmee uit.

Op welke ski ga je de bindingen doen? Vaak best chil om even op https://blisterreview.com/category/gear-reviews/ski-reviews... even te kijken wat de testers over je ski zeggen qua mounting. MickeydeHaas op 3 dec 2020 16:35
    Tip van flip: Meet of de 'factory recommended' markering bij beide latten gelijk is vanuit de tail. Komt soms voor dat de print is verschoven tijdens productie. Bij een geprinte mal zou ik ook met een schuifmaat het hart van de latten meten/bepalen. Striping vertekent het beeld nogal. Mocht je toch een mal weten te regelen is het zaak dat deze goed centreert. De klemmen zijn soms verbogen, waardoor de mal niet gecentreerd op de ski geklemd kan worden. Streepje op schoen recht boven ''factory recommended' noemen ze volgens mij "mid-sole". ..... en dat allemaal terwijl ik niet eens kan skiën 😉
    Tukker(ik)
  • Claudio
    Beginner
    Claudio op 3 December 2020 · 23:12
    @MickeydeHaas en @Tukker hartelijk dank voor jullie waardevolle tips! De ski's waarop de bindingen komen zijn Völkl BMT90. Ik ga zeker zoeken of er informatie te vinden is van wat testers ervan vinden. Tot nu toe heb ik geen reden om af te wijken van de "factory recommended" markering.
    Claudio

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro