Freeride routes in Nederland

• Guy.
    Advanced
    Guy. op 4 February 2021 路 11:23
    Het zal iedereen niet zijn ontgaan dat er een dikke dump op de kaarten staat voor Nederland komende dagen.

Ik had nooit gedacht deze vraag hier te gaan stellen, maar weet iemand de betere treeruns of hellingen in de lage landen???
  • ieism
    Tourist
    ieism op 4 February 2021 路 11:57
    Staat dit niet gewoon in je wePowder guide? 馃槈

Ondertussen is de gehele crew op zoek naar de beste spots, het gaat 茅茅n grote Chinese Downhill worden. Ik heb er zin in.

splitfest.nl
  • rdrck
    Advanced
    rdrck op 4 February 2021 路 12:03
    Als er in de randstad veel gaat vallen kan je altijd wat bochtjes op het dak van de bibliotheek op de TU Delft campus zetten. Maar heuvels zijn natuurlijk leuker 馃槈

Vond deze nog op joeptjoep :

• Flant
    Advanced
    Flant op 4 February 2021 路 12:56

Geluidswal in de Meern, niet hoog wel lang. 脡n treeruns 馃槃.

• Flant
    Advanced
    Flant op 4 February 2021 路 12:56
    [e03b3185cf2dd2c18f85a688ea4ed2b2_eb34d57a-05fd-40bf-950b-799bb1f95f2b.jpeg][ea5a1db6725b01c83c5a87b900465aa9_c7a065ab-5a52-4ec0-9942-c81cdde6ec03.jpeg]

• Flant
    Advanced
    Flant op 4 February 2021 路 12:57
    Oja, effe remmen voor de plas....
  • ieism
    Tourist
    ieism op 4 February 2021 路 13:05

Havens Amsterdam. Ik geloof dat het ondertussen nog een level hoger is.
    *message edited by ieism op 4 Feb 2021 13:05 (17% bewerkt)
    splitfest.nl
  • KRovers
    Advanced
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 4 February 2021 路 13:24
    Het groene schip is nog niet toegangelijk officieel, maar er zijn wel mogelijkheden. Voordeel is ook dat de leuke helling met de rolers west is geori毛nteerd, en dus vol mooie triebschnee komt te liggen 馃か
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 4 February 2021 路 13:26
    Oud floriade terrein bij Vijfhuizen is ook een klassieker, en anders nog de heuvels rondom snowplanet. Kopje van Bloemendaal is voor de treeruns 馃槈
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 4 February 2021 路 13:27
    Oud floriade terrein bij Vijfhuizen is ook een klassieker, en anders nog de heuvels rondom snowplanet. Kopje van Bloemendaal is voor de treeruns 馃槈
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 4 February 2021 路 13:28
    Regio Den Haag natuurlijk eea te halen in de duinen. Westduinpark beter toegankelijk dan Meijendel. Zullen ook sneller bootpacks gezet worden. Verder denk ik dat de helling bij de Nieuwe Parklaan naar de Cremerweg ook wel steil genoeg is. Wel concurrentie van slee毛nde kinderen op deze double black diamond waarschijnlijk.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 4 February 2021 路 13:38
    Wat te denken van de heuvels in Bergschenhoek? Op de skiberg natuurlijk (vooral de achterkant; steep met een paar cliffdrops op het mountainbikeparcours), maar ook op de golfbaan zijn een paar leuke afdelingen te maken. Niet te veel op de kanten zetten want dan lijdt de grasmat er onder 馃槈 Jaren geleden eens in de hele vroege ochtend paar mooie first tracks gezet in cold smoke blower pow.
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • rdrck
    Advanced
    rdrck op 4 February 2021 路 13:53
    @pulverdude: ik denk dat ik die ook ga proberen
  • ardt
    Advanced
    ardt op 4 February 2021 路 14:00

Flant op 4 feb 2021 12:56

Bedankt voor deze tip. Lekker dichtbij. Het zal wel chaos op de weg worden dus liever een heuvel in de buurt. Anders is er altijd nog de huisberg in park Hoge Weide (Utrecht). Rondom afdalen met verschillende hellingshoeken.

De vuilstort van Skipiste Nieuwegein biedt ook mogelijkheden.
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 4 February 2021 路 14:29
    Wat te denken van de heuvels in Bergschenhoek? Op de skiberg natuurlijk (vooral de achterkant; steep met een paar cliffdrops op het mountainbikeparcours), maar ook op de golfbaan zijn een paar leuke afdelingen te maken. Niet te veel op de kanten zetten want dan lijdt de grasmat er onder 馃槈 Jaren geleden eens in de hele vroege ochtend paar mooie first tracks gezet in cold smoke blower pow. pulverdude op 4 feb 2021 13:38

Yesss zie je daar! 馃榾
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 4 February 2021 路 14:53
    @rdrck Geloof dat ik er in 2010 of rond die tijd ook een avond heb buitengespeeld. Daarna meerdere winters met een scheef oog naar gekeken, maar de beveiliging keek er sindsdien nog schever naar, door bij elke winterse regenbui verse hekken neer te gaan zetten en zo. Hoorde dat men bang was voor beschadiging van het waterdichte dak en zo. Dus een mooie, maar niet gegarandeerd makkelijk/mogelijk.
    *message edited by EmileHendrix op 4 Feb 2021 14:54 (1% bewerkt)
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 4 February 2021 路 14:56
  • Koppelbaas
    Advanced
    Koppelbaas op 4 February 2021 路 15:02
    Mijn collega heeft gebeld naar de skibaan in Begschenhoek en die is open. Wel reserveren.
    Is natuurlijk geen freeriden maar dan kun je wel wat meer hoogtemeters maken.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 4 February 2021 路 15:15
    Spaarnewoude, maar alleen als de base goed is. Kijk uit voor de klifjes.

*message edited by Ee1co op 4 Feb 2021 15:23 (10% bewerkt)
  • Boarderbuis
    Advanced
    Boarderbuis op 4 February 2021 路 15:39
    Ja bizar, wat een topic 馃槂 whoop whoop!

Voor de Utrechters: Iets ten zuiden van de A2 bij Lunetten aan de Laagravense Plas. Daar heb je een oude vuilstort met een kleine table, dus goed voor schansjes bouwen.

Leuk ook met de toeschouwers (en uitlaatgassen....) vanaf de snelweg.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 4 February 2021 路 16:04
    Het groene schip is nog niet toegangelijk officieel,馃かRoelaano op 4 feb 2021 13:24

Wildschutz, heb je ook niet zoveel sleetjes....
    splitfest.nl
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 4 February 2021 路 16:13
    Ha, ik ga in Utrecht zeker wat proberen! Dank voor de tips
  • AlbertdeBruine
    Beginner
    AlbertdeBruine op 4 February 2021 路 16:18

Regio Den Haag. Prins Clausplein. Parkeren bij Ado stadion en hiken maar 馃榾
  • vasco
    Advanced
    vasco op 4 February 2021 路 16:37
    Voor treeruns moet je natuurlijk in het bos zijn, bijvoorbeeld het amsterdamse:

Aan de achterkant is een (smalle) steile afdaling.

Hoe zit het met de voorspelde sneeuwval rond arnhem/nijmegen?

*message edited by vasco op 4 Feb 2021 16:37
  • Kabouter Plofzak
    Advanced
    Kabouter Plofzak op 4 February 2021 路 17:20
    Mijn collega heeft gebeld naar de skibaan in Begschenhoek en die is open. Wel reserveren.
    Is natuurlijk geen freeriden maar dan kun je wel wat meer hoogtemeters maken.Koppelbaas op 4 feb 2021 15:02

Earn your turns:
    vanaf de top skiers links van de skibaan of door het bos skiers rechts.
    Nacht skien enorm aan te bevelen, maar mogelijk een uitdaging ivm straatverbod.
  • emistos
    Advanced
    emistos op 4 February 2021 路 17:35

Heycopperkade aan de buitenkant van knooppunt Oudenrijn.
    Volgens de AHN-viewer zou het 10 meter hoogtverschil moeten zijn; https://ahn.arcgisonline.nl/ahnviewer/

Misschien proberen aan de bovenkant niet al te zichtbaar te zijn voor de automobilisten, Ik denk dat de afleiding voor het verkeer niet op prijs wordt gesteld door de politie...

Ik heb ook nog even naar de andere hoogteverschillen gekeken:
    TU Delft Library: 16m
    Veldhuizerpark, Utrecht: Oostzijde 15m, meerendeel west 10m
    Het Groene Schip : 30 meter
    floriade terrein, Vijfhuizen: 27m
    Westduinpark, Den Haag: 17m
    Bergschenhoek(Naast Outdoor Valley): 37m
    Park de Hoge Weide, Utrecht: 10m
    Schoteroog Haarlem: 18m
    Spaarnwoude: 13m
    Plas Laagraven, Utrecht: 9m
    Prins Clausplein, Den Haag(ADO stadion): 16m

• NiekLB
    Beginner
    NiekLB op 4 February 2021 路 17:46
    Heb je gletsjermateriaal nodig in het Bergsebos in Rotterdam? Dan heb ik het niet voor niets gekocht 馃槂
  • vasco
    Advanced
    vasco op 4 February 2021 路 18:12
    Amsterdamse bos: 14 meter over 150 meter.

Hoe zit het met Park Nauerna?
  • popski
    Advanced
    popski op 4 February 2021 路 18:24
    Het groene schip is nog niet toegangelijk officieel, maar er zijn wel mogelijkheden. Voordeel is ook dat de leuke helling met de rolers west is geori毛nteerd, en dus vol mooie triebschnee kom te liggen 馃かRoelaano op 4 feb 2021 13:24
    Hey Roel, ik duim voor jullie dat het in NL dik wordt. Ik heb mijn portie in de Ardennen al gehad. 馃憤

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro