Eerste hulp bij inlogproblemen

• Bart1
    Tourist
    Bart1 op 29 November 2011 路 11:44
    Met de nieuwe site zijn ook alle accounts gemigreerd naar 1 systeem. Dat betekent dat je nu met 1 account op al onze sites en services kan inloggen. Gezien de wildgroei aan verschillende login-systemen en de onduidelijkheid die dat veroorzaakte was dit een noodzakelijke stap. Door de migratie zijn alle wachtwoorden van de oude wepowder.nl accounts gedeactiveerd. Je kan dus niet meer inloggen met je oude gegevens! <br /><br />Gezien de complexiteit van de migratie kan het zijn dat er een aantal gevallen is, waarbij niet alles automatisch gaat. Daarom in dit topic een aantal scenarios die kunnen plaatsvinden als je probeert in te loggen op de nieuwe site. <br /><br />1. Je hebt geen account bij wePowder<br />Registreer je dan http://http:/www.wepowder.nl/register<br /><br />2. Je had wel een account op wepowder.nl, maar niet op wepowder.com of Powfinder<br />Je kan niet meer inloggen met je oude account. Om te kunnen inloggen moet je een http://www.wepowder.nl/register. Na het inloggen kun je je gegevens koppelen door in je profiel de optie Koppel wePowder account te kiezen en daar het emailadres van je oude wepowder.nl-account in te voeren.<br /><br />3. Je had wel een account op wepowder.com of Powfinder, maar niet op wepowder.nl<br /><br />3a. Je logde in via facebook<br />Als je normaal gesproken via Facebook inlogde op wepowder.com of Powfinder, moet je eerst je http://www.wepowder.nl/resetpass, voordat je kan inloggen op wepowder.nl. Ga naar http://www.wepowder.nl/resetpass en voer daar je gebruikersnaam of je emailadres in waarmee je bent geregistreerd bij wePowder (in dit geval is dat dus je Facebook emailadres of je Facebook naam!)<br /><br />3b. Je logde niet in via facebook<br />Je kan met je accountgegevens van wepowder.com/Powfinder ook inloggen. http://www.wepowder.nl/user/login. Er hoeven verder geen gegevens gekoppeld te worden.<br /><br />4. Je had zowel een account op wepowder.com/powfinder, als op wepowder.nl<br /><br />4a. Je logde bij wepowder.com/powfinder in via facebook<br />Als je normaal gesproken via Facebook inlogde op wepowder.com of Powfinder, moet je eerst je http://www.wepowder.nl/resetpass, voordat je kan inloggen op wepowder.nl. Ga naar http://www.wepowder.nl/resetpass en voer daar je gebruikersnaam of je emailadres in waarmee je bent geregistreerd bij wePowder (in dit geval is dat dus je Facebook emailadres of je Facebook naam!). Daarna kun je inloggen met je nieuwe wachtwoord en je bestaande username of emailadres. Als je emailadres hetzelfde was op wepowder.com/powfinder als op wepowder.nl, dan worden je gegevens automatisch gekoppeld. Is dit niet het geval, dan kun je na het inloggen je gegevens koppelen door in je profiel de optie Koppel wePowder account te kiezen en daar het emailadres van je oude wepowder.nl account in te voeren.<br /><br />4b. Je logde niet in via facebook<br />Je kan met je accountgegevens van wepowder.com/Powfinder ook inloggen. http://www.wepowder.nl/user/login. Als je emailadres hetzelfde was op wepowder.com/powfinder als op wepowder.nl, dan worden je gegevens automatisch gekoppeld. Is dit niet het geval, dan kun je na het inloggen je gegevens koppelen door in je profiel de optie Koppel wePowder account te kiezen en daar het emailadres van je oude wepowder.nl account in te voeren.
    You ski? wePowder!
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 29 November 2011 路 12:25
    Ha Bart,
    Ik was zowel op wepowder.nl, .com, als powfinder geregistreerd, en logde bij powfinder in via Facebook. Op de nieuwe site heb ik ingelogd met mn wepowder.nl /com inloggegevens. Dat ging goed. Nu zie ik bij wepowder.nl ook mn Facebook ava ipv de ava die ik gebruikte bij wepowder.nl. en .com Kon de log-uit knop niet vinden, heb mn wachtwoord gereset, en ging er vanuit dat ik bij mn volgende bezoek op wepowder.nl dan met het nieuwe wachtwoord kon inloggen, Toen ik vanmorgen naar wepowder.nl ging, was ik automatisch ingelogd (met de FB-koppeling). Vraag: 1. Kan ik nog ergens uitloggen? 2. Hoe krijg ik mn oude wepowder.com koppeling terug met mn wepowder avaEdit: zie na het posten van berichtje dat ik mn oorspronkelijke ava weer terug heb? Moet/kan ik nog iets doen met het nieuwe toegestuurde wachtwoord na de 'reset' knop te hebben gebruikt? Samenvatting: is er nog een log-uit knop. De rest van mn vraag lijkt nu te zijn opgelost. Mooi, gewoon, vanzelf [color=red Note-to-myself: wat een vaag verhaal Nicky 馃槈[/color]. Thnx!
  • MarcD2
    Tourist
    MarcD2 op 29 November 2011 路 12:36

4b. Je logde niet in via facebook
    Je kan met je accountgegevens van wepowder.com/Powfinder ook inloggen. http://www.wepowder.nl/user/login. Als je emailadres hetzelfde was op wepowder.com/powfinder als op wepowder.nl, dan worden je gegevens automatisch gekoppeld. Is dit niet het geval, dan kun je na het inloggen je gegevens koppelen door in je profiel de optie Koppel wePowder account te kiezen en daar het emailadres van je oude wepowder.nl account in te voeren.

Waar staat die koppel-link? Zie em nergens staan...
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 29 November 2011 路 12:57

[quote author=Bart link=topic=3177.msg44723#msg44723 date=1322563485]

4b. Je logde niet in via facebook
    Je kan met je accountgegevens van wepowder.com/Powfinder ook inloggen. http://www.wepowder.nl/user/login. Als je emailadres hetzelfde was op wepowder.com/powfinder als op wepowder.nl, dan worden je gegevens automatisch gekoppeld. Is dit niet het geval, dan kun je na het inloggen je gegevens koppelen door in je profiel de optie Koppel wePowder account te kiezen en daar het emailadres van je oude wepowder.nl account in te voeren.

Waar staat die koppel-link? Zie em nergens staan...
    [/quote]

dan ben je waarschijnlijk al automatisch gekoppeld.
    You ski? wePowder!
  • MarcD2
    Tourist
    MarcD2 op 29 November 2011 路 13:00
    hmm, ben wel benieuwd waaraan ik gekoppeld ben dan.

Kan ik mn oude account dan ook als verloren beschouwen?
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 29 November 2011 路 13:13

hmm, ben wel benieuwd waaraan ik gekoppeld ben dan.

Kan ik mn oude account dan ook als verloren beschouwen?

wat was je oude account? (username of emailadres).
    You ski? wePowder!
  • MarcD2
    Tourist
    MarcD2 op 29 November 2011 路 13:14
    MarcD - blabla@hotmail.com
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 29 November 2011 路 13:19

MarcD - aaa@hotmail.com

Daar zat het probleem. Het account van wepowder.com was geregistreerd op bbbbb@hotmail.com. Daardoor heeft het systeem een nieuwe gebruiker aangemaakt ipv de koppeling gelegd naar aaaaa@hotmail.com. Als je wil, kan ik je account koppelen aan het oude adres.
    You ski? wePowder!
  • MarcD2
    Tourist
    MarcD2 op 29 November 2011 路 13:23
    Als het je niet te veel tijd kost, graag.
    Als het veel tijd kost hoeft het niet per s脙茠脗漏.

In beide gevallen, wel mn email adres hier weghalen 馃槂
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 29 November 2011 路 13:28
    done. Zou eventueel wel zo kunnen zijn dat je even opnieuw moet inloggen 馃槂
    You ski? wePowder!
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 29 November 2011 路 13:40
    werkt
    thank you 馃榾  ;D
  • wouter
    Beginner
    wouter op 29 November 2011 路 15:34
    Bedankt!

Kleine opmerking, bij volgen instructies 4a werkte alleen het wepowder.nl emailadres, niet de wepowder.nl user name.
    Op oude sneeuw moet je het leren
  • Thaisie2
    Tourist
    Thaisie2 op 30 November 2011 路 13:48
    ik zal er wel over heen kijken, maar ik zie niet in mijn account "koppel wePowder account" staan. En mijn oude account met de thaisie had wel iets meer posts volgens mij..

Kunnen we ze toch wel koppelen?
    account is: thaisie en email voor beide is  thaisie [at] gmail [dot] com
  • thaisie
    Beginner
    thaisie op 30 November 2011 路 13:58

ik zal er wel over heen kijken, maar ik zie niet in mijn account "koppel wePowder account" staan. En mijn oude account met de thaisie had wel iets meer posts volgens mij..

Kunnen we ze toch wel koppelen?
    account is: thaisie en email voor beide is  thaisie [at] gmail [dot] com

Het is al gelukt, dus vorige en dit bericht mag weg.. Ik moest inderdaad stap 4 doen met vernieuwen van wachtwoord..
  • XSki
    Beginner
    XSki op 1 December 2011 路 15:40
    Bij mij loopt het niet helemaal naar wens. Ben bang dat ik alleen een nwe account heb zonder koppeling. Wil je mijn oude account koppelen?
  • mh74
    Advanced
    mh74 op 1 December 2011 路 16:59
    De koppeling is gelukt zo te zien. Wel jammer dat er "man" in mijn profiel staat terwijl ik mezelf toch als "vrouw" beschouw.  :-\ Ik kan dat zelf niet wijzigen, of wel?
    Powder makes me happy!
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 2 December 2011 路 21:45
    test2 - gelukt!
    White room,Pillow lines,I rule
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 4 December 2011 路 12:48
    @pazz457: hij heeft een nieuwe account aangemaakt, omdat de emailadressen verschilden tussen je oude en nieuwe account. Heb nu de oude account gekoppeld als het goed is.
    You ski? wePowder!
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 4 December 2011 路 15:45

Ik ben de draad kwijt  馃槥 Wilde hier niet meteen om hulp gaan roepen, maar heb nu ondertussen een aantal nieuwe profielen aangemaakt Pepe1t/m3 onder verschillende e-mail adressen...ik krijg nergens een koppelingsknop. Heel veel valt er niet te koppelen aangezien ik relatief nieuw ben, maar zou het toch wel handig vinden als ik gewoon weer terug ben op mijn oude profiel. volgens mij stond mijn oude profiel: Pepe aangemeld via pepepaella@live.nl
    Help?!

* Maakt het eigenlijk ook allemaal uit, snow is on the way en ik vertrek vrijdag voor een weekje! Bestemming staat nog open 馃槂

Rustig aan, wat is je oude username? Waarschijnlijk zit daar een ander emailadres aan gekoppeld, waardoor hij je niet herkent.
    You ski? wePowder!
  • pieterB
    Beginner
    pieterB op 4 December 2011 路 22:58
    Waar kan ik mijn inbox vinden met mijn oude PBs? En hoe stuur je op de nieuwe site iemand een PB?

• Murky
    Advanced
    Murky op 4 December 2011 路 23:03

Waar kan ik mijn inbox vinden met mijn oude PBs? En hoe stuur je op de nieuwe site iemand een PB?

Home -> links boven "quick links" en dan DM, Direct Messages.
    Skier turned Snowboarder turned Skier..
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 5 December 2011 路 08:44

http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,3152.0.html...

account-koppelingen zal ik vandaag even naar kijken.
    You ski? wePowder!
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 5 December 2011 路 12:33

Hi Bart,

Had identieke account op .com en .nl met hetzelfde pw. Zie net mijn reply in een topic starten met bericht 1. Ik had er meer, dat weet ik zeker. Kun je me nog koppelen met mijn 'oude' account?

Thnx,

Erik

Oi Erik, zou als het goed is gefixed moeten zijn. Emailadressen waren niet gelijk, dat is nu verholpen. Even opnieuw inloggen zou de truuk moeten doen.
    You ski? wePowder!
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 5 December 2011 路 12:36

Volgens mij hebben Dio en ik hetzelfde 'probleem'

zou gefixed moeten zijn. Even opnieuw inloggen denk ik.
    You ski? wePowder!
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 5 December 2011 路 12:41

@Bart Ben verder volkomen rustig hoor 馃槂 Mijn originele user is Pepe. Zelf eigenlijk nu geen idee meer welk email adres daar aan hing.

Jim

Pepe, het probleem is als volgt: er is al een user op wepowder.com met als username pepe. Er zijn nu 2 pepeX-accounts:

pepe1: jim@jimxxx
    pepe2: jimxxxxxx@gmail.com

Aan je originele account op wepowder.nl (Pepe) hing het emailadres van pepe2. Dat betekent dat ik die ga overzetten. Je moet alleen even bepalen welke username je zou willen aanhouden om in te loggen. Als je me dat laat weten, dan ga ik dat voor je fixen.
    You ski? wePowder!
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 6 December 2011 路 21:40
    Thanks Bart, goed geregeld 馃槂
    Go to heaven, ski like hell!
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 7 December 2011 路 15:51

@Bart, Goed bezig! Je bent er maar druk mee. Kerel, mij maakt het niet uit het wat handigst is om te fixen. Pepe of Pepe1 of desnoods PepePaella 馃槂 for the insiders.

Pepe.

pepe1 is het geworden (jimxxxxxxx@gmail.com). Als het goed is zijn al die accounts nu gekoppeld.
    You ski? wePowder!
  • Allart
    Beginner
    Allart op 7 December 2011 路 18:13
    Hoi Bart,

Heb netjes de instructies gevolgd (dacht ik) ww reset, opnieuw inloggen etc. Maar mijn oude wepowder.nl account lijkt van de aardbodem verdwenen (user: Allart). Is het mogelijk dit te herstellen? Heb gezocht naar een optie om te koppelen, maar niet gevonden... Thx!

Never mind... Zie dat toch mijn oude username zichtbaar is nu...
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 7 December 2011 路 21:08
    Hoi Bart,

Wilde eigenlijk even aangeven dat ik vanochtend de eerste 15 cm sneeuw heb moeten ruimen. En dat ze bij SOLE bootfitters deze winter ook een flinke collectie SB schoeisel hebben. Maar zonder profiel heeft deze info weinig waarde. Bij het eerste keer inloggen waarschijnlijk een melding over iets van koppelen over het hoofd gezien. Alle gegevens zijn eender (inlognaam en email). Hoe kom ik nu bij mijn profiel en kan een en ander alsnog gekoppeld worden?
    tijd om te gaan
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 7 December 2011 路 21:35

Hoi Bart,

Wilde eigenlijk even aangeven dat ik vanochtend de eerste 15 cm sneeuw heb moeten ruimen. En dat ze bij SOLE bootfitters deze winter ook een flinke collectie SB schoeisel hebben. Maar zonder profiel heeft deze info weinig waarde. Bij het eerste keer inloggen waarschijnlijk een melding over iets van koppelen over het hoofd gezien. Alle gegevens zijn eender (inlognaam en email). Hoe kom ik nu bij mijn profiel en kan een en ander alsnog gekoppeld worden?

Ik ben bang dat ik niet begrijp wat je bedoelt?
    You ski? wePowder!

Reply

This topic is closed.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro