[GEAR] Snowboard: Jones Mountain Twin 155

• Pims
    Beginner
    Pims op 6 January 2012 · 11:05
    Algemene beschrijving & specificaties
    Jones Mountain Twin
    website: Jones
    Lengte: 155
    Breedte: 24,9
    Neus: 29,7
    Tail: 29,7
    Radius: 7,3

b) Situatie waarin je getest hebt
    Mijn specs..
    Lengte: 1.92
    Gewicht: 85
    Schoenmaat: 44,5
    Leeftijd: 25
    Voor deze plank nog nooit een rocker gereden
    Sponsors: haha

Situatie:
    Getest in Kuhtai, vrijwel perfecte sneeuw op de piste en van licht verspoord tot bodemloze poeder.

c) Wat vond je ervan?
    Ik heb al een jaar of 3 geen nieuwe snowboards meer gekocht omdat mijn snowboards voldeden en ik liever van het geld ging snowboarden. Wat een fout, dit is wel een erg relaxt boardje om alles mee te doen. Ik had hem gehuurd op aanraden van Herm(burnside) met de optie tot koop voor erg weinig geld omdat ik toch echt eens dit board moest proberen volgens hem en na dag één had ik al besloten dat ik hem ging nemen. Natuurlijk heeft mijn freeride plank meer drijf vermogen maar op deze gaat het freeriden nog steeds erg makkelijk(zelfs op vlakke stukken) en daarnaast zijn jib 360's etc absoluut geen probleem, dat kan ik van dat bakbeest niet zeggen. Het is vooral een erg lekkere plank als je een  niet alleen bodemloos gaat rijden maar ook lekker jibben en spelen Ik heb er helaas niet in het park mee gereden maar heb er alle vertrouwen in dat hij ook daar zijn mannetje staat.

d) Wat vind je positief?
    Float: ++
    Stabiliteit: +++
    Opvallend stabiel en veel float, daarnaast lekker poppy(ook vanuit zijn neus).

e) Wat vind je negatief?
    Ik vond hem erg lelijk maar in de sneeuw valt het mee 😉.

• Simon
    Tourist
    Simon op 6 January 2012 · 15:30
    een 155, is dat niet héél erg kort voor iemand van 1m92?
    Talk less, ride more
  • Pims
    Beginner
    Pims op 6 January 2012 · 16:13
    Ja maar het is natuurlijk ook echte spielerei deze plank. Ik moest er zelf ook erg aan wennen zo'n kort boardje te rijden, hij is wel stomp voor en achter waardoor z'n effectieve edge toch redelijk lang is.
  • roelwillems
    Beginner
    roelwillems op 16 January 2012 · 13:44
    Heb het board afgelopen week ook mogen testen (het zij iets langer, 159) en ben ook heel erg positief. Veelzijdig board zowel op als van de piste heel erg fijn. Makkelijke kantenwissels en draait super snel. Tijdens de reis ook de Nitro Team 2012, Burton Sherlock 2013 en Custom Flying V 2013 getest (en de Jones mee vergeleken).

Algemene beschrijving & specificaties
    Jones Solution 159
    website: Jones
    Lengte: 159
    Breedte: 25,5
    Neus: 29,7
    Tail: 29,7
    Radius: 10,0

b) Situatie waarin je getest hebt
    Mijn specs..
    Lengte: 1.88
    Gewicht: 85
    Schoenmaat: 45 (29,5)
    Leeftijd: 27
    Sponsors: Boards ter beschikking gesteld door Boardstyle/Eurofun, geen sponsordeal oid.

Situatie:
    Getest in Val Cenis, Vanoise FR, beperkt in de (toplaag bevroren) poeder en op (redelijk tot ijzige) pistes.

c) Wat vond je ervan?
    Super fijn board, snelle en makkelijke kantewissels en voor een rocker extreem vergevingsgezind. Dit maakt dat het een heel makkelijk te draaien board is en meteen een van de fijnste wat minder stijve rockers die ik heb gereden. Helaas maar beperkt kunnen testen in de poeder doordat 90% van de offpiste mogelijkheden een te dikke bevroren toplaag hadden. Maar me ook prima vermaakt op de piste waarbij ik eigenlijk alles fijn vond aan het board behalve de stabiliteit bij het vlakrijden, hierbij gaat het board behoorlijk zoeken en voelt het wat zenuwachtig aan, edgegrip en stabiliteit in bochten is overigens prima. Board is omni-directional en erg prettig om switch mee te rijden.
    Mede reisgenoten die er op weg zijn geweest zijn eveneens allemaal erg enthousiast over het board.

d) Wat vind je positief?
    Float: +++ (Voor het type board)
    Stabiliteit: ++

e) Wat vind je negatief?
    Stabiliteit bij vlakrijden, iets minder zoeken zou wel prettig zijn (al vergelijk ik het board dan met de veel stijvere Sherlock en Custom V die extreem stabiel blijven wat ik persoonlijk erg prettig vind).
  • ThijsAG
    Advanced
    ThijsAG op 20 January 2012 · 13:07

e) Wat vind je negatief?
    Stabiliteit bij vlakrijden, iets minder zoeken zou wel prettig zijn (al vergelijk ik het board dan met de veel stijvere Sherlock en Custom V die extreem stabiel blijven wat ik persoonlijk erg prettig vind).

Is die sherlock dan zoveel stijver geworden? Ik heb ook een sherlock 2011 (wel kort, 157, 80 kg.) gereden, maar deze vond ik eigenlijk erg slap.
  • roelwillems
    Beginner
    roelwillems op 25 January 2012 · 14:03

Is die sherlock dan zoveel stijver geworden? Ik heb ook een sherlock 2011 (wel kort, 157, 80 kg.) gereden, maar deze vond ik eigenlijk erg slap.

In vergelijking met de Jones vond ik de Sherlock samen met de Custom Flying V merkbaar stijver. Beide boards waren in vergelijking met de Twin erg stabiel op snelheid waarbij de Twin soms wat ging zoeken en zenuwachtig aanvoelt (wat wellicht het gevoel van stijfheid wat versterkt). Het blijven natuurlijk beide wel mid-flex boards dus stijfheid in m'n review is relatief en ter indicatie van de stijfheid van de Twin 😃

Ik zou de burtons beide qua stijfheid een 6 geven en de Twin een 4 (schaal van 10). De Jones Flagship (op basis van ervaring vorige seizoen) zou ik een 8 geven. Geeft dat een meer volledig beeld?
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 15 February 2012 · 19:02
    @PIMS, heb je al vaker twins gereden van 155?
    Toen ik de eerste keer mijn destroyer reed werd ik uitgelokt tot spelen spelen en nog eens spelen.
    Maar waar komt die float dan door? Mijn twin heeft welliswaar chamber maar voor en achter rocker?
    Thanks,
    sneeuw, pffff
  • jago
    Advanced
    jago op 16 February 2012 · 16:43
    denk dat de float door de breedte van de tail en nose komt.... 29,7 is behoorlijk veel is zelfs meer dan de flagship
  • ThijsAG
    Advanced
    ThijsAG op 25 February 2012 · 11:34
    @Roelwillems, Ja thanks voor de verheldering, ik had niet het idee dat de mountain twin zo slap was (4/10).

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro