SM skitrip

• Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 22 March 2011 · 20:31
    Ieder die op wintersport gaat heeft iets sadomasochistisch in zich. of is het meer zelfpijnigen?

Wintersport is afzien; want wie gaat er nu voor zijn lol een heel end rijden of vliegen om bij ongunstige weersomstandigheden buiten over pistes glijden en bevriezen in de lift (soms zit het mee en is het gewoon warm met een stralend blauwe lucht).

Poederrijden is nog meer afzien; want je zoekt de kou heel bewust op en dan bij voorkeur tijdens of net na neerslag in de vorm van sneeuw.

Hiken voor poeder is heel erg afzien; de beste en meest makkelijk scoorbare poeder is al vergaan dus moet je ondanks dat je net 40 euro voor een skipas uitgegeven hebt nog een stuk gaan lopen voordat je een afdaling kan maken waarvan jezelf al weet dat het gisteren of de dag ervoor eigenlijk beter was.

Skitouren is gekken werk. ok je bespaart jezelf 40 euro voor een liftpas, maar tegen de tijd dat je bovenaan je gekozen helling staat zijn je benen zo moe dat je er alleen nog maar met wedelbochtjes afkan en de volgende dag als een stijve plank wakker wordt.

Maar daar gaat het helemaal niet over hier. Het gaat over mijn skitrip de afgelopen 5 dagen waarin ik van M naar S of andersom ben gegaan.
    Milaan via Macugnaga (white-out), San Domenico (de piste opgetrapt nadat een snowboarder in 1 afdaling 3 keer vast kwam te zitten, toen vonden ze het genoeg) naar Solden waar ik vijlaat aankwam door nogal aanhoudende regen en terwijl Dutchess en Dio lekker in de auto/bus lagen te slapen ik voor veel te veel geld een bed vond. Was ik maar naar de rodelhutte gegaan vast goedkoper en misschien ook nog iets van SM.
    Solden was leuk maar de Gaislachkogl had wat opstart problemen en de beloofde verse sneeuw was ook wat moeilijk te vinden.

Dio op de Tiefenbach

Dutchess  op de Tiefenbach

Dutchess op de rettenbach

Dus na afscheid genomen te hebben van Dutchess en Dio door naar San Valentino en Sulden. Waar heel wat meer poeder te halen viel vooral de achterkant van Sulden was geweldig. 1300 hoogtemeter lekkere poeder, maar er moest meer te scoren zijn. Daarom naar Munschins gegaan maar het skigebied was dicht, dan maar door naar St. Moritz. Maar onderweg was de Ofenpas wel heel aanlokkelijk en St. Moritz zag er minder uit. dus weer terug naar de Ofenpas voor een dagje touren en 1000 hoogtemeter perfecte poeder!

(vers) vallende sneeuw op de Ofenpas

Ofenpas - Piz Daint bovenaan

Ofenpas - Piz Daint verder naar beneden net boven het bos

Nu in Madesimo waar in het dorp de sneeuw al lang weg is. Ik vraag mij af wat er boven nog te halen valt, maar dat komt morgen.

• Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 23 March 2011 · 23:02
    Lekker! Piz Daint ziet er nog goed uit! Was ik nou toch ook maar nog effe naar t zuiden gegaan! 
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 24 March 2011 · 12:08
    Piz Daint was van boven tot onder heel goed!

Zou heel leuk zijn geweest als je mee was gegaan, had vast ook betere plaatjes en beelden opgeleverd, dan met mijn geimproviseerde camera mount die bestond uit ducttape dat niet echt goed hechtte.
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 24 March 2011 · 12:25

... ducttape dat niet echt goed hechtte.

bestaat niet  ;D
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 24 March 2011 · 19:07
    Hee Sanno,

Was jij even terug uit Arabische contreien, of wat?
    "Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 24 March 2011 · 19:55
    Nou, SM of niet, Ik vond het lekker. Zelfs zonder vanillevla. En iets zegt me dat we volgend seizoen zomaar heel diepe pof kunnen rijden met elkaar. A la prochaine.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Muehlbach
    Advanced
    Muehlbach op 24 March 2011 · 22:09
    lijkt me nogal een gigantische ecologische footprint voor goeie poeier...
    "Skiing is a dance, and the mountain always leads." - - - "There is no skiing without apres-ski. Fairly futile exercise if not followed by getting hammered in a bar."
  • Dio
    Advanced
    Dio op 25 March 2011 · 19:57

Mwah. Valt mee denk ik, er is geen whirlybird aan te pas gekomen.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 28 March 2011 · 11:29

Hee Sanno,

Was jij even terug uit Arabische contreien, of wat?

Ja het werd me te warm onder mijn voeten in het Midden-Oosten. dus even luchten in de Alpen werkt dan erg goed. Helemaal als je nog een paar lekkere afdalingen kan maken. Zit nu weer onderuit in mijn strandstoel met mijn voeten in het zwembad.

• Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 28 March 2011 · 11:33

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Heel zuiver gezien ja. Zo'n vliegtuigritje is niet groen te noemen en flink wat km in de auto ook niet, maar het vliegtuig vloog ook zonder mij wel en een retourtje auto vanuit Nederland is verder dan ik nu heb gereden. Daarnaast lach je om het verbruik van mijn fantastische Fiat Panda. dus de fossielebrandstoffen raken niet opeens nog sneller op.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 28 March 2011 · 20:47

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Heel zuiver gezien ja. Zo'n vliegtuigritje is niet groen te noemen en flink wat km in de auto ook niet, maar het vliegtuig vloog ook zonder mij wel ...

Hi hi ..., ja die is ook goed.  ;D Zo ken ik er nog één: Ook als ik dat biefstukje niet eet wordt die koe toch wel geslacht.

Ignorance is bliss.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 28 March 2011 · 21:31

[quote author=Sanno link=topic=2582.msg35417#msg35417 date=1301304837]

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Heel zuiver gezien ja. Zo'n vliegtuigritje is niet groen te noemen en flink wat km in de auto ook niet, maar het vliegtuig vloog ook zonder mij wel ...

Hi hi ..., ja die is ook goed.  ;D Zo ken ik er nog één: Ook als ik dat biefstukje niet eet wordt die koe toch wel geslacht.

Ignorance is bliss.
    [/quote]

Poeder verdient elk excuus 😉
    En zeg nu zelf... wij rijden natuurlijk wit goud.. ontstaan op natuurlijke wijze.. Dat kun je van kunstsneeuw moeilijk zeggen. Sterker nog, de ecologische footprint van wat kunstsneeuwinstallaties is groter dan van een liftenstelsel. Dan kan dat autoritje van Sanno er ook nog wel bij 😉

@Sanno.. mooi verhaal.. en Solden had het niet. Kaprun wel 😉
    May the powder be with you.
  • poling
    Beginner
    poling op 29 March 2011 · 09:14
    kunnen natuurlijk ook gewoon erkennen en bekennen dat we voor al dat betreft redelijk fout zitten met onze hobby. Daar hoeven geen excuses voorbij te komen van dingen die nog slechter (zouden) zijn....

wel een leuk verhaal idd
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 29 March 2011 · 19:15
    @morris Het ging mij om het vliegtuig. Vliegtuigen vliegen echt niet lang door als er geen passagiers zijn. Ik wil niemand zijn skiplezier ontnemen. Maar ik denk dat het wel goed is als je je bewust bent van de impact van de keuzes die je maakt.  Drogredenen om 'slecht' gedrag te vergoeleken helpen mijns inziens, niet bij die bewustwording. (Zei degene die deze winter al twee keer alleen in zijn auto'tje naar de Alpen is getuft en terug 'omdat er geoefend moest worden'😉 ;D
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 29 March 2011 · 19:23
    Telt heen en terug naar de alpen met oude dieselmotoren ook mee? En liften gebruiken? Net zo erg als een vliegtuig.. pistes zouden imho ook afgeschaft moeten worden, die zien er echt niet uit in de zomer... heel on-groen!

Het echte groene zou zijn als we allemaal skieen en boarden op zouden geven.
    Tall order.

Ik snap je punt, maar vanuit Israel zijn er niet zoveel opties, tenzij je een enkele slushpoeder dag in Israel of Libanon wilt hebben, of met de auto naar Turkije rijdt, wat afgezien van de vervuiling ook met visa's en dergelijke moeilijk kan zijn (De landen rondom Israel houden niet zo van Israel..) Ik denk dat je punt beter zou zijn to mensen die bijv naar London, Parijs of Berlijn vliegen terwijl er een groener (en niet eens zoveel langzamer) alternatief is.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 29 March 2011 · 20:48
    Ik zeg niet dat hij niet mag vliegen ..., dat bedoel ik ook niet.  :😃  😃
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 29 March 2011 · 22:12

Ik snap je punt, maar vanuit Israel zijn er niet zoveel opties, tenzij je een enkele slushpoeder dag in Israel of Libanon wilt hebben, of met de auto naar Turkije rijdt, wat afgezien van de vervuiling ook met visa's en dergelijke moeilijk kan zijn (De landen rondom Israel houden niet zo van Israel..) Ik denk dat je punt beter zou zijn to mensen die bijv naar London, Parijs of Berlijn vliegen terwijl er een groener (en niet eens zoveel langzamer) alternatief is.

Simpelweg is er geen serieus alternatief dan vliegen. rijden naar Libanon/Turkije kan niet omdat je dan door Syrie moet en met grens stempels van Israel is de kans zeer klein (ok, totaal kansloos) om er te komen. Je kan natuurlijk met wat wrak hout een mooi vlot maken en dan hopen dat de wind je in de richting van het noorden blaast, maar dat lijkt mij een tergend langzame eindeloze trip te worden. Dan is er natuurlijk ook nog de mogelijkheid om te kijken of je mee kan liften met een 'Gaza flottielje' dat weer terug vaart naar waar het vandaan kwam.
    Wel een geinig idee, maar ik denk niet dat het echt uitvoerbaar is. Of ik zou het Israelisch leger moeten vragen of ze me samen met wat commando's op het schip willen droppen vanuit een heli. Hi ha, een helidrop in Israel dat zou wat zijn! In deze setting bijna a la James Bond. Niet voor niets is Zoran Industries een Israelisch bedrijf en de bedrijfsnaam van de slechterik in A View to a Kill.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro