De nieuwe site.. FAQ's en bugs!

• Bart1
    Tourist
    Bart1 op 30 November 2011 路 13:07

die jetstream animaties zijn vet, maar ze gaan erg snel. Te snel om de datum te kunnen lezen en tegelijkertijd de jetstream te zien. Kunnen ze langzamer?

Gfs niet, de anderen evt wel. Idee is dat je snel de trends ziet over een bepaalde periode. Die is altijd vast, dus 3, 5, of 10 dagen. Is denk ik ook kwestie van smaak. Bovendien hun je ze ook een paar keer herhalen.
    You ski? wePowder!
  • karst2
    Tourist
    karst2 op 30 November 2011 路 21:18
    Euh! Dit is mn 2e post. haha. Maarrr had er al een stuk meer na 3 jaar hier rondhangen! 馃槈  niet erg  maar vreemd.
  • karst2
    Tourist
    karst2 op 30 November 2011 路 21:26
    Post 3!
    Euh! Lukt me ook niet meer om via wepowder.com in te loggen. Ik dacht misschien moet ik dat nog eens proberen... Vreemd.
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 2 December 2011 路 09:51
    over Powfinder:
    - krijg zojuist een Notification voor een Powder Alert voor Chamonix, waarschijnlijk omdat dat resort als favoriet heb neem ik aan. (date stamp 2 dec 2011 09:09) Als ik in Powfinder naar de Powder forecast ga krijg ik alleen nog die van 30 november 2011 12:21 te zien.... terwijl ik daar een nieuwe Powder Alert oid zou verwachten.
    - in mijn notification list staat een PowderAlert (NA). Als ik erop druk ga ik alleen naar de Powder forecast van Europa. Ligt dit aan mijn instellingen?
    http://verticaldissidents.net
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 December 2011 路 10:26
    Stommer vraag natuurlijk, maar waar kan je nu eigenlijk zoeken? Vroeger kon je toch alle artikelen ook doorzoeken, niet alleen het forum?
    splitfest.nl
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 2 December 2011 路 12:54

over Powfinder:
    - krijg zojuist een Notification voor een Powder Alert voor Chamonix, waarschijnlijk omdat dat resort als favoriet heb neem ik aan. (date stamp 2 dec 2011 09:09) Als ik in Powfinder naar de Powder forecast ga krijg ik alleen nog die van 30 november 2011 12:21 te zien.... terwijl ik daar een nieuwe Powder Alert oid zou verwachten.
    - in mijn notification list staat een PowderAlert (NA). Als ik erop druk ga ik alleen naar de Powder forecast van Europa. Ligt dit aan mijn instellingen?

- Resort Powder Alerts zijn iets anders dan 'normale' Powder Alerts. De 1e krijg je als er in een favoriet gebied meer dan 20cm sneeuw valt in de komende 24h. De 2e krijg je als Morris die afkondigt. Als je geen icoon ziet van een resort-powder alert, dan draai je waarschijnlijk niet de laatste versie van de app.
    - notification van powderalert NA verwijst door naar weerbericht. Als je beide continenten aan hebt staan, dan start hij altijd bij het Europese weerbericht (dus ja, het ligt aan je instellingen 馃槈)

You ski? wePowder!
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 2 December 2011 路 12:54

Stommer vraag natuurlijk, maar waar kan je nu eigenlijk zoeken? Vroeger kon je toch alle artikelen ook doorzoeken, niet alleen het forum?

Staat op de lijst, komt op termijn weer terug.
    You ski? wePowder!
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 3 December 2011 路 21:58
    @bart, duidelijk. Heb instellingen nog even gecheckt maar die staan alleen op EU. Heb ze weleens op beide gehad maar dat is alweer een tijd geleden (demo versie).

nog wat anders, niet echt een bug, maar een wens. http://www.wepowder.nl/versesneeuw/analyse/ Weet alleen niet hoe jullie aan deze data komen en of jullie hier invloed op hebben:

1 Veel loopjes gaan achter elkaar door. Ik vind het lastig en op de datum te letten en op de lijnen. Is prettig als het laatste kaartje even iets langer blijft staan, zodat je weet dat er weer een nieuw loopje begint. Gebeurt nu alleen bij http://www.wepowder.nl/versesneeuw/analyse/middellang...

2 Soms wil ik iets rustiger van 1 beeld naar de ander. of ff 1tje terug, ergens iets langer blijven hangen, ff goed kijken naar de situatie en dan de datum checken, etc. Kunnen er knoppen bij komen waarmee je voor en achteruit kan spoelen en evt pauze?
    http://verticaldissidents.net
  • Marco
    Advanced
    Marco op 4 December 2011 路 09:18
    Das relaxed. Ik wilde net een bug melden: 404 melding als ik op telefoon bij magazine of bij powderforecast wilde kijken.
    Nu ging ik het voor de zekerheid nog ff checken en spontaan is het gefixed!!! Top!!!!

Overigens zal ik in de praktijk gelijk naar magazine doorklikken ipv de homepage. Magazine vind ik overzichtelijk...
    Anyway: Mooie site! 馃榾
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 4 December 2011 路 09:52

@bart, duidelijk. Heb instellingen nog even gecheckt maar die staan alleen op EU. Heb ze weleens op beide gehad maar dat is alweer een tijd geleden (demo versie).

nog wat anders, niet echt een bug, maar een wens. http://www.wepowder.nl/versesneeuw/analyse/ Weet alleen niet hoe jullie aan deze data komen en of jullie hier invloed op hebben:

1 Veel loopjes gaan achter elkaar door. Ik vind het lastig en op de datum te letten en op de lijnen. Is prettig als het laatste kaartje even iets langer blijft staan, zodat je weet dat er weer een nieuw loopje begint. Gebeurt nu alleen bij http://www.wepowder.nl/versesneeuw/analyse/middellang...

2 Soms wil ik iets rustiger van 1 beeld naar de ander. of ff 1tje terug, ergens iets langer blijven hangen, ff goed kijken naar de situatie en dan de datum checken, etc. Kunnen er knoppen bij komen waarmee je voor en achteruit kan spoelen en evt pauze?

Staat op de lijst, maar heeft niet direct heel hoge prioriteit. Kan dus nog even geen uitspraak doen over de vorm en wanneer dat er precies komt. Nog heel even geduld, onze maand december is nog even heul druk.
    You ski? wePowder!
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 4 December 2011 路 12:37
    Haha, lekker bezig Bart! Na een dikke week nonstop ingelogd zijn is het ontbreken van play/pause knopjes op de animaties het enige dat me ook maar een klein beetje stoort. Dat kan je dus als een compliment beschouwen! (en die knopjes ergens onderaan een todolist zetten natuurlijk, maar geen stress! Als ik rustig wil kijken klik ik lekker op mijn eigen setje bookmarks 馃槂).

• dirksy
    Advanced
    dirksy op 4 December 2011 路 13:33

Het valt me nu op hoe vaak ik het broodkruimelpad gebruikte wat nu alleen nog onderaan staat.

Bovenaan was ook erg handig!

Jesus wat ben ik toch een gewoontedier. Nog steeds scroll ik iedere keer weer vrolijk naar boven.
    En deze wijziging is inmiddels toch echt niet nieuw meer.
    Bizar!
    Weer wat over mezelf geleerd...
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • martijnmvf
    Advanced
    martijnmvf op 4 December 2011 路 16:26
    kan alleen nog maar het forum bekijken voor de rest krijg ik een status 404 melding. Hoe kan dit?
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 4 December 2011 路 16:30

kan alleen nog maar het forum bekijken voor de rest krijg ik een status 404 melding. Hoe kan dit?

Geen idee, maar dit lijkt me een lokaal probleem. Vanuit meerdere plekken kan ik op alle pagina's komen, dus de server werkt naar behoren.
    You ski? wePowder!
  • Murky
    Advanced
    Murky op 4 December 2011 路 23:20

Heb een avatar upgeload, maar deze werkt niet in het forum.
    Komt ook door de loginproblematiek?

edit: gevonden. moet op een andere plek.

Ook hier de vraag: Bij reacties op de blogs of magazines krijg ik wel mijn nieuwe avatar, maar op het forum nog niet.
    Skier turned Snowboarder turned Skier..
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 5 December 2011 路 08:40

[quote author=MarcD link=topic=3152.msg44389#msg44389 date=1322219261]
    Heb een avatar upgeload, maar deze werkt niet in het forum.
    Komt ook door de loginproblematiek?

edit: gevonden. moet op een andere plek.

Ook hier de vraag: Bij reacties op de blogs of magazines krijg ik wel mijn nieuwe avatar, maar op het forum nog niet.
    [/quote]

Klopt, die moet ik nog even gelijktrekken.. staat op de lijst.
    You ski? wePowder!
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 6 December 2011 路 13:32
    zo, we waren even down vanwege onverwachte drukte.. excuses voor het ongemak
    You ski? wePowder!
  • AbrahamDeBondt
    Tourist
    AbrahamDeBondt op 6 December 2011 路 17:41
    Ik kan alleen maar inloggen met mijn account van wepowder.com en niet met mijn account van wepowder.nl (the snow-plough) hoe zit dat (kan dat gefixt worden?) BVD
  • pieterB
    Beginner
    pieterB op 6 December 2011 路 21:36
    ''Wat wordt er van jou verwacht? Voorlopig even je DM's via de updates versturen.''

Hoe werkt dit? Ik wil graag reageren op een PM en dat zou dan dus moeten via een update?

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 6 December 2011 路 21:44

''Wat wordt er van jou verwacht? Voorlopig even je DM's via de updates versturen.''

Hoe werkt dit? Ik wil graag reageren op een PM en dat zou dan dus moeten via een update?

Ga naar quick links (linksboven op je scherm!) en klik op direct messages.
    Daar kun je een dm versturen
    May the powder be with you.
  • poling
    Beginner
    poling op 7 December 2011 路 15:57
    hoe komt het dat er altijd een blauw balletje staat bij updates met een cijfer er in? 74 momenteel. geen idee wat het is
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 7 December 2011 路 16:03
    dat is het aantal updates wat je niet gelezen hebt.
  • GMR
    Tourist
    GMR op 7 December 2011 路 16:05
    Hoe zit het trouwens met het wepowder passport? Is dat nu helemaal afgeschaft? (Ik vind het niet meer terug namelijk)

En is het een optie om in het forum de usernames klikbaar te maken, zodat je profielen kan bekijken, en daar eventueel kan toevoegen aan je friendslist (oid), en DM's sturen?

Edit: en na het posten van een bericht op het forum, word je teruggestuurd naar het topic-overzicht. Misschien beter om het topic te laten zien waarop gepost is?
    blog op www.burgwal.net
  • poling
    Beginner
    poling op 7 December 2011 路 16:05
    en als ik op updates klik staat dat er geen updates zijn...
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 7 December 2011 路 16:09

Hoe zit het trouwens met het wepowder passport? Is dat nu helemaal afgeschaft? (Ik vind het niet meer terug namelijk)

En is het een optie om in het forum de usernames klikbaar te maken, zodat je profielen kan bekijken, en daar eventueel kan toevoegen aan je friendslist (oid), en DM's sturen?

ff de OP lezen.....

Ook niet als je naar beneden scrollt?? Bij forum of reacties?
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 7 December 2011 路 16:10

bij mij staat er als ik beneden scroll in dat scherm aan de rechterkant updates per onderwerp die je kan aanklikken.
    Bij jou niet? Ik keek er eerst (ook?) overheen...
  • poling
    Beginner
    poling op 7 December 2011 路 16:15
    aaaaaaahhhh  馃構 thanks
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 7 December 2011 路 16:20
    Het zou trouwens wel ideaal zijn als een gemiste forum-update verdwijnt als je deze via het forum al bekeken hebt. Maar kan me voorstellen dat dat een lastig verhaal is...
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 7 December 2011 路 16:30

Het zou trouwens wel ideaal zijn als een gemiste forum-update verdwijnt als je deze via het forum al bekeken hebt. Maar kan me voorstellen dat dat een lastig verhaal is...

Klopt, dat is nogal complex. Heeft te maken met het feit dat er verschillende datastromen daar bij elkaar komen (updates, direct messages, reacties op berichten en forumposts). Je wil dat zo realtime mogelijk doen, maar tegelijkertijd niet iedere pageload 4 extra calls maken. Daarom hebben we dat nu even met cookies opgelost. Dat systeem staat nog wel op de lijst om getweakt te worden. Maar eerst hebben we even andere belangrijke zaken aan ons hoofd (lees: Lines)
    You ski? wePowder!
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 7 December 2011 路 16:44
    Duidelijk.

Het bolletje bij powder forecast blijft bij mij wel op 4 staan. Die krijg ik niet weg, heb volgens mij overal wel geklikt ondertussen  :馃槂

Reply

This topic is closed.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro