[gebied] Slovakije? Freeriden?

• Muehlbach
    Advanced
    Muehlbach op 13 February 2011 · 21:14
    Beste forum,

Ik ga in maart een reportage maken over freeriden (+skien in algemeen) in Slovakije.

Één skigebied springt meteen in het oog, Jasna, in de Lage Tatra. Daar is veel over te vinden en daar zijn ook al een paar mensen die ik ken, geweest. Super flanken, veel relatief gemakkelijk bereikbaar terrein, enz.

Over de andere skigebieden niet veel nieuws. Vandaar mijn vraag: is hier iemand die unbedingt ervaringen wil sharen over skien in Slovakije? Zowel Hoge als Lage Tatra of zelfs Oost-Slovakije.

Greetz
    Vince
    "Skiing is a dance, and the mountain always leads." - - - "There is no skiing without apres-ski. Fairly futile exercise if not followed by getting hammered in a bar."
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 13 February 2011 · 23:19
    Hoge Tatra is veel uitdagender. Zoek eens op plaatsen als Tatranska Lomnicka, Javorina en Strbske Pleso.

Ik hoop dat ik het wel een beetje fatsoenslijk geschreven heb 😉. Met name Tatranska is een heel goed uitgangspunt. Vandaar is trouwens Zakopane in Polen ook een mogelijkheid. Je kunt vliegen op Poprad.

De lage Tatra met de Chopok is echt laf. Een beetje een dome achtige bult de Hoge Tatra daarentagen is ruig.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Muehlbach
    Advanced
    Muehlbach op 14 February 2011 · 09:26
    tnx voor de poging maar die algemene info en namen had ik natuurlijk ook al...

lage tatra laf? als de freeride world tour daar stopt dan zal het daar wel niet erg slecht zijn zeker? nee jasna dat ziet er heel flink en mooi uit.

ik ben eigenlijk echt op zoek naar concrete insider info over flanken en lijnen, eventuele hikes of anstiege die je moet doen/vermijden

wat de hoge tatra betreft ik wil daar echt wat goeds gaan doen maar iedereen verklaart me suicidaal... we zien wel

"Skiing is a dance, and the mountain always leads." - - - "There is no skiing without apres-ski. Fairly futile exercise if not followed by getting hammered in a bar."
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 14 February 2011 · 16:31

ik ben eigenlijk echt op zoek naar concrete insider info over flanken en lijnen, eventuele hikes of anstiege die je moet doen/vermijden

Dan had je dat beter kunnen vragen ???  ipv "Vandaar mijn vraag: is hier iemand die unbedingt ervaringen wil sharen over skien in Slovakije?" Ik hoef niet meer zo "Unbedingt"
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • fastsiegie
    Beginner
    fastsiegie op 14 February 2011 · 17:37
    @Spam: Vince bedoelt het niet zo.

Aangezien ik meega ben ik ook al wat op zoek gegaan maar je vind niet zo veel.
  • Muehlbach
    Advanced
    Muehlbach op 14 February 2011 · 23:26
    Inderdaad Vince bedoelt het lief hoor, hij is gewoon al een beetje ouder en heeft geen idéé van hoe het er op fora toegaat... de laatste fora die hij bezocht waren amfora 😉

kidding. sry hoor beste vriendschap.
  • Spider
    Tourist
    Spider op 15 February 2011 · 07:33
    volgens mij is dit geen review maar een vraag en hoort dit topic in bij chatter
    Better to burn out, then to fade away.
  • fastsiegie
    Beginner
    fastsiegie op 15 February 2011 · 08:08
    idd, kan iemand het verplaatsen..

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro