Arva axio of Arva neo pro (of neo +)

• hubaa1
    Beginner
    hubaa1 op 27 January 2021 · 11:13
    Ik ben toe aan een nieuwe lawinepieper. Ik heb een Arva, dus wil graag bij dit merk blijven. Nu twijfel ik tussen de Arva neo pro (of de +) of Arva axio. Nu is de axio een wat ouder model dacht ik (?). Maar zie deze nu bij de decathlon voor 224,-. De pro kost 254,- bij snowcountry.
    De axio is volgens mij geavanceerder, maar ook ouder dus.....wat is wijsheid?
    De Arva neo+ is wellicht ook nog interessant.
    Is er iemand meer bekend met deze modellen en kan advies geven?
    Thanks!
  • hubaa1
    Beginner
    hubaa1 op 27 January 2021 · 11:15
    O ja, wel handig om te weten. Ik ben geen berggids die de hele winter in de bergen zit. Ik ben wel een ervaren en fanatieke freerider, maar de poedertrips beperken zich helaas tot 2x per jaar.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 27 January 2021 · 14:18
    Geen ervaring mee, maar afgaande op beaconreviews zou ik voor de neo pro gaan. Die schijnt A gebruiksvriendelijker te zijn dan de Axio (zie review axio) en B is het meest actuele / nog in productie zijnde model. ("The Neo Pro replaced the Neo+ in mid-2020." en. "The ARVA Axio was released in 10/2016 and discontinued in 08/2020.")

Lijkt mij de 3 tientjes prijsverschil wel waard.

https://beaconreviews.com/Specs_ArvaAxio.php
    https://beaconreviews.com/Specs_ArvaNeoPro.php
    *message edited by Willem2k op 27 Jan 2021 14:20 (8% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 27 January 2021 · 15:59
    Wat @willem2k zegt: de Arva Axio is discontinued. De Neo Pro is op dit moment het topmodel van Arva. Heb er zelf niet mee gezocht, maar wel een korte demo gehad en de Neo Pro ziet er op het eerste gezicht top uit. Er zitten wel features in die je wellicht niet nodig hebt. Het ontwerp van de Arva Neo modellen is een stuk intuïtiever dan de Axio.
  • hubaa1
    Beginner
    hubaa1 op 27 January 2021 · 17:55
    Ok lijkt me duidelijk👍😁
  • rweiden
    Tourist
    rweiden op 27 January 2021 · 19:23
    heb je ook naar Arva Evo 5 gekeken, compact en gebruiksvriendelijk, en functionaliteit is voor de meeste freeriders voldoende.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro