Ervaring met overnachten in auto?

• Faberge
    Tourist
    Faberge op 1 January 2012 · 17:26
    Helemaal top!
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • Echo
    Advanced
    Echo op 1 January 2012 · 20:23

In gebruik ziet het er zo uit:
    http://www.flickr.com/photos/71542775@N05/6612309301/...

Ik neem aan dat in die krappe ruimte de botten van je buddy wel buiten zijn blijven staan..... ik n me nog een topic daaroer herinneren  ;D ;D ;D
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • Murky
    Advanced
    Murky op 1 January 2012 · 21:18
    Niels, is de zij schuifdeur een must, of kun je ook zonder?
    Skier turned Snowboarder turned Skier..
  • Niels
    Advanced
    Niels op 1 January 2012 · 22:18

[quote author=Niels link=topic=3353.msg47528#msg47528 date=1325427998]
    Er is (puur toeval) nog nooit een skiër meegereden......

Dat is geen toeval Niels  :😃
    [/quote]

Neu klopt, die hebben vaak zelf prima bussen om in te tukken 😉

Ik neem aan dat in die krappe ruimte de botten van je buddy wel buiten zijn blijven staan..... ik n me nog een topic daaroer herinneren  ;D ;D ;D

Ik kan me daar niets bijzonders van herinneren, dus dat moet of wel meegevallen hebben, of heel sterk geweest zijn

Niels, is de zij schuifdeur een must, of kun je ook zonder?

Ja, in mijn systeem een must. Links (aan de zijde zonder schuifdeur) liggen de boards, die pak je er gewoon van achter uit. Rechtsachterin liggen de spullen van een rijder, rechtsvoor de spullen van de ander. Zonder schuifdeur zou die ander moeilijk bij z'n spullen kunnen. Ik kan niet zo 123 een laadsysteem bedenken waarbij je dat voorkomt, schuifdeur lijkt me dus wel heel handig.

Daarnaast kan bij mij de achterkant niet van binnen uit open, de schuifdeur wel. Dat maakt het opstaan een stuk makkelijker.
  • Markie
    Advanced
    Markie op 2 January 2012 · 13:37
    Goed verhaal Niels en helemaal waar 😃 mijn berlingo heeft geen schuifdeur en werk prima maar als je nog gaat kopen en een met tegenkomt zou ik dat zeker doen. De spullen in het laadgedeelte voorin liggend kun je bereiken achter de stoelen langs. Bij mn berlingo kunnen de stoelen idd niet helemaal plat voorin, deze moet je ontdoen van hoofdsteun, naar voor schuiven en zitting zoveel mogelijk naar voor draaien dan klap je de verhoging uit. Totale lengte weet ik zo niet maar met 190cm prima in slapen.
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • poling
    Beginner
    poling op 2 January 2012 · 15:28
    mis alleen nog wat bestickering: [glow=red,2,300]Casa Niels[/glow]

overigens, voorstoelen slapen iets minder comfortabel...voorstoelen slapen is een ramp wat mij betreft. Maarre best met Niels mee willen...  😀 ben een boarder!! 😉
  • Murky
    Advanced
    Murky op 2 January 2012 · 20:06
    Ik ga waarschijnlijk voor een Fiat Doblo 2002-2004. 1.9 diesel. Enige nadeel is dat hier een tussenschot in zit. Neem aan dat deze tegen het lawaai uit de bak is maar volgens mij kan deze er prima uit. Hoe lawaaig is de auto met deze setup? (Niels en Markie)
  • Niels
    Advanced
    Niels op 2 January 2012 · 21:26
    Tja lawaai....

