Splitboard: kiezen voor veel of weinig taper.

• kris123
    Advanced
    kris123 op 21 February 2023 · 20:53
    Mijn oude splitboardje heeft veel taper (30mm) en setback (20mm). Zonder enige moeite blijft de neus boven de sneeuw en dat vind ik heerlijk, geen verzuurde bovenbenen meer. De plank rijd nog lekker, toch wil ik eigenlijk wel iets nieuws.

Bij het rondneuzen kwam ik veel splitboards tegen met weinig taper. Daardoor onstonden onderstaande vragen, met eigenlijk 1 hoofdvraag: Is weinig taper de nieuwe standaard waarin ik mee wil gaan?

-Graag knal ik volle snelheid de berg af. Als de tail zo diep de sneeuw ingedrukt wordt (vanwege veel taper), remt dat niet te veel af?
    -Ik ben een luie rijder (shame on me). Moet ik toch gewoon wennen aan minder taper en mijn techniek erop aanpassen, zodat ik uiteindelijk beter/fijner board?
    -Mijn oude board is een chamber model. Blijft het nieuwe board door de rocker (en minder taper) toch makkelijk drijven?
    -Tot op heden heb ik nog niet switch hoeven rijden in de poeder. Wil ik minder taper om toch switch te kunnen rijden als het nodig is?

Please help me...

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro