Aanraders Handschoenen?

• Martijnski
    Tourist
    Martijnski op 21 February 2011 · 16:57
    Ik denk dat Marco-tje z'n fabulous gloves in de herfst koopt, de winter gebruikt en ze in de lente kwijtraakt...
    skiing hard is not a crime
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 21 February 2011 · 18:41
    Weet iemand of die 'werkhandschoen' van FlyLow, die jriph liet zien, al naar Europa gevlogen wordt?

Of waar je van die wax kan krijgen waar het ding mee behandeld is? Uiteindelijk is het niet meer dan een leren werkhandschoen met waxbehandeling...
  • doov
    Advanced
    doov op 21 February 2011 · 18:42
    Gewoon ledervet wellicht?
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Spider
    Tourist
    Spider op 21 February 2011 · 18:53

[quote author=Spider link=topic=2431.msg33888#msg33888 date=1298232845]
    ze worden vaak tijdens ijsklimmen gebruikt omdat natte wol lekker aan ijs plakt... 😉   (serieus dat kan genoeg zijn als steunpunt)

Met ijsklimmen gebruik ik vaak ijsbijlen: heel handig hoor!   :😃 :😃 😋
    [/quote]

misschien moeten we dat een keer doen dan...
    Better to burn out, then to fade away.
  • coen
    Advanced
    coen op 21 February 2011 · 20:32

Weet iemand of die 'werkhandschoen' van FlyLow, die jriph liet zien, al naar Europa gevlogen wordt?

Of waar je van die wax kan krijgen waar het ding mee behandeld is? Uiteindelijk is het niet meer dan een leren werkhandschoen met waxbehandeling...

Ik had ook al ff gekeken. Ze shippen gewoon naar NL, maar dat levert wel direct shipping costs van ong. $70(!) op. Dat is wel vrij veel aangezien je miss ook nog invoerheffing moet betalen??
    Earn your turns...
  • Marco-tje
    Beginner
    Marco-tje op 21 February 2011 · 21:04

nou dan ben ik benieuwd welke handschoenen dat dan zijn....

Geen vast model.... dit jaar de Ziener Gamer.... en ik bedoel drie winterseizoenen  😉
    Real Skiers don't have real jobs
  • poling
    Beginner
    poling op 21 February 2011 · 21:09

[quote author=poling link=topic=2431.msg33915#msg33915 date=1298299528]

Geen vast model.... dit jaar de Ziener Gamer.... en ik bedoel drie winterseizoenen  😉
    [/quote]

downunder???  😉
  • Marco-tje
    Beginner
    Marco-tje op 21 February 2011 · 21:15

[quote author=Marco-tje link=topic=2431.msg33942#msg33942 date=1298318678]
    [quote author=poling link=topic=2431.msg33915#msg33915 date=1298299528]

[/quote]

downunder???  😉
    [/quote]

Nee bij mij thuis in de keuken en biedt bovenal veel meer grip dan de traditionele ovenhandschoenen 😃
    Real Skiers don't have real jobs
  • Rutger
    Advanced
    Rutger op 22 February 2011 · 13:06
    Doe je zelf een lol
    gewoon handschoen van 15 e kopen en na 25 skidagen weggooien en nieuwe.
    Bij echt koud weer onderhandschoentje dragen..

Nooit koude of natte handen..

handschoenen van 120e zijn echt zonde van je geld..

The object in life is not to be on the side of the majority,
  • poling
    Beginner
    poling op 22 February 2011 · 13:58
    ik lees hier anders van gasten soms 10 jaar doen met 1 paar. dus dan bespaar toch al gauw 50E... 😉

• CorD
    Beginner
    CorD op 23 February 2011 · 19:14
    Of de uitverkoop in het late seizoen in de gaten houden. Meestal zijn er dan prijsdalingen tot 70 %.
    Think with powder
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 23 February 2011 · 23:21

Doe je zelf een lol
    gewoon handschoen van 15 e kopen en na 25 skidagen weggooien en nieuwe.
    Bij echt koud weer onderhandschoentje dragen..

Nooit koude of natte handen..

handschoenen van 120e zijn echt zonde van je geld..

Rutger jij doet jezelf een lol want voor mij werkt dat niet en wellicht voor anderen ook niet. Ik transpireer redelijk veel en heb dus zeer goed ademende handschoenen/wanten nodig die ook nog eens goed isoleren en erg slijtvast zijn. Ben na verschillende handschoenen en wanten in de prijscategorie van 15 tot 90 euro uitgekomen bij halflederen wanten van ESKA en ben gelukkiger dan ooit. Geen koude en klamme handen meer. Dat werkt voor mij en dan is die 105 euro een bijdrage aan skiplezier en geen zonde van mijn geld.

Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • poling
    Beginner
    poling op 24 February 2011 · 00:02
    WORD, heb je bij jouw ook in de winkel?
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 24 February 2011 · 00:19

WORD, heb je bij jouw ook in de winkel?

????
  • TomDV
    Beginner
    TomDV op 24 February 2011 · 00:22

Rutger jij doet jezelf een lol want voor mij werkt dat niet en wellicht voor anderen ook niet. Ik transpireer redelijk veel en heb dus zeer goed ademende handschoenen/wanten nodig die ook nog eens goed isoleren en erg slijtvast zijn. Ben na verschillende handschoenen en wanten in de prijscategorie van 15 tot 90 euro uitgekomen bij halflederen wanten van ESKA en ben gelukkiger dan ooit. Geen koude en klamme handen meer. Dat werkt voor mij en dan is die 105 euro een bijdrage aan skiplezier en geen zonde van mijn geld.

Ik heb echt altijd warme zweethanden. Zelfs bij temperaturen lager dan -15°C doe ik op de lift mijn handschoenen uit omdat ze anders op het einde van de dag verschrikkelijk stinken. Zoek ik dan best gewoon een goed ademende handschoen of is het best toch nog isolatie te hebben? Hieronder de website van ESKA, welke raad je eventueel aan?
    http://www.eska.at/site.php?s_cc=1298502813&page=en...
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 24 February 2011 · 00:36
    http://www.eska.at/site.php?s_cc=1298503758&page=en...

Volgens mij heb ik de oude versie van de NOK maar ze hebben ook nog de DOWN. De Warm X heeft geen Goretex.

Als het anders ik meld ik dat morgen ff ik zal ze wel ff uit de kast pakken dan. Dit zijn wanten maar of het aan dit merk ligt of aan wanten maar ik heb hier veel minder last van de transpiratie. Kennelijk werkt de goretex goed bij deze constructie. Ik weet niet of het net zo goed werkt bij de handschoenen.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 24 February 2011 · 09:58
    binnenhandschoentjes van icebreaker werken goed tegen zweethanden: gek genoeg heb ik er dan minder last van terwijl je toch een extra laagje aan hebt. 
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • TomDV
    Beginner
    TomDV op 24 February 2011 · 12:24
    En wat voor handschoen daarboven? Goretex of gewoon iets simpel?
  • skiester
    Advanced
    skiester op 24 February 2011 · 18:17
    gore tex. Ik heb ze nu van Leki, maar ook van armada gehad (die zijn heel erg lek gegaan).  Voor echt koude dagen heb ik ook nog een paar Burton wanten, die zijn echt te warm, maar wederom die handschoentjes werken super. (en ook dat ik mn iPhone ermee kan bedienen alhoewel ik dat hier geloof ik niet mag zeggen..)
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • biglepowski2
    Tourist
    biglepowski2 op 27 February 2011 · 19:39
    Die wollen wanten van Vaude lijken mij ook wel wat. IMO is wol top, isoleert tenminste ook als het nat wordt/is.

Heb een paar 'Venitex' leren handschoenen via Snowshepard voor  £15,-. Zijn helemaal top, vol leer en voor prijs hoef je het niet te laten.  😉
    Fear is Temporary - Regret is Forever
  • poling
    Beginner
    poling op 27 February 2011 · 21:40
    setje van http://www.mammut.ch/en/productDetail/109002290_v_0001_6/Expert+Climb+... gekocht..waren duurder dan 15E.. :😃  maar goed er was weinig keuze en wilde wel goeie!! jack bedankt nog voor het test?? hoe was de wijn?  😉
  • martijn_leseman
    Advanced
    martijn_leseman op 27 February 2011 · 21:44
    Ik heb vandaag een setje Hestra's gekocht in Kaprun (intersport Brundl, super wintersport winkel). Zijn me erg goed bevallen en niet eens al te duur (99 euro, kon nog veel duurder). Ik heb vrij grote handen en had moeite goede handschoenen te vinden in Nederland. Deze passen prima en zelfs nog vezorigingscreme erbij gekregen!. Hestra: aanrader.
  • biglepowski2
    Tourist
    biglepowski2 op 1 March 2011 · 21:50

setje van http://www.mammut.ch/en/productDetail/109002290_v_0001_6/Expert+Climb+... gekocht..waren duurder dan 15E.. :😃  maar goed er was weinig keuze en wilde wel goeie!! jack bedankt nog voor het test?? hoe was de wijn?  😉

Netjes!
    Fear is Temporary - Regret is Forever
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 3 March 2011 · 19:52
    Tijdje geleden Hestra's gekocht via skimarket.co.uk. Normaal kosten ze iets van 100 euro. Heb er uiteindelijk niks voor betaald. Ik geloof dat er een foutje in Paypall zit namelijk!  😃
    No risk, no fun...No limit, no life
  • sebasmorel
    Tourist
    sebasmorel op 3 March 2011 · 23:44

http://www.flylowgear.com/accessories/tough-guy.html...

met een paar liners prima tenzij je echt de hele dag met je handen in de sneeuw zit te graven.. 28 dollar. beat that

ik heb een setje van deze (van kinco) ooit gekregen van een gozer uit Jackson Hole en die gebruik ik erg veel. Voor als het heel koud is heb ik een setje armee wanten (10 euro) met liners uit een paar versleten Black diamond.

Hestra Falt Guide + liner ongeveer 120 euro.

+ 1 Ik dacht dat ik de enige wp-er was met Flylow handschoenen 😉
    Superfijn, goedkoop en op koude dagen een setje liners van de decathlon eronder. Totale schade 28 dollar plus een tientje voor de liners. Flylow is sowieso een te gek merk, van freeriders voor freeriders.
  • sebasmorel
    Tourist
    sebasmorel op 3 March 2011 · 23:49
    Toevoeging: niet bepaald geschikt voor zweethanden  😉
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 3 March 2011 · 23:53

Niet? Ze ademen toch juist heel goed? Waarom zijn ze niet geschikt dan?
    one way to go down
  • JanG131
    Beginner
    JanG131 op 4 March 2011 · 17:00

[quote author=sebasmorel link=topic=2431.msg34507#msg34507 date=1299192559]

[/quote]

Beestig koud?
  • sebasmorel
    Tourist
    sebasmorel op 4 March 2011 · 17:24

Nee, ze zijn echt prima. Het zijn gewoon werkhandschoenen die gepimpt zijn. Het leer ademt natuurlijk niet, maar via het stoffen gedeelte wel. Ik heb zelf geen last van zweethanden, dus wat dat betreft kan ik het niet vergelijken met andere handschoenen. Maar qua prijs kun je er ook geen buil aan vallen, dus is het proberen waard, echt een aanrader wmb. Zie ook de specs op de site van Flylow.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 4 March 2011 · 22:32
    Voel ik een collectieve inkoopactie opkomen??

Want die 70 dollar verzendkosten doen het prijsvoordeel redelijk teniet....

Bij voldoende animo stel ik voor een nieuwe topic te openen!

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro