wanted: Snow/Splitboard schoenen maat 48/49 | reduced footprint

• Ivanhow
    Beginner
    Ivanhow op 10 February 2023 · 13:50
    Het is een lange tijd geleden dat ik nieuwe snowboard schoenen heb gekocht. Ik was benieuwd of collega wepowderaars met grote voeten recente ervaringen hebben met schoenen.

Wat is volgens jullie de beste grote voeten schoen op de markt op dit moment?

-reduced footprint om toedrag te beperken.
    -stijf (freeride + splitboarden)

Heb eerder de K2 Aspects in maat 47,5 geprobeerd en prof. opgerekt. Helaas beide teennagels verloren dus waren toch echt te klein. => FOR SALE

Ik kijk nu naar en op zoek naar ervaringen met:
    DEELUXE X-plorer 2023 ( gaat tot 47, dus pas wss niet onzeker of het past )
    Nitro Incline TLS (size 14)
    Salomon Malamute (size 13. te klein wss)
    Thirtytwo Tm-2 Jones (size 13, te klein wss)
  • ThijsB
    Advanced
    ThijsB op 10 February 2023 · 15:16
    Ik heb deze winter de K2 Orton's aangeschaft en ben er er blij mee. Erg stijf en in vergelijking met mijn Burton boots vond ik de neus echt een stuk minder naar voren steken. Misschien is dat ook het geval bij een grotere maat, als die beschikbaar is.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 12 February 2023 · 21:06
    @ivanhow in de tijd dat ik nog Salomon F24 boots reed, was de Malamut juist het model zonder reduced footprint. Heb ik dus altijd links laten staan.

De Jones boots vind ik zelf ook eerder een beetje groot. Deeluxe Spark staat bij mij redelijk ongebruikt in de kast. Als ik die draag, dan moet ik al m’n medium bindingen inruilen voor large.

Zelf rijd ik al jaren op Burtons. Voorheen de Ion, nu de Driver X. Schoenmaat EU 46, in m’n Burtons maatje kleiner.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 12 February 2023 · 21:06
    @ivanhow in de tijd dat ik nog Salomon F24 boots reed, was de Malamut juist het model zonder reduced footprint. Heb ik dus altijd links laten staan.

De Jones boots vind ik zelf ook eerder een beetje groot. Deeluxe Spark staat bij mij redelijk ongebruikt in de kast. Als ik die draag, dan moet ik al m’n medium bindingen inruilen voor large.

Zelf rijd ik al jaren op Burtons. Voorheen de Ion, nu de Driver X. Schoenmaat EU 46, in m’n Burtons maatje kleiner.
  • Ivanhow
    Beginner
    Ivanhow op 7 March 2023 · 23:25
    Ik heb deze winter de K2 Orton's aangeschaft en ben er er blij mee. Erg stijf en in vergelijking met mijn Burton boots vond ik de neus echt een stuk minder naar voren steken. Misschien is dat ook het geval bij een grotere maat, als die beschikbaar is.ThijsB op 10 feb 2023 15:16 Helaas gaan ze tot size 13. Dit is bij de K2 aspects helaas niet goed afgelopen met de tenen...
  • Ivanhow
    Beginner
    Ivanhow op 7 March 2023 · 23:36

Zelf rijd ik al jaren op Burtons. Voorheen de Ion, nu de Driver X. Schoenmaat EU 46, in m’n Burtons maatje kleiner. Erwin op 12 feb 2023 21:06

Bedankt ThijsB en Erwin voor de reactie.

De tourist wordt geadverteerd als de splitboarding boot bij Burton. Helaas tot EU46.
    De Driver X als een stijve freeride schoen. Helaas tot EU46. Zelfde is voor de Ion 😞
  • holi4
    Tourist
    holi4 op 8 March 2023 · 03:44
    Misschien ff checken bij Edgar van Frosty Snowboarding? Hij is (in mijn ogen) een autoriteit op het gebied van schoenen/bootfit
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 8 March 2023 · 18:59
    De burton tourist heeft een kleine footprint, bevalt me goed!
  • ieism
    Expert
    ieism op 9 March 2023 · 07:58
    Ik kan alleen toevoegen dat Deeluxe qua EU maat iets groter valt, zo'n beetje zoals Burton en thirty_two.

K2, Salomon en nitro vallen eerder klein.

Ik denk ook dat je naar Frosty moet en hopen dat er iets groot genoeg is. Reduced footprint of je favoriete kleur zou ik maar even vergeten, je mag al blij zijn als iets goed past denk ik.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro