Ik ga naar Samoëns en neem mee uit de LABS ...

• dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 23 December 2010 · 19:14
    Tot voor kort was er wat onduidelijkheid over de LABS van dit seizoen, niet alleen onder de deelnemers van de Wepowder LABS weekends, maar ook voor ons zelf als organisatie. Het assortiment staat nu op de site en hopelijk wordt er nog wat aan toegevoegd.

Voor een volgende editie zou het zeker een aantrekkelijke optie kunnen zijn om het complete assortiment hier in Fr te hebben staan, maar dat is toekomstmuziek. Nu dien je je setje bij 1 van de shops te reserveren en mee te nemen naar Samoëns.

Om toch zoveel mogelijk divers materiaal te rijden kun jij hieronder aangeven:
    - welk weekend je gaat (6-9 of 13-16 januari)
    - wat je meeneemt uit de LABS
    - en of je dit wilt switchen met andere LABS gebruikers

Zelf hebben wij 11 Bataleon boards staan, waarvan 2 x 161 (Goliath) en 2 x 163 (omni) als meest freeride.

Hopelijk helpt dit topic mee om zoveel mogelijk verschillend LABS materiaal te kunnen testen in Samoëns!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 23 December 2010 · 23:36
    Wanneer: 6-9 januari.

LABS materiaal: Salomon Sentinel en indien aanwezig Atomic Bent Chetler

Switchen: Graag. Ik zie namelijk geen mogelijkheid om ze terug te brengen omdat ik op maandag moet werken. Dus als iemand anders ze bij Bever Eindhoven kan retourneren, graag.
  • sebasmorel
    Tourist
    sebasmorel op 29 December 2010 · 12:57
    Ik kom het eerste weekend en ik neem de Sentinels uit de LABS mee van MK. Ik wil graag switchen tijdens het weekend. Het zou mooi zijn als de Czar/Shogun en de Bent Chetlers meekomen, maar ben ook benieuwd naar de nieuwe BD's. Ik zou eventueel een extra setje mee kunnen nemen vanaf MK. Als dat nodig is hoor ik dat graag van de organisatie.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 1 January 2011 · 17:38
    Ik begin me wel zorgen te maken over het LABS materiaal. Ik weet dat de wePowder Crew er weinig invloed op uit kan oefenen, maar het zou erg jammer zijn als de overige merken hun materiaal niet op tijd kunnen aanleveren.

@wpcrew Is er nog LABS materiaal van vorig seizoen beschikbaar wat mee kan nemen? Is het handig om Bever Eindhoven te bellen?
  • Steven
    Tourist
    Steven op 1 January 2011 · 17:58
    Ik kan nog een extra Swallowtail vrij maken voor die weken. Alleen even kijken hoe die in Samoëns kan komen.

Ik weet niet of de labs-swallow gereserveerd is door iemand, die staat wel al bij MK.
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • Echo
    Advanced
    Echo op 1 January 2011 · 21:26
    Hmmm, het enige echt jammere (wat een raar woord) vind ik dat de modellen van vorig jaar niet meer in de labs zitten. Ik had juist mijn zinnen gezet om nu eens de BMB original te testen.... >😞 maar daar moeten we maar eens met Steven over bellen/mailen omdat in de krokus te regelen  😉

@Spookjuh Ik geef je weinig kans op Labs materiaal van vorig jaar, het meeste is verkocht tijdens de übergezellige wePowder BBQ bij BMB in mei.......
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 1 January 2011 · 23:02
    @Steven Heb je geen BMB original (ski) om te testen? Ik woon hemelsbreed 3 km bij jullie werkplaats vandaan. Ik kan dus wel iets langshalen. Die Swallowtail kan ik ook wel meenemen.

@Echo Het enige wat ik tot nu toe kan testen is de Salomon Sentinel (Die bij Bever Eindhoven helaas al gereserveerd is door iemand anders) Blijft weinig over  :-[
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 2 January 2011 · 00:03

@Steven Heb je geen BMB original (ski) om te testen? Ik woon hemelsbreed 3 km bij jullie werkplaats vandaan. Ik kan dus wel iets langshalen. Die Swallowtail kan ik ook wel meenemen.

@Echo Het enige wat ik tot nu toe kan testen is de Salomon Sentinel (Die bij Bever Eindhoven helaas al gereserveerd is door iemand anders) Blijft weinig over  :-[

@spookjuh, zoals te lezen valt op het artikel op de homepage is voor die weekenden extra testmateriaal van salomon beschikbaar, zullen naar alle waarschijnkijkheid de atomic ski's binnen zijn en heb ik er vertrouwen in dat de black diamond ski's beschikbaar zijn. Verder is volgende week ook jones beschikbaar. Ze staan alleen nog niet in het reserveringssyteem. Begin komende week ga ik contact zoeken met arno, zodat we de deelnemers direct kunnen contacten zodat jullie zo efficient mogelijk de gear kunnen oppikken.

May the powder be with you.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 2 January 2011 · 01:16
    haha 't spook heeft geen last van poederstress maar van plankjesstress.... 😀
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 2 January 2011 · 12:54

zoals te lezen valt op het artikel op de homepage is voor die weekenden extra testmateriaal van salomon beschikbaar

Is dat materiaal dan in Samoens of in 1 van de LABS winkels?
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 2 January 2011 · 12:58

haha, begint er wel op te lijken. Nee hoor, geen plankenstress. Ik heb planken, dus glijden gaat sowieso lukken.

Ik wil alleen zo graag een paar van die dikke poederlatten onder binden. Ik heb vandaag voor het eerst mijn Salomon GUN's onder gebonden en wat een heerlijke ski is dat zeg. Ik was ff bang dat de overstap van 64mm onder de voet naar 90mm lastig zou worden, maar niks was minder waar.

I LOVE THEM  :-* :-* :-* :-* :-*

[youtube]NSwKpbGZe5Y[/youtube]
  • Sonarious
    Tourist
    Sonarious op 2 January 2011 · 14:59
    Heb al verscheidene keren gemaild, maar er wordt niet op geantwoord dus hopelijk kan ik hier mijn vraag beantwoord krijgen  😃

Ik ga 14 januari op trip, zou dolgraag een fijne freerideski testen maar iemand was me net voor voor de Sentinel 184 (en kleiner dan dat kan ik echt niet passen) Nu ben ik benieuwd of er nog voor 14 januari testski's beschikbaar gaan komen en zo ja in welke lengtes. Dan kan ik kijken of ik iets anders moet regelen. Kan namelijk ook een set K2's lenen van iemand, een super-aanbod maar ga liever ski's testen die daarvoor bedoeld zijn, is ook met verzekering makkelijker als ik ze sloop.
    Surf & Ski, what better things can there be?
  • Echo
    Advanced
    Echo op 2 January 2011 · 14:59
    weg-ge-edit door mijzelf...... iets te voorbarig geweest  😉
  • Echo
    Advanced
    Echo op 2 January 2011 · 15:01

[quote author=skiester link=topic=2128.msg30138#msg30138 date=1293927378]

haha, begint er wel op te lijken. Nee hoor, geen plankenstress. Ik heb planken, dus glijden gaat sowieso lukken.

Ik wil alleen zo graag een paar van die dikke poederlatten onder binden. Ik heb vandaag voor het eerst mijn Salomon GUN's onder gebonden en wat een heerlijke ski is dat zeg. Ik was ff bang dat de overstap van 64mm onder de voet naar 90mm lastig zou worden, maar niks was minder waar.

I LOVE THEM  :-* :-* :-* :-* :-*

[/quote]

We wachten het definitieve  :😃 oordeel onze eigenste weergoeroe MeteoMorris nog maar af, maar het ziet er naar uit dat je die dikke poederlatten wel eens zou kunnen gebruiken.......

http://www.wintersporters.nl/weblog/bericht/1658/
  • dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 3 January 2011 · 10:48
    @steven: Het eerste weekend van 6-9 jan. zit er maar 1 boarder (Dennis) in de groep. Het weekend daarna zijn er wel veel boarders die mogelijk interesse hebben en ondergetekende zou het BMB speeltje ook graag nog ns aan de kant voelen....Dus als ie deze kant op kan komen; dan (een collectief) GRAAG!
  • thijscarlier
    Beginner
    thijscarlier op 3 January 2011 · 10:55
    Ben er bij komend weekend.
    Heb de Salomon gereserveerd en ben voor het uitwisselen van materiaal.

Laat de sneeuw donderdag maar komen
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 3 January 2011 · 12:44

Dus jij was me voor  ;D
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 3 January 2011 · 12:45

@steven: Het eerste weekend van 6-9 jan. zit er maar 1 boarder (Dennis) in de groep. Het weekend daarna zijn er wel veel boarders die mogelijk interesse hebben en ondergetekende zou het BMB speeltje ook graag nog ns aan de kant voelen....Dus als ie deze kant op kan komen; dan (een collectief) GRAAG!

Is Dennis de enige boarder? Zal ie blij mee zijn  😀
  • dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 3 January 2011 · 17:50
    @spookjuh; zelf geef ik ook de voorkeur aan 1 brede ipv 2 lange latten; komt goed Dennis!
  • Sjoerd2
    Advanced
    Sjoerd2 op 3 January 2011 · 21:51

Kan ik die latten van je overnemen voor het tweede weekend? Laat je ze in in Samoëns of gaan ze mee terug naar NL?
    Whitetracks | Distributie & Marketing: Icelantic & Freeride Map
  • Steven
    Tourist
    Steven op 3 January 2011 · 21:59
    @spookjuh: check je pm
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • verhoevenjoost
    Beginner
    verhoevenjoost op 4 January 2011 · 12:41
    Komt er nog een update mbt de ski's voor aanstaand weekend. Als ik goed tel is er één Sentinel aanwezig dit weekend, dan valt er weinig te testen.
    Donderdag ben ik in Eindhoven en wil bij Bever een ski meenemen, weet iemand of dit mogelijk is?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 4 January 2011 · 12:50
    @Joost,

Er staan inmiddels 2 BD ski's bij Bever in Eindhoven en we hopen dat de bindingen ook op tijd volgen.
    Daarnaast zouden de Atomics op tijd binnen moeten zijn. ZSM als we een groen licht hebben komt dat in t reserveringssysteem te staan. We houden je op de hoogte.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 4 January 2011 · 14:09

@spookjuh; zelf geef ik ook de voorkeur aan 1 brede ipv 2 lange latten; komt goed Dennis!

Neem hem maar mee op pad, want hij heeft al een tijdje geen wit goud meer onder zijn voeten gehad  😀 Vader zijn hakt er een beetje in bij hem  😉
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 4 January 2011 · 14:11

Komt er nog een update mbt de ski's voor aanstaand weekend. Als ik goed tel is er één Sentinel aanwezig dit weekend, dan valt er weinig te testen.
    Donderdag ben ik in Eindhoven en wil bij Bever een ski meenemen, weet iemand of dit mogelijk is?

Ik neem ook nog wat latten mee voor aankomend weekend, dus het gaat helemaal goed komen.
  • Sonarious
    Tourist
    Sonarious op 4 January 2011 · 14:11
    We houden je op de hoogte.

Weet je misschien ook al een antwoord op mijn vraag  😃?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 4 January 2011 · 14:17

Ik ga 14 januari op trip, zou dolgraag een fijne freerideski testen maar iemand was me net voor voor de Sentinel 184 (en kleiner dan dat kan ik echt niet passen) Nu ben ik benieuwd of er nog voor 14 januari testski's beschikbaar gaan komen en zo ja in welke lengtes. Dan kan ik kijken of ik iets anders moet regelen. Kan namelijk ook een set K2's lenen van iemand, een super-aanbod maar ga liever ski's testen die daarvoor bedoeld zijn, is ook met verzekering makkelijker als ik ze sloop.

Sorry, over het hoofd gezien.
    Ja, als het goed is zijn deze week ook de lange modellen van Atomic beschikbaar.
    Waar woon je en wanneer vertrek je?

• Sonarious
    Tourist
    Sonarious op 5 January 2011 · 00:41
    Kan gebeuren  😃

Ik woon in Amsterdam en vertrek op vrijdag de 14e! Zou héél fijn zijn als ik een lang setje Atomics mee kon nemen!!!

• verhoevenjoost
    Beginner
    verhoevenjoost op 5 January 2011 · 12:52

[quote author=verhoevenjoost link=topic=2128.msg30321#msg30321 date=1294141282]

Ik neem ook nog wat latten mee voor aankomend weekend, dus het gaat helemaal goed komen.
    [/quote]

Mooi zo. Heeft iemand iets gehoord of de huidige sneeuw/poedercondities
  • Echo
    Advanced
    Echo op 9 January 2011 · 20:38
    Voor de liefhebbers, ik haal deze week bij Morris ook nog de Salomon Lord en Rocker op.Nu maar hopen dat er zoveel poeder valt dat we (ik....) die Rockers ook echt nodig hebben 😉

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro