roelwillems op 16 January 2012 · 13:44
Heb het board afgelopen week ook mogen testen (het zij iets langer, 159) en ben ook heel erg positief. Veelzijdig board zowel op als van de piste heel erg fijn. Makkelijke kantenwissels en draait super snel. Tijdens de reis ook de Nitro Team 2012, Burton Sherlock 2013 en Custom Flying V 2013 getest (en de Jones mee vergeleken).
Algemene beschrijving & specificaties
Jones Solution 159
website: Jones
Lengte: 159
Breedte: 25,5
Neus: 29,7
Tail: 29,7
Radius: 10,0
b) Situatie waarin je getest hebt
Mijn specs..
Lengte: 1.88
Gewicht: 85
Schoenmaat: 45 (29,5)
Leeftijd: 27
Sponsors: Boards ter beschikking gesteld door Boardstyle/Eurofun, geen sponsordeal oid.
Situatie:
Getest in Val Cenis, Vanoise FR, beperkt in de (toplaag bevroren) poeder en op (redelijk tot ijzige) pistes.
c) Wat vond je ervan?
Super fijn board, snelle en makkelijke kantewissels en voor een rocker extreem vergevingsgezind. Dit maakt dat het een heel makkelijk te draaien board is en meteen een van de fijnste wat minder stijve rockers die ik heb gereden. Helaas maar beperkt kunnen testen in de poeder doordat 90% van de offpiste mogelijkheden een te dikke bevroren toplaag hadden. Maar me ook prima vermaakt op de piste waarbij ik eigenlijk alles fijn vond aan het board behalve de stabiliteit bij het vlakrijden, hierbij gaat het board behoorlijk zoeken en voelt het wat zenuwachtig aan, edgegrip en stabiliteit in bochten is overigens prima. Board is omni-directional en erg prettig om switch mee te rijden.
Mede reisgenoten die er op weg zijn geweest zijn eveneens allemaal erg enthousiast over het board.
d) Wat vind je positief?
Float: +++ (Voor het type board)
Stabiliteit: ++
e) Wat vind je negatief?
Stabiliteit bij vlakrijden, iets minder zoeken zou wel prettig zijn (al vergelijk ik het board dan met de veel stijvere Sherlock en Custom V die extreem stabiel blijven wat ik persoonlijk erg prettig vind).