Poederbak

• ieism
    Tourist
    ieism op 14 August 2011 · 08:52
    Niets met de verkoop te maken, zat gewoon een beetje te dromen over R32 of Audi S4 of andere snelle 4wd voor volgend seizoen. Kom ik opeens dit koopje tegen:

http://link.marktplaats.nl/460137063

splitfest.nl
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 14 August 2011 · 10:42
    Daar zal je geen moeite mee hebben om een bergje op te rijden
    It's always snowing somewhere
  • Twanski
    Tourist
    Twanski op 14 August 2011 · 11:32

Daar zal je geen moeite mee hebben om een bergje op te rijden

Ook niet om je benzinepomp-spaarkaart vol te krijgen
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 14 August 2011 · 13:51
    Stuurtje aan de rechterkant, niet helemaal ideaal..
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 14 August 2011 · 14:55
    eerste Stagea die ik zie in Europa. dacht dat die dingen allen in Japan verkocht werden. Een beetje de V70 tegenhanger van Nissan, maarre dat stuur he.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 15 August 2011 · 10:59
    Valt prima te doen toch?
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 15 August 2011 · 12:06
    Dat lijkt mij dus ook, als je 2 spiegels hebt maakt de kant waar je zit toch niet zoveel uit?
  • MvdBrink
    Advanced
    MvdBrink op 15 August 2011 · 12:32
    Geloof me, een R32 is geen poederbak  😉 (spreek uit ervaring) Tenzij je voor sneeuwschuiver wil gaan spelen  8)
    Inside a swirling maelstrom of snowflakes, I feel most free
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 15 August 2011 · 13:10
    @Kevin: Inhalen is wat lastig als je aan de 'verkeerde' kant zit. Of had je een bepaalde plek en/of oriëntatie voor die tweede spiegel in gedachte om daarbij te helpen?  😀
  • Easy
    Advanced
    Easy op 15 August 2011 · 22:28

Niets met de verkoop te maken, zat gewoon een beetje te dromen over R32 of Audi S4 of andere snelle 4wd voor volgend seizoen.

Subbie all-the-way als je een echt goede AWD zoekt! impreza turbo's hebben een hoog petjes gehalte, maar een forester turbo is discreet en onderschat (lees goedkoop!).

Volvo awd's zijn ook een optie (maar is geen echte awd met Volvo's 20-80 achter-voor vermogensverdeling). Een type I V70 2.5T AWD is niet duur, comfortabel en loopt hard op de autobahn. Dit kan ik uit eigen ervaring bevestigen en je zult je verbazen over de auto's die je inhaalt (porsches, BMW M-series, et cetera). De enige verklaring die ik ervoor kan vinden is dat het in die andere auto's waarschijnlijk behoorlijk stuitert bij 180 a 200 kmh en dat de eigenaren er daarom voor kiezen 150-160 te cruisen. ;D

eerste Stagea die ik zie in Europa. dacht dat die dingen allen in Japan verkocht werden. Een beetje de V70 tegenhanger van Nissan, maarre dat stuur he.

Grote kans dat deze auto eerst als grijze import vanuit Japan naar de UK is gegaan en nu in NL is beland.

Stuur aan de rechterkant is naast vervelend met inhalen, ook lastig bij parkeergarages en tolpoortjes. 😉
    Built for Speed
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 15 August 2011 · 22:52

Stuur aan de rechterkant is naast vervelend met inhalen, ook lastig bij parkeergarages en tolpoortjes. 😉

knap lullig, verplicht een medepowderaar meenemen op trip voor de tolpoortjes 😉

ik geloof overigens heilig in de t4 syncro. (ben nog aan het sparen.)
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 16 August 2011 · 00:38

+1 !!!
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • Twanski
    Tourist
    Twanski op 16 August 2011 · 07:43

[quote author=ieism link=topic=2752.msg37566#msg37566 date=1313304755]
    Niets met de verkoop te maken, zat gewoon een beetje te dromen over R32 of Audi S4 of andere snelle 4wd voor volgend seizoen.

Subbie all-the-way als je een echt goede AWD zoekt! impreza turbo's hebben een hoog petjes gehalte, maar een forester turbo is discreet en onderschat (lees goedkoop!).

[/quote]

• [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 16 August 2011 · 10:10

[quote author=Easy link=topic=2752.msg37592#msg37592 date=1313440119]

[/quote]

Dat die bumper er niet afvliegt!

[/quote]
    No risk, no fun...No limit, no life
  • skiester
    Advanced
    skiester op 16 August 2011 · 10:28

Volvo awd's zijn ook een optie (maar is geen echte awd met Volvo's 20-80 achter-voor vermogensverdeling). Een type I V70 2.5T AWD is niet duur, comfortabel en loopt hard op de autobahn. Dit kan ik uit eigen ervaring bevestigen en je zult je verbazen over de auto's die je inhaalt (porsches, BMW M-series, et cetera). De enige verklaring die ik ervoor kan vinden is dat het in die andere auto's waarschijnlijk behoorlijk stuitert bij 180 a 200 kmh en dat de eigenaren er daarom voor kiezen 150-160 te cruisen. ;D

Grote kans dat deze auto eerst als grijze import vanuit Japan naar de UK is gegaan en nu in NL is beland.

[/quote]

Uit ervaring weet ik dat het stuiteren in een M pas vervelend wordt boven de 280... duss. :😃
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 16 August 2011 · 12:07
    280 al?
  • Easy
    Advanced
    Easy op 16 August 2011 · 12:08
    @ Twanski: Mooi voorbeeld! Nog indrukwekkender als je bedenkt dat bij die toerentallen de turbo niets doet! 😉

Uit ervaring weet ik dat het stuiteren in een M pas vervelend wordt boven de 280... duss. :😃

Als het niet het comfort is dan weet ik het ook niet, dergelijke auto's zijn toch een stuk sneller dan de volvo waar ik in reed. Misschien ligt het aan de leeftijd van de eigenaren. :-\
    Built for Speed
  • Twanski
    Tourist
    Twanski op 16 August 2011 · 12:45

[quote author=Haagje link=topic=2752.msg37606#msg37606 date=1313489249]
    280 al?

[/quote]

Idd 280 al? Ik vind ze zelfs bij 900 km/h nog wel relaxed.........................................M(artinair)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 16 August 2011 · 20:19

Geloof me, een R32 is geen poederbak  😉 (spreek uit ervaring) Tenzij je voor sneeuwschuiver wil gaan spelen  8)

Ja, daar had ik nog niet zo over nagedacht. Rijhoogte is zowiezo niet mijn sterkste punt, ik heb ook al een keer de carterpan van mijn Passat er afgereden omdat iemand hier allemaal verkeersdrempels had neergelegd.

Nou ja, het punt is: Ik moet dus een snellere auto hebben, en liefst 4wd. Hij moet gemakkelijk 200km/h halen zonder dat ik het inwendige van mijn motorblok in mijn achteruitkijkspiegel zie (zoals bij mijn 2 vorige auto's)

Het is de bedoeling dat ik mijn huidige auto inruil (Golf plus 2007) en er met wat bijbetaling een snelle poederbak voor terugkrijg. Subaru is wellicht een optie, jammer dat ze inderdaad een bepaald imago hebben en foeilelijk zijn. Nog meer tips?
    splitfest.nl
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 17 August 2011 · 00:04
    Een subaru legacy of forrester zijn wel leuk. Een passat 4motion is natuurlijk ook leuk.

Ik hou het voorlopig wel bij mij '95 passat variant en dakkoffer van 2,3m 😋
  • doov
    Advanced
    doov op 17 August 2011 · 12:13

Nou ja, het punt is: Ik moet dus een snellere auto hebben, en liefst 4wd. Hij moet gemakkelijk 200km/h halen zonder dat ik het inwendige van mijn motorblok in mijn achteruitkijkspiegel zie (zoals bij mijn 2 vorige auto's)

.Nog meer tips?

Achteruitkijkspiegel verwijderen.  ;D

Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • doov
    Advanced
    doov op 17 August 2011 · 12:21 Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • dolfbroekveldt
    Tourist
    dolfbroekveldt op 17 August 2011 · 12:22
    Heb net dit jaar mijn getunede Audi S6 4.2 Quattro Avant (415 PK) verkocht. Hij reed namelijk 1 op "emmer" (als je 1 op 7 haalt op de lange afstanden doe je het al goed maar dan moet je niet 180+ gaan rijden, 1 op 4/5 in de stad). Maar wel een van de vetste bakken om mee naar de poeder te blazen. Winterbanden en Quattro zorgen er voor dat ik met 50cm sneeuw op de autobahn nog ongeveer als enige met 75km op de linker baan kon rijden (door soort van karrespoor). Hij ramt echt overal doorheen. Cruise control op 190 en je hebt nog steeds het gevoel dat je de deur open kan doen en zo kan uitstappen (geen aanrader trouwens). Via www.mobile.de heb je zo'n bak uit 2001/2002 voor 15k + of zo. Echt top, maar het kost vooral na de aanschaf ook nog een berg geld aan benzine, onderhoud (alles is duur bij S Audi's), belasting, etc. Je krijgt wel een hoop auto voor je geld, en je rijdt zo ongeveer 98% van het Europese wagenpark aan flarden. Succes !!
    Je nieuwe signature
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 17 August 2011 · 16:13

[quote author=fan neige link=topic=2752.msg37594#msg37594 date=1313441569]

+1 !!!
    [/quote]

+2 .. ik rijd nu al een goede 100K een t4 syncro..
    May the powder be with you.
  • Twanski
    Tourist
    Twanski op 17 August 2011 · 19:28

Subaru is wellicht een optie, jammer dat ze inderdaad een bepaald imago hebben en foeilelijk zijn. 

??? : http://link.marktplaats.nl/472632343

Nou ja, het punt is: Ik moet dus een snellere auto hebben, en liefst 4wd. Hij moet gemakkelijk 200km/h halen   

Mercedes W124 200TD ideale auto om te onthaasten.....
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 18 August 2011 · 00:03
    Onthaasten???? dat was niet de bedoeling ;D

http://link.marktplaats.nl/463883825
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 18 August 2011 · 01:47

[quote author=ieism link=topic=2752.msg37610#msg37610 date=1313518745]
    Subaru is wellicht een optie, jammer dat ze inderdaad een bepaald imago hebben en foeilelijk zijn. 

[/quote]

wilde je soms zeggen dat je dat mooi vindt?  Smaken verschillen....
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 18 August 2011 · 09:13

Onthaasten???? dat was niet de bedoeling ;D

http://link.marktplaats.nl/463883825

Taxi!
  • poling
    Beginner
    poling op 18 August 2011 · 11:02
    volgens mij heb je meer tijdwinst door gewoon 140 te rijden en dat je in je auto kan slapen dan 200 rijden en elke keer acco moet zoeken....

maw wat mij betreft zijn de hier gestelde eigenschappen niet echt heel relevant om iets de term poederbak te laten dragen

[size=6pt]ofwel ben ik de loser die al die auto die voorbij kwamen toch niet kan betalen[/size]  :😃
  • Easy
    Advanced
    Easy op 18 August 2011 · 11:13

[quote author=Twanski link=topic=2752.msg37629#msg37629 date=1313602101]
    [quote author=ieism link=topic=2752.msg37610#msg37610 date=1313518745]

[/quote]

wilde je soms zeggen dat je dat mooi vindt?  Smaken verschillen....
    [/quote]

Zeg dat wel ... (zo heb ik een hekel aan alles wat volkswagen groep is ... hoewel ik maak een uitzondering voor de "supercars"  😉 .. maar ik ben een redelijke "petrol head" dus FWD vind ik zoiezo bagger) ... Subbies vind ik ook niet zo mooi, maar als je erin zit zie je de buitenkant niet en het rijd als een trein. (Ik rij nu BMW en heb subaru heimwee :'( )

Overigens, voor 12 a 15 duizend euro koop je in duitsland een Legacy 2.5 GT (komen natuurlijk wel wat import kosten overheen). Of een legacy 3.0R (Spec-B)  8).

volgens mij heb je meer tijdwinst door gewoon 140 te rijden en dat je in je auto kan slapen dan 200 rijden en elke keer acco moet zoeken....

maw wat mij betreft zijn de hier gestelde eigenschappen niet echt heel relevant om iets de term poederbak te laten dragen

[size=6pt]ofwel ben ik de loser die al die auto die voorbij kwamen toch niet kan betalen[/size]  :😃

Als je met hetzelfde comfort 160 - 180 kan rijden, waarom zou je dan 140 rijden  ???
    Built for Speed

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro