Probleem met Karakoram Heel risers

• Hans v R
    Advanced
    Hans v R op 26 February 2021 · 16:54
    ik heb een terug komend probleem met mijn karakoram heel risers. gebruik de karakoram prima connect bindingen
    ik ben nu drie paar verder in 3 jaar tijd. gebruik ze gemiddeld 25 dagen per jaar.
    ik controleer mijn schroeven elke trip en ben de risers gaan invetten zodat ze minder slijten op de contact punten.
    ik heb nieuwe gekocht omdat mijn oude steeds regelmatiger terug schoten naar de vlakke positie.
    De nieuwe zijn na drie dagen al weer kapot gegaan. ik weet 100% zeker ze goed gemonteerd zijn en dat ik ze met alleen de teller omhoog en naar beneden klik.

iemand die ook hetzelfde probleem heeft?
    Heeft iemand ervaring om andere risers te gebruiken met karakoram interface/bindingen?

• robbert
    Advanced
    robbert op 26 February 2021 · 20:21
    herken het probleem. Van bovenstaande foto heb ik de onderste variant. Bij mij breekt ook de hoogste stand af. Aangezien ik die niet gebruik heb ik het zo gelaten. Denk dat je wel een ander merk heel riser erop kan zetten, maar dan werkt de heel lock waarschijnlijk niet meer.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 27 February 2021 · 10:00
    Is een terugkomend ding helaas. Zelf heb ik geen problemen met de laatste versie (onderste in jouw foto).

In 1 van mijn groepen is het wel iemand gelukt om de bovenkant af te breken. Heb toen ook gezegd op te passen met terug klappen. Als de twee helften nog onder een hoek staan en je gaat er dan met je hak op staan, dan kan volgens mij het bovenste deel afbreken. Beste is met de hand terug klappen en zorgen dat er geen bult sneeuw onder zit.

En anders zoals @robbert zegt, alleen de laagste stand gebruiken.
  • waingro
    Advanced
    waingro op 1 March 2021 · 20:10 AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 March 2021 · 09:14
    Of gewoon een ouderwetse Voile riser? Ik gebruik zelf ook de hoogste stand van mijn Spark Risers vrijwel nooit, bij mijn vorige binding had ik 'm er niet eens meer op zitten.
    splitfest.nl
  • Niels
    Advanced
    Niels op 5 March 2021 · 13:27
    Herkenbaar. Ik had het ook op een testboard/binding set-up vorig jaar, met de onderste risers uit de foto. Bij mij klapte de risers iedere paar 100m vanzelf in, waarschijnlijk omdat er wat sneeuw tussenkwam en daardoor net voor het kantelpunt stonden. Kan me voorstellen dat ze door dergelijke krachten kunnen afbreken.

Vond de bindingen verder fijn, heb daarom nog bij Karakoram geïnformeerd of ze hier een oplossing voor hadden. Maar werd een beetje ontkennend op gereageerd. Mede daarom de binding niet gekocht.
  • Hans v R
    Advanced
    Hans v R op 14 March 2021 · 09:46
    thx voor de reacties, ik heb gelukkig nieuwe risers gekregen van de winkel.
    ik heb gemerkt dat tijdens zeer ijzige omstandigheden met/zonder crampons ik soms moet stampen om mijn edge in het ijs te krijgen tijdens het spitze keren grip te behouden. dit is echter fataal voor de plastic risers. zal er meer op moeten gaan letten dat ik dit niet doe.
    voile risers zijn wel robust, maar ik heb niet echt zin om elke keer te moeten bukken om ze te gebruiken.
  • poedergeit
    Tourist
    poedergeit op 17 March 2021 · 11:28
    Spark 😉

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro