@bertjebertje: de sensors op zich zijn niet zo spannend inderdaad maar als deze stok in staat is om de verschillende lagen nauwkeurig te detecteren, is het best interessant toch? Als er eventueel met AI nog goede voorspellingen aan worden toegevoegd, zou het nog interessanter worden.
Ik vermoed dat het product nog niet zo ver is (zeker gezien het promofilmpje waar eigenlijk helemaal niks over het product wordt gezegd en dat zegt iets voor Amerikaanse producten) maar die potentie heeft het mijns inziens wel.Polhovsky op 12 jan 2021 09:48
zeker interessant, mijn commentaar was ook eerder cynisch vanwege het gebrek aan detail in de beschrijving.
Ik heb echter al meerdere van dit soort producten voorbij zien komen, en hoewel ik het een leuk initiatief vind hebben we met grotere, zwaardere onderzoeksapparatuur nog steeds moeite om zwakke lagen betrouwbaar te detecteren. Vandaar dat ik een beetje skeptisch ben over een product dat dat wel zou kunnen in een draagbare vorm.
Uitendelijk is sneeuwdekstabiliteit toch best complex en laat dat zich lastig vangen in een simpel metertje, hoe graag we het ook willen....