Daar heb je geen last van als je in volle bepakking over de brennerpas tuft. Dat bed en al m'n zooi dempt prima. Maar leeg, zoals ik in NL rijdt, moet ik m'n radio flink hard zetten om de nieuwslezer te kunnen verstaan, de diesel hoor ik goed klotsen. Het schot, wat ik er uit gesloopt heb, hielp daar niet tegen. Daar zat een heel groot rooster in en was alleen bedoeld om me te beschermen tegen rondvliegende lading. Alleen een volledig afgedicht schot helpt hier echt tegen, maar dan is je liggende lengte echt te kort om comfortabel te tukken.
  • Easy
    Advanced
    Easy op 2 January 2012 · 22:57
    Als lawaai een probleem is breng je toch extra (geluids)isolatie aan? ???
    Built for Speed
  • Murky
    Advanced
    Murky op 2 January 2012 · 23:00
    Dus in een caddy zit ook een standaard schot, fijn om te weten. Dacht dat een Doblo dat alleen had. Gebruik jij de caddy particulier of voor de zaak? Als ik namelijk bij de belastingdienst kijk (http://belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/...) dan kun je kiezen tussen personenauto en dan diesel etc, maar je kunt ook kiezen voor bestelauto particulier. Nou heb ik geen eigenzaak, kan ik hem dan toch als bestelauto particulier opgeven? (een andere optie is namelijk bestelauto ondernemer of gehandicapte)
  • Murky
    Advanced
    Murky op 2 January 2012 · 23:02

Neuh.. geen probleem, kan me alleen wel voorstellen dat dit herrie kan opleveren.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 3 January 2012 · 10:16
    Nou heb ik geen eigenzaak, kan ik hem dan toch als bestelauto particulier opgeven?

Ja, dat kan. Zo rij ik mij Opel Combo diesel ook. Betaal 77 euro per maand. Is bijna even duur als een personenauto op diesel in dezelfde gewichtsklasse. Alleen betaal je geen provinciale opcenten bij een 'grijs' kenteken.
    Helaas bestaat voordeel van het grijze kenteken voor particulieren niet meer. Dan was je helemaal spekkoper...

Oh ja...mocht je voor een bestelauto gaan die je particulier gaat rijden, check dan even goed je verzekering. Veel maatschappijen doen moeilijk en willen je zelfs niet verzekeren. Bij mij zijn bijvoorbeeld niet mij spullen in het laadruim weer niet verzekerd... :-\
    Every turn is a sign of weakness
  • Easy
    Advanced
    Easy op 3 January 2012 · 14:41

[quote author=Easy link=topic=3353.msg47643#msg47643 date=1325541468]

Neuh.. geen probleem, kan me alleen wel voorstellen dat dit herrie kan opleveren.
    [/quote]
    Met een beetje extra isolatie ben de extra herrie zo weer kwijt, wel zo lekker voor je gehoor. Bijkomend voordeel is dat de meeste geluidsisolatie ook thermisch isoleert! 😉
    Built for Speed
  • Markie
    Advanced
    Markie op 3 January 2012 · 18:42

Ik ga waarschijnlijk voor een Fiat Doblo 2002-2004. 1.9 diesel. Enige nadeel is dat hier een tussenschot in zit. Neem aan dat deze tegen het lawaai uit de bak is maar volgens mij kan deze er prima uit. Hoe lawaaig is de auto met deze setup? (Niels en Markie)

Je moet ff checken of je het tussenschot er zomaar uit mag halen APK technisch. Bij mijn auto was het tussenschot van kunststof en heb ik geheel weggehaald. Je ziet op de foto het zwarte stalen schot welke erbij mij verplicht in moet blijven.

Moet zeggen dat het verschil in geluid niet noemenswaardig veranderde vlgns mij. En idd ff isolatie van Reimo X-treme erin plakken en klaar
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • Murky
    Advanced
    Murky op 3 January 2012 · 18:58

[quote author=Murky link=topic=3353.msg47647#msg47647 date=1325541635] Nou heb ik geen eigenzaak, kan ik hem dan toch als bestelauto particulier opgeven?

Ja, dat kan. Zo rij ik mij Opel Combo diesel ook. Betaal 77 euro per maand. Is bijna even duur als een personenauto op diesel in dezelfde gewichtsklasse. Alleen betaal je geen provinciale opcenten bij een 'grijs' kenteken.
    Helaas bestaat voordeel van het grijze kenteken voor particulieren niet meer. Dan was je helemaal spekkoper...

Oh ja...mocht je voor een bestelauto gaan die je particulier gaat rijden, check dan even goed je verzekering. Veel maatschappijen doen moeilijk en willen je zelfs niet verzekeren. Bij mij zijn bijvoorbeeld niet mij spullen in het laadruim weer niet verzekerd... :-\
    [/quote]

Dank Steef, ik wil toch al overstappen van maatschappij!  Maar zeker goed punt!
  • Murky
    Advanced
    Murky op 3 January 2012 · 19:00

[quote author=Murky link=topic=3353.msg47617#msg47617 date=1325531179]

Je moet ff checken of je het tussenschot er zomaar uit mag halen APK technisch. Bij mijn auto was het tussenschot van kunststof en heb ik geheel weggehaald. Je ziet op de foto het zwarte stalen schot welke erbij mij verplicht in moet blijven.

Moet zeggen dat het verschil in geluid niet noemenswaardig veranderde vlgns mij. En idd ff isolatie van Reimo X-treme erin plakken en klaar
    [/quote]

Ook hier een goed punt! Enig idee waar ik die kan vinden? Fiat dealer bellen?
  • Steef
    Advanced
    Steef op 3 January 2012 · 19:37

[quote author=Markie link=topic=3353.msg47745#msg47745 date=1325612524]
    [quote author=Murky link=topic=3353.msg47617#msg47617 date=1325531179]

[/quote]

Ook hier een goed punt! Enig idee waar ik die kan vinden? Fiat dealer bellen?
    [/quote]

ff opmeten... Voor wat betreft dit soort combi bestelauto's geldt volgens mij dat de bovenkant van je laadruimte (aan de binnenzijde, dus het plafond van je laadruimte) minimaal 25 cm boven je deurpost uit moet komen. Als dat het geval is heb je namelijk alleen een tussenschot van minimaal 30 cm hoog nodig.
    Snap je het nog? Heerlijk die regels in NL. http://www.belastingdienst.nl/variabel/motorrijtuigenbelasting/motorri...
  • Murky
    Advanced
    Murky op 4 January 2012 · 12:35
    Pfff waarom toch zo ingewikkeld weer.. Naja, we moeten het er maar mee doen. Ga ergens deze week even langs een bevriende APK keurmeester en zal het hem eens voorleggen. Ben benieuwd.. De Doblo is ook te verkrijgen in een 1.3 diesel. Voldoende power voor 2 personen + bed en skispul in de bergen?
  • Ogre/Robbert
    Beginner
    Ogre/Robbert op 4 January 2012 · 14:35
    hoeveel gewicht is het helemaal....

voor 2 man slaapzakkenkussens/kleding/spullen voor slijpen etc 50kg
    2 lattenbodems en een matrasje 35 kg
    2 man gear 25 kg
    nog wat isolatie en hout en andere zooi  totaal 150kg wat je mee sleept

1.3 jtd is 70 pk 180 nm is waarschijnlijk net genoeg.... als je totaal geen haast hebt.
    120 130 is hard zat voor dit motortje daarboven wordt het alleen maar trappen...

1.9 d is 63 pk 118 nm is een motor voor ons vlakke nederland schiet niet op...

1.9 jtd is 100 pk 195 nm grotere motor geeft meer rust en een hogere topsnelheid....
    140 150 is denk ik nog redelijk makkelijk te halen.
    deze motor heeft meer koppel en zal op de autobahn waarschijnlijk ook nog zuiniger zijn als de 1.3

(hoe betrouwbaar is zo'n italiaanse tdi?)
    may the pow be with you
  • Murky
    Advanced
    Murky op 4 January 2012 · 16:54
    Ik lees toch een hoop goede verhalen over de verschillende doblo's. Een Caddy is ook zeker een optie (vanaf bouwjaar 2004) Maar is duurder in aanschaf, en zit een klasse hoger in de wegenbelasting schaal.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 4 January 2012 · 17:06
    Wel eens nagedacht over een Opel Combo? Zit voor mijn gevoel een beetje tussen een Doblo en Caddy in.
    Ong. 1250 kg voor wat betreft de wegenbelasting, redelijk zuinig, en qua aanschaf schappelijk geprijsd. Vandaar dat ik voor een Combo ben gegaan...😃
    [size=8pt](voor mij overigens geen italiaanse auto's meer....)[/size]

Ik zal als het wat beter weer is zal ik wat meer foto's van mijn 'slaapinrichting' plaatsen, maar hier alvast een preview met veeeeul te dik luchtbed...
  • Murky
    Advanced
    Murky op 4 January 2012 · 17:20
    Ik rij nu een Fiat Stilo waar ik erg tevreden over ben vandaar ook mijn (voorlopige) keuze voor een Doblo. Welk type Combo rij jij (bouwjaar / type)? En hoeveel ruimte heb jij om te slapen (lxbxh)?
  • Steef
    Advanced
    Steef op 4 January 2012 · 17:38
    Grappig....Ik had hiervoor een Stiat Filo (1.2 16V, 12-2002).... Weggedaan vanwege krakend koppeling pedaal, koppelingskabel die uit het niets afbreekt, roestende achterklep, airbaglampjes die om de haverklap begonnen te branden, etc... Het werd steeds erger. Totdat op een gegeven moment tijdens een trip naar de zuid-alpen de achteras/wielnaaf gloeiend heet werd. Toen dacht ik: weg met dat ding! Natuurlijk zijn niet alle Fiats een drama maar voor mij voorlopig niet meer...😃

Ik rij nu een Combo C uit 2004. Had 101.000 km op de teller. Gekocht voor iets meer dan 4.000 euro. Is geen afgeragd ondernemersbusje maar ook van een particulier geweest. Was voor mij wel belangrijk. Zocht een net busje dat ook voor normaal gebruik geschikt is
    .
    Ook ik moet mijn voorstoelen iets naar voren klappen. Dan heb ik een bed van 200x140 wat goed te doen is. Laadruimte zelf is zo'n 160x140x120 (lxbxh). Ik moet hem overigens nog steeds isoleren en een goed matras fixen dat niet te dik is maar wel comfortabel ligt. Op maat gemaakt kosten koudschuim matrassen ruim 100 euro.
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 4 January 2012 · 17:42
    Inmiddels is de eerste overnachting in de auto een FEIT!  8)
    Dat was ruim boven verwachting goed te doen. Helemaal cool (vindt ik zelf) dat we dat gewoon in een sedan hebben gedaan  ;D

Achterbank van de Volvo lag al omgeklapt bij vertrek. Twee isomatjes erop en de rest van de bagage zoveel mogelijk achter de voorstoelen op de grond. We hebben die nacht de ski's in de auto gehouden en er naast geslapen. Dat is geen aanrader. Volgende keer leg ik ze eronder of monteer ik een skibox.
    Van de zij-achterramen heb ik 1 raam geblindeerd (3% lichtdoorlatend dus maximaal donker). Voor het andere raam had ik geen tijd meer. Daar heb ik twee klerenhangers met kleren gehangen. Bij het achterraam een rolgordijn. Was maar iets van 12/13,- euro bij de Halfords en vlot gemonteerd.

Op de heenreis kon mijn vriendin heerlijk languit slapen en na aanvankelijke bedenkingen werd het al snel erg enthousiast "je ligt hier prima! Waarom ontdekken we dat pas na 10 jaar met deze bak rijden?".

In Engelberg aangekomen een geschikte parkeerlokatie gezocht. Daarbij zagen we net Politie een bekeuring uitschrijven aan een automobilist. Geen idee waarvoor maar ik heb er daarom voor gekozen om niet te parkeren voorbij het bordje "kamperen verboden". Buiten het dorp langs de weg op een parkeerplaatsje bij een hotel de auto neergezet. Terwijl ik in de bestuurdersstoel zat stopte de politie en scheen met een licht de auto in. Ik heb geen vin veroerd en ze hebben me of niet gezien of het niet voor mogelijk gehouden dat iemand in een sedan gaat overnachten. Wellicht was dat ook geen probleem geweest maar waarom keken ze dan? Geen idee.
    Wel wakker geworden van de sneeuwschuiver... Al in al is het erg goed te doen. Ik ga de auto hier verder voor aanpassen. Wij gaan dit vaker doen. Vooral voor de flexibiliteit maar ook vanwege de eurotjes. Blijft toch hard gaan. Wat zijn die skipassen ellendig duur!
    Plan was om na het skien te gaan douchen en zwemmen in het lokale Hallenbad wat tot 21:00uur open is. We zijn na het skien echter direct vertrokken naarParadiski voor betere sneeuw en gratis acco. Vriend van ons zat daar met een groep in een (catered) chalet en er waren twee plaatsen vrij gekomen. Daar konden we gratis gebruik van maken.

Off-topic:
    Gezien het lawinegevaar en de slechts beperkte kennis (theorie 1) hebben we alleen op de laatste dag op vlakke gedeeltes (<30/32) off-piste geskied. Lawine gevaar was gedaald van 5 naar 4 naar 3 en laatste dag (wederom) 3. Dat dat verstandig was kan soms door simpele zaken bevestigd worden. Op alle dagen hebben we mensen off-piste gezien. Echter waren dit grotendeels individuen zonder rugzak... Op de piste kwamen we hele groepen tegen van freeriders met dikke poederlatten en ABS-rugzakken.
    Op de dag dat wij off-piste gingen was ook de eerste dag dat ik freeriders buiten de piste zag. En net als wij op de vlakke stukken.

Terug on-topic.
    Slapen in de auto is een aanrader!
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • Murky
    Advanced
    Murky op 4 January 2012 · 19:19

Grappig....Ik had hiervoor een Stiat Filo (1.2 16V, 12-2002).... Weggedaan vanwege krakend koppeling pedaal, koppelingskabel die uit het niets afbreekt, roestende achterklep, airbaglampjes die om de haverklap begonnen te branden, etc... Het werd steeds erger. Totdat op een gegeven moment tijdens een trip naar de zuid-alpen de achteras/wielnaaf gloeiend heet werd. Toen dacht ik: weg met dat ding! Natuurlijk zijn niet alle Fiats een drama maar voor mij voorlopig niet meer...😃

Ik rij nu een Combo C uit 2004. Had 101.000 km op de teller. Gekocht voor iets meer dan 4.000 euro. Is geen afgeragd ondernemersbusje maar ook van een particulier geweest. Was voor mij wel belangrijk. Zocht een net busje dat ook voor normaal gebruik geschikt is
    .
    Ook ik moet mijn voorstoelen iets naar voren klappen. Dan heb ik een bed van 200x140 wat goed te doen is. Laadruimte zelf is zo'n 160x140x120 (lxbxh). Ik moet hem overigens nog steeds isoleren en een goed matras fixen dat niet te dik is maar wel comfortabel ligt. Op maat gemaakt kosten koudschuim matrassen ruim 100 euro.

Grappig inderdaad, ik heb nu een 1.8 uit 2002 (gekocht met 130.000 op de teller, nu 180.000) en eigenlijk probleemloos. Inderdaad af en toe een airbag failure maar dit is voornamelijk bij de passagiersstoel. Een peugeot partner staat nu ook redelijk hoog op het lijstje, maar neig nog steeds naar een doblo. Heb nu verschillende autohandelaren gemaild om eens te komen kijken.

Het matras idee van Niels klinkt ook goed, uit 3 delen. Ik ga hier verder over nadenken als ik eenmaal een auto heb gekocht.
  • Murky
    Advanced
    Murky op 4 January 2012 · 19:22

Inmiddels is de eerste overnachting in de auto een FEIT!  8)
    Dat was ruim boven verwachting goed te doen. Helemaal cool (vindt ik zelf) dat we dat gewoon in een sedan hebben gedaan  ;D

Achterbank van de Volvo lag al omgeklapt bij vertrek. Twee isomatjes erop en de rest van de bagage zoveel mogelijk achter de voorstoelen op de grond. We hebben die nacht de ski's in de auto gehouden en er naast geslapen. Dat is geen aanrader. Volgende keer leg ik ze eronder of monteer ik een skibox.
    Van de zij-achterramen heb ik 1 raam geblindeerd (3% lichtdoorlatend dus maximaal donker). Voor het andere raam had ik geen tijd meer. Daar heb ik twee klerenhangers met kleren gehangen. Bij het achterraam een rolgordijn. Was maar iets van 12/13,- euro bij de Halfords en vlot gemonteerd.

Op de heenreis kon mijn vriendin heerlijk languit slapen en na aanvankelijke bedenkingen werd het al snel erg enthousiast "je ligt hier prima! Waarom ontdekken we dat pas na 10 jaar met deze bak rijden?".

In Engelberg aangekomen een geschikte parkeerlokatie gezocht. Daarbij zagen we net Politie een bekeuring uitschrijven aan een automobilist. Geen idee waarvoor maar ik heb er daarom voor gekozen om niet te parkeren voorbij het bordje "kamperen verboden". Buiten het dorp langs de weg op een parkeerplaatsje bij een hotel de auto neergezet. Terwijl ik in de bestuurdersstoel zat stopte de politie en scheen met een licht de auto in. Ik heb geen vin veroerd en ze hebben me of niet gezien of het niet voor mogelijk gehouden dat iemand in een sedan gaat overnachten. Wellicht was dat ook geen probleem geweest maar waarom keken ze dan? Geen idee.
    Wel wakker geworden van de sneeuwschuiver... Al in al is het erg goed te doen. Ik ga de auto hier verder voor aanpassen. Wij gaan dit vaker doen. Vooral voor de flexibiliteit maar ook vanwege de eurotjes. Blijft toch hard gaan. Wat zijn die skipassen ellendig duur!
    Plan was om na het skien te gaan douchen en zwemmen in het lokale Hallenbad wat tot 21:00uur open is. We zijn na het skien echter direct vertrokken naarParadiski voor betere sneeuw en gratis acco. Vriend van ons zat daar met een groep in een (catered) chalet en er waren twee plaatsen vrij gekomen. Daar konden we gratis gebruik van maken.

Off-topic:
    Gezien het lawinegevaar en de slechts beperkte kennis (theorie 1) hebben we alleen op de laatste dag op vlakke gedeeltes (<30/32) off-piste geskied. Lawine gevaar was gedaald van 5 naar 4 naar 3 en laatste dag (wederom) 3. Dat dat verstandig was kan soms door simpele zaken bevestigd worden. Op alle dagen hebben we mensen off-piste gezien. Echter waren dit grotendeels individuen zonder rugzak... Op de piste kwamen we hele groepen tegen van freeriders met dikke poederlatten en ABS-rugzakken.
    Op de dag dat wij off-piste gingen was ook de eerste dag dat ik freeriders buiten de piste zag. En net als wij op de vlakke stukken.

Terug on-topic.
    Slapen in de auto is een aanrader!

Super! Echt geweldig! Dit motiveert nog meer! Leuk! Ik denk dat we maar eens een "sleeping-in-the-car-while-searching for powder trip" moeten organiseren 😉
  • Berger
    Tourist
    Berger op 4 January 2012 · 22:20
    hehe, aardig herkenbaar die airbag failure (nee het interseert me niks dat je 2 meter lang bent en met je knieen tegen het dashboard zit.. die stoel word NIET verzet) heb overigens op een gegeven moment die draadjes maar aan elkaar laten solderen, scheelt een stuk 😃

• Ogre/Robbert
    Beginner
    Ogre/Robbert op 5 January 2012 · 10:13

Een peugeot partner staat nu ook redelijk hoog op het lijstje,

doe die maar niet...

Had ooit een nieuwe Peugeot Partner 1.9D (eerste serie)
    problemen... 15000 km eerste versnellingsbak bij 60000 km de 2de bak om zeep
    Bij 95000 begon het gekloot weer met uit de 3 derde versnelling schieten...
    alles is idere keer onder garantie vervangen maar toch....
    snel die auto een rot schop gegeven.
    may the pow be with you
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 5 January 2012 · 10:22

[quote author=Murky link=topic=3353.msg47854#msg47854 date=1325701183]

doe die maar niet...

[/quote]

Je moet ook wel dat linker pedaal intrappen met schakelen he  😉

Sorry flauw.
  • poling
    Beginner
    poling op 5 January 2012 · 10:38

[quote author=ogre link=topic=3353.msg47894#msg47894 date=1325754780]
    [quote author=Murky link=topic=3353.msg47854#msg47854 date=1325701183]

doe die maar niet...

[/quote]

Je moet ook wel dat linker pedaal intrappen met schakelen he  😉

Sorry flauw.
    [/quote]

heeft ie 4 of 5 versnellingen? want als het er 4 zijn dan zou je toch bijna van het probleem af moeten zijn....  :😃 😋

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro