Pieps Vector

• SPAM
    Advanced
    SPAM op 16 September 2011 路 09:07
    Gepost op: Vandaag om 04:57:12

??? ??? ???
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 16 September 2011 路 09:50
    Opa zal wel uit de disco komen vallen! Die opa's van tegenwoordig ook!
    No risk, no fun...No limit, no life
  • Opa
    Advanced
    Opa op 16 September 2011 路 11:00

Gepost op: Vandaag om 04:57:12

??? ??? ???

Die tijd is, geloof ik, ietsje overdreven, maar het was inderdaad best vroeg. 馃構

Het is hier vrij druk, zeg maar. Dus helaas geen disco!
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 13 October 2011 路 09:50
    De eerste werkende exemplaren zijn schijnbaar wel al opgedoken. Misschien dat ik toch nog even wacht....

http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php/212991-New-pieps-bea...
    splitfest.nl
  • psd
    Tourist
    psd op 28 December 2012 路 14:10
    Heeft iemand er onder tussen al eentje in gebruik.......?

Heb nog een trekker 1 waar ik zeer snel mee zoeken kan. Altijd sneller als de mensen met een 3 antenne apparaat.

In het verstandig om overgestapten naar een ander apparaat?
    Wie heeft er raad voor mij!

Edit typ fout
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 28 December 2012 路 14:24
    Zag op wintersporters.nl een gast die er 4 had gekocht voor hemzelf en zijn 3 zoons. Behalve blij melden dat hij 2000 euro had uitgegeven geen review馃槥
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 28 December 2012 路 14:51
    Er staat wel al een review op beacon review, op zich wel altijd een site waar ik vertrouwen in heb...

http://beaconreviews.com/transceivers/Specs_PiepsVector.asp...
    splitfest.nl
  • Gipfel
    Beginner
    Gipfel op 28 December 2012 路 15:06
    Heb ik nu te vroeg een pieper gekocht? Gisteren een Tracker2 besteld (beviel het beste bij het Pieperfest).
    Daarnaast ook net voor de zomer een Jones Mountain Twin gescoord ... maar die is volgens de review van Dr. Gear een stuk minder als die van dit jaar.
  • CuttingStorm
    Beginner
    CuttingStorm op 28 December 2012 路 15:37
    Tracker2 is wel een heel andere pieper dan de Vector.. Voor de gadgetfreaks is die Vector dan wel weer erg leuk speelgoed 馃槂
  • Dio
    Advanced
    Dio op 28 December 2012 路 15:41
    Dazzle heeft een Vector mee op vakantie. Na de jaarwisseling zal ik és even peilen of hij een review wil schrijven.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • psd
    Tourist
    psd op 28 December 2012 路 16:19
    Heb ik nu te vroeg een pieper gekocht? Gisteren een Tracker2 besteld (beviel het beste bij het Pieperfest).
    Daarnaast ook net voor de zomer een Jones Mountain Twin gescoord ... maar die is volgens de review van Dr. Gear een stuk minder als die van dit jaar. Nab op 28 dec. 2012 15:06

Nee hoor. Als je goed kan om gaan met je pieper heb je al de helft gewonnen. Ik zoek ook sneller dan iemand met de nieuwste 3 antennen apparaten!

Wat ik wil weten.,

- zal ik sneller het slachtoffer gevonden hebben met een nieuwe pieper.
    - heeft de meerdere functie ( markeren) nu echt zin.
  • Opa
    Advanced
    Opa op 29 December 2012 路 12:53
    Ik heb hier een Vector van MK liggen. Eerste indrukken: een (te?) ingewikkeld apparaat voor (ver)gevorderden. Werkt totaal anders (en trager) dan de DSP. De GPS ondersteunde signalsearch vind ik tot nu toe de beste gadget. De blokkeerfunctie lijkt veel en veel stabieler dan die van de DSP.
    Later meer!
  • Constant
    Beginner
    Constant op 13 January 2013 路 17:17
    Ik moet 'm eerste pieper nog kopen. De Pieps Vector leek me wel wat, mede omdat er een log opzit waardoor je kunt zien wat je hebt gedaan. En dat leek mij erg nuttig voor training, dan kun je leren van fouten. Is dat log daarvoor goed bruikbaar?

Maar nu lees ik hierboven dat hij voor (ver)gevorderden is en ik ben 100% beginner op dit gebied (op een eerste kennismaking met piepers na).

Normaliter lees ik gebruiksaanwijzingen van m'n electronica net zolang totdat ik alle functionaliteit ken, ik ben daar enigzins kampioen in. En ik oefen met m'n electronica, dat zal ik dus ook doen als ik een pieper koop.

Wat nu? De Vector of toch maar een minder ingewikkelde pieper kopen? (prijsverschil maakt mij niet uit, anders wordt het de DSP).
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • Opa
    Advanced
    Opa op 13 January 2013 路 22:00
    Aan die DSP valt dan weer niet zoveel te studeren 馃槂 Dan ben je weer beter af met een Pulse en al zijn instelbare opties (en bezuinig je nog altijd tov de Vector).
  • Haas
    Expert
    Haas op 13 January 2013 路 23:46
    @ Opa heb je al een vector voor ssc ik ben er wel benieuwd naar en zou er in nendaz graag een keer mee testen.
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • psd
    Tourist
    psd op 14 January 2013 路 08:30
    Wat betreft de piepers met heel veel functies ben ik opzoek geweest wat het voor zin heeft. Het is bewezen dat je denk vermogen in stres situaties wel met 50% afkan nemen. Daarom vraag ik mij af wat moet ik met een heel ingewikkelde pieper.

Nu ben ik aan het zoeken geweest op een mammut leggen veld met een tracker 1 en een Ortovox 3+.
    Wat mij verbaasde is dat de tracker veel sneller het signaal oppakt dan de nieuwe 3 antennen Ortovox.
    Met grof zoeken is de tracker veel sneller wat in de testen tegen gesproken wordt. Het fijn zoeken gaat prettiger met de Ortovox maar dat komt door het display. Als je onder 1 meter bent heeft de pieper een lock( visuele aanduiding op display) wat ik als prettig heb ervaren.

Misschien kan Opa wat vertellen over het intelligente antenne systeem wat de beste antenne uitzoekt als het slachtoffer bedolven is. Heeft dit zin?

Kortom kies een simpele pieper en ga oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
  • Opa
    Advanced
    Opa op 14 January 2013 路 10:52
    In theorie heeft de 'Smart Antenna' zeker zin. Vooral als de pieper 'opgezocht' moet worden met een 2 of minder antenne apparaat. Helaas lukt het Ortovox maar met mate om deze technologie te combineren met voor het overige deel krachtige piepers. De 3+ is daar een langzamerhand notoir voorbeeld van. Gelukkig zijn software updates mogelijk en is er nog altijd de S1 en S1+.

@Haas: Nu ja. Over 2 weken ws ook nog ja, maar niet zeker.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 26 September 2013 路 11:08
    http://www.alpin.de/news/25c5a72a-d086-4167-b400-763c59e70c0e/pieps-ru...

http://www.pieps.com/en/avalanche-transceivers/vector...

VOLUNTARY RECALL of PIEPS VECTOR

Effectively immediately, PIEPS is recalling all PIEPS VECTOR avalanche transceivers due to functional issues that may not be readily apparent to the user. This RECALL affects all PIEPS VECTOR transceivers.

PIEPS has discovered that the functionality of the VECTOR does not conform to our quality standards and strict requirements for “Premium Alpine Performance”. Safety and reliability have top priority! In order to prevent any risks to users, PIEPS has decided to implement this recall. Please stop using the PIEPS VECTOR immediately.

This recall applies to the PIEPS VECTOR only. All other PIEPS transceivers are not affected by this recall.

For questions regarding the recall, please contact us: vector@pieps.com

Telephone: +43 (0) 3182 52 556 -30 (Monday to Thursday 9 to 4 pm / Friday 9 to 12)

We apologize for this inconvenience.

The PIEPS Team
    Every turn is a sign of weakness
  • Bono
    Beginner
    Bono op 26 September 2013 路 13:15
    Bedankt @Steef, mooi balen dit zeg.
  • Constant
    Beginner
    Constant op 26 September 2013 路 19:12
    Oef, ik had afgelopen seizoen bijna nog de Vector gekocht totdat ik de Pieps Tour in de aanbieding heb gekocht bij een Duitse webshop.

Wel jammer, ik vind het concept van GPS + pieper nog steeds een goede ontwikkeling.
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • Haas
    Expert
    Haas op 26 September 2013 路 21:13
    Ik wil dit jaar toch maar eens de overstap maken naar een 3-antenne apparaat (ja, ik ben er nog zo een met een 2 antenne ding). Dit is toch interessant info. De dikgedrukte delen zijn wmb interessant/ het overwegen waard maar of het de €150 extra waard is? Ga je de vector bij je hebben tijdens het pieperfest? telemikey op 30 aug. 2011 15:35

Nog twee!! antennes... Oei.. mikey heb jij als Atleet geen voorbeeld functie?
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro