Pieps Vector

• ieism
    Tourist
    ieism op 11 May 2011 · 12:52 splitfest.nl
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 11 May 2011 · 15:57
    Op de IPSO in m'n handen gehad. Is weer een mooi staaltje techniek. Opa kan er ongetwijfeld meer over vertellen.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Opa
    Advanced
    Opa op 11 May 2011 · 21:29
    Prijs is nog onbekend, maar reken op € 400+ en de release zou al dit afgelopen seizoen zijn, toen toch niet en nu denken ze dus volgend seizoen. Afwachten.
    Er doen in ieder geval al wel verschillende 'rare' verhalen de ronde die niet waar zijn (zoals dat de Vector met 4 antennes zou ontvangen en dat je zou zoeken mbv de GPS-gegevens).
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 11 May 2011 · 21:49 No risk, no fun...No limit, no life
  • Opa
    Advanced
    Opa op 11 May 2011 · 22:37
    Die flipcard heb ik, maar het is vooral veel marketingretoriek die veel vragen oproept en waarop zelfs de vertegenwoordigers op de ISPO geen antwoorden hadden!
    Toch heeft de Vector een aantal interessante functionaliteiten. Ik zal er binnenkort wat meer over schrijven.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 11 May 2011 · 23:55
    Ik lees hier en daar dat ie $599 gaat kosten, dus dat valt me eigenlijk nogal mee. Niet echt schokkend veel duurder dan een DSP.
    Ga toch nog maar even wachten met het kiezen van een nieuwe pieper tot de Vector en Element er zijn.
    splitfest.nl
  • poling
    Beginner
    poling op 12 May 2011 · 08:36
    Coordinates for emergency calls always available

lijkt me nuttig

GPS-Map for precise overview of the search areas: Once located transmitters are never lost.

lijkt me ook handig/nuttig (vooral voor professional reddings mensen, vooral als de piepers van de reddingswerkers elkaar ook nog eens zouden kunnen informeren)

Recording of track and vertical profile during the tour: Comfortable download to PC/Mac

lijkt me leuk

First beacon with rechargeable batteries: Saves money, enviromentally friendly + high performance at very low temperatures

altijd begrepen dat recharable batterijen not done was. Wel benieuwd wat voor batterij dit dan moet zijn die de nadelen van andere recharables niet heeft.
  • Thijzel
    Tourist
    Thijzel op 15 May 2011 · 11:59
    Volgens de Pieps ordersheet 2011-2012 kost hij €499,- . Vanaf September verkrijgbaar..
    http://www.snowcountry.nl
  • Dio
    Advanced
    Dio op 11 July 2011 · 02:33
    Wordt dat de prijs idd?
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 19 August 2011 · 09:22
    Pieps Vector staat nu op de site van Conrad sport voor €500, schijnbaar kan je 'm gewoon bestellen.
    splitfest.nl
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 19 August 2011 · 21:09
    En voor de mensen die snel zijn en alles nog nodig hebben:
    http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/4067...
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • TomDV
    Beginner
    TomDV op 20 August 2011 · 00:02
    Als je het zelf samenstelt betaal je 375 ipv 350, maar heb je wel nieuw gerief..
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 20 August 2011 · 00:22
    Scherp 😉 Dan zou ik het ook wel weten.
  • Thijzel
    Tourist
    Thijzel op 23 August 2011 · 16:26

En voor de mensen die snel zijn en alles nog nodig hebben:
    http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/4067...

Wat heeft die dsp met de vector te maken?
    http://www.snowcountry.nl
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 24 August 2011 · 00:26
    Niks. Ik kwam het tegen bij het zoeken naar de vector.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 24 August 2011 · 12:44

Die flipcard heb ik, maar het is vooral veel marketingretoriek die veel vragen oproept en waarop zelfs de vertegenwoordigers op de ISPO geen antwoorden hadden!
    Toch heeft de Vector een aantal interessante functionaliteiten. Ik zal er binnenkort wat meer over schrijven.

Is het al binnenkort of heb ik iets gemist?
    White room,Pillow lines,I rule
  • Opa
    Advanced
    Opa op 30 August 2011 · 14:35
    Oude belofte maakt schuld!  :😃

- de vierde antenne waar sprake van is, is een testantenne en heeft dus geen toegevoegde 'zoekwaarde'.
    - de Vector werkt met een oplaadbare accu. Das nieuw en kan interessant zijn (lijkt mij in ieder geval prettig). Maar
      wat tijdens een huttentrektocht? Overigens ook oplaadbaar via USB.
    - de uitklapbare antenne maakt sneller en preciezer rekenen mogelijk (zegt Pieps). Mede daardoor wordt de        
       zoekbandbreedte vergroot (tot 80 m).
    - mbv de GPS-track kun je precies zien wat je goede zoekbandbreedte is: dit is heel interessant!
    - je hebt altijd GPS coördinaten paraat als je de reddingsdienst belt
    - je kunt controleren waar je precies gezocht hebt, waar je ontvangst had en waar je gemarkeerd hebt. Geen idee of
      dat gebruiksvriendelijk is....
    - door veranderende GPS coördinaten met de veldlijn te vergelijken, kan de korste weg naar het slachtoffer gevonden
      worden. Niet langer noodzakelijk om in een bocht over de veldlijn te lopen!
    - moet er voor dit laatste informatie-uitwisseling tussen de Vector en zijn broertje plaatsvinden? En werkt het dan
      alleen bij Vectors onderling? Ik denk het niet, maar Pieps zegt hier niets over. Ook niet op navraag....
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 30 August 2011 · 15:35

Oude belofte maakt schuld!  :😃

- de vierde antenne waar sprake van is, is een testantenne en heeft dus geen toegevoegde 'zoekwaarde'.
    - de Vector werkt met een oplaadbare accu. Das nieuw en kan interessant zijn (lijkt mij in ieder geval prettig). Maar
      wat tijdens een huttentrektocht? Overigens ook oplaadbaar via USB.
    - de uitklapbare antenne maakt sneller en preciezer rekenen mogelijk (zegt Pieps). Mede daardoor wordt de       
        zoekbandbreedte vergroot (tot 80 m).
    - mbv de GPS-track kun je precies zien wat je goede zoekbandbreedte is: dit is heel interessant!
    - je hebt altijd GPS coördinaten paraat als je de reddingsdienst belt
    - je kunt controleren waar je precies gezocht hebt, waar je ontvangst had en waar je gemarkeerd hebt. Geen idee of
      dat gebruiksvriendelijk is....
    - door veranderende GPS coördinaten met de veldlijn te vergelijken, kan de korste weg naar het slachtoffer gevonden
      worden. Niet langer noodzakelijk om in een bocht over de veldlijn te lopen!
    - moet er voor dit laatste informatie-uitwisseling tussen de Vector en zijn broertje plaatsvinden? En werkt het dan
      alleen bij Vectors onderling? Ik denk het niet, maar Pieps zegt hier niets over. Ook niet op navraag....

Dank voor de update.

Ik wil dit jaar toch maar eens de overstap maken naar een 3-antenne apparaat (ja, ik ben er nog zo een met een 2 antenne ding). Dit is toch interessant info.

De dikgedrukte delen zijn wmb interessant/ het overwegen waard maar of het de €150 extra waard is? Ga je de vector bij je hebben tijdens het pieperfest?
  • Opa
    Advanced
    Opa op 30 August 2011 · 16:18
    We gaan ons best doen om de Vector op het pieperfest te hebben! We hadden al een toezegging, maar het zou nog wel eens kunnen tegenvallen....(vertegenwoordiging veranderd).
  • ieism
    Tourist
    ieism op 31 August 2011 · 01:07
    Zeg maar dat wij willen dat ie er gewoon is.  ;D

Serieus, ik wil er wel graag even mee spelen voordat ik er éen koop.
    splitfest.nl
  • Opa
    Advanced
    Opa op 31 August 2011 · 12:02
    I'm on it!
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 9 September 2011 · 20:09
    goed te horen Opa. eerst ff lekker testen. Moet toch ook echt eens n 2e aan gaan schaffen. Dat krijg je als je vriendin langzaam ook t virus te pakken krijg....  ;D
    http://verticaldissidents.net
  • poling
    Beginner
    poling op 9 September 2011 · 21:24

Dat krijg je als je vriendin langzaam ook t virus te pakken krijg....  ;D

jaloers..  :😃
  • Opa
    Advanced
    Opa op 13 September 2011 · 14:57
    De Pieps Vector gaat helaas het Pieperfest niet halen! >😞

Onderdelen moeten uit een door de tsunami getroffen Japanse provincie komen, ze kunnen kennelijk niet tegen vocht en dat betekent dat de eerste exemplaren pas in de loop van oktober beschikbaar komen....
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 13 September 2011 · 15:17

De Pieps Vector gaat helaas het Pieperfest niet halen! >😞

Onderdelen moeten uit een door de tsunami getroffen Japanse provincie komen, ze kunnen kennelijk niet tegen vocht en dat betekent dat de eerste exemplaren pas in de loop van oktober beschikbaar komen....

Toch bedankt voor de moeite Opa!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 13 September 2011 · 23:10
    Jammer, niks aan te doen.

@opa: Denk je dat het de moeite is te wachten, of is dan het seizoen al voorbij? Ik vind het zonde om nu een DSP te kopen terwijl de vector maar 10 Zwitserse biertjes duurder is.  ;D
    splitfest.nl
  • Opa
    Advanced
    Opa op 14 September 2011 · 12:51

Jammer, niks aan te doen.

@opa: Denk je dat het de moeite is te wachten, of is dan het seizoen al voorbij? Ik vind het zonde om nu een DSP te kopen terwijl de vector maar 10 Zwitserse biertjes duurder is.  ;D

Moeilijke vraag! Ik heb er namelijk ook nog niet mee gewerkt. Op het pieperfest zal wel een 'mock-up' en allerlei info over de Vector aanwezig zijn. Kijk dan zelf wat je wel en niet aanspreekt.

Ik moet eerlijk zeggen dat de aanschaf van een nagelnieuw piepermodel de afgelopen jaren vaker wel dan niet tot extra inspanningen (lees: terugsturen voor updates e.d.) heeft geleid!

• Opa
    Advanced
    Opa op 15 September 2011 · 10:21
    Update: geen Vector, maar wel de Barryvox Element, Pieps DSP Tour, Arva Axis en Arva Link zullen http://www.snowsafety.nl/PIEPERFEST_11.html zijn!

Daarnaast natuurlijk de oude vertrouwde modellen, zoals Barryvox Pulse, Ortovox S1, Ortovox 3+, Arva 3 Axis en Arva Evolution!
    Komt dat zien!
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 15 September 2011 · 21:57
    Tracker2?
    No risk, no fun...No limit, no life
  • Opa
    Advanced
    Opa op 16 September 2011 · 05:57
    ogier link=topic=2652.msg38687#msg38687 date=1316116642]
    Tracker2?

Een omissie van Opa! Uiteraard zal Powderhouse aanwezig zijn met beide Trackers en zijn plofzakken! Evenals Snowpulse en ABS trouwens.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro