Welke skis moet ik kiezen?

• valtho
    Tourist
    valtho op 6 January 2012 路 14:41
    Hallo iedereen,
    Ik sta op het punt mijn eerste paar allmountain/freeride skis te kopen, ik zit te kijken voor een ski met ongeveer 100mm onder de voet.
    Mijn eigen lengte is 1:92 ong en ik weeg og 85 kilo. Ik ski nu 11 jaar met 1 a 2 weken per jaar.
    Ik ben geen geweldige skieer, ik ben dus op zoek naar ski die heel makkelijk skiet en draait in de poeder en op de piste.
    Ik zit tot nu toe te kijken naar deze skis;
    -rossignol s3
    -line prophet 98
    -k2 kung fujas
    -blizzard the one(Kan deze nergens in europa vinden..., als iemand een winkel weet, laat t me weten!!馃槂 )
    -fischer watea 94

Ik hoor t graag als jullie suggesties hebben, bedankt馃槂

• Faberge
    Tourist
    Faberge op 6 January 2012 路 15:15
    Als je iets zoekt wat heel makkelijk draait in de poeder dan zoek je iets met flinke rockers en of niet te stijf.. De Line Prophet valt dan iig af.. Als je alleen uit die skis wilt kiezen zou ik voor de K2 gaan..
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 6 January 2012 路 15:35
    Die rossi's lijken me ook nogal toegankelijk en heel erg all-round.
  • bpomerantz2
    Tourist
    bpomerantz2 op 6 January 2012 路 15:45
    ik mis een armada TST in het rijtje en de salomon shogun. deze zijn erg toegankelijk..
  • Willembike
    Tourist
    Willembike op 6 January 2012 路 19:30
    Check de Volkl Bridge. Dit is een relaxte ski voor de hele berg.
  • valtho
    Tourist
    valtho op 6 January 2012 路 22:07
    ik neig nu naar rossignol s3 186, vooral omdat die nu in de aanbieding zijn bij sport conrad..
    zal die ook nog makkelijk te draaien zijn met die grotere radius van 23 meter?
  • Faberge
    Tourist
    Faberge op 6 January 2012 路 22:11
    Ik ski niet kleiner dan 25m..maargoed dat ben ik..

Uitgebreide review;
    http://blistergearreview.com/gear-reviews/2011-2012-rossignol-s3-186cm...

''In conclusion, the Rossignol S3 is a fun, forgiving, quick, playful, versatile ski that will make beginners and intermediates more confident, yet will still allow advanced and expert skiers to have a blast, too, so long as they芒鈧劉re not pushing the ski beyond its intended design. But for anything from mellow pow skiing to zipperlines, super tight trees, slightly soft groomers, switch landings, spins, and straight airs, the S3 is good times, and a great choice.''
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • valtho
    Tourist
    valtho op 7 January 2012 路 14:35
    thanks!!!! ik ga dan toch de 186 cm versie bestellen, heeft iemand  nog tips voor het selecteren van een binding?
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 7 January 2012 路 16:39
    Wellicht te laat maar JJ en Bent Chetler voldoen ook al zijn ze wel wat breder.

Qua binding, als jet maar minimaal Din 12 liefst 14 is dan is de kwaliteit vaak wel ok. Keuze wordt bij online bestellen vaak bepaald door de de vraag hoe breed de stoppers het max aankunnen.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • rob
    Advanced
    rob op 7 January 2012 路 17:31

ik neig nu naar rossignol s3 186, vooral omdat die nu in de aanbieding zijn bij sport conrad..

Hoi,

Ik zou de Armada TST overwegen. Ga anders effe een bezoek brengen aan MKskiservice. Damned goeie service en dito Kennis.  ;D
  • valtho
    Tourist
    valtho op 7 January 2012 路 23:53

[quote author=valtho link=topic=3421.msg48009#msg48009 date=1325884063]

Hoi,

Ik zou de Armada TST overwegen. Ga anders effe een bezoek brengen aan MKskiservice. Damned goeie service en dito Kennis.  ;D
    [/quote]

Oke nu ga ik toch twijfelle, zou je me kunnen zeggen waarom ik beter voor de tst kan gaan?? Hij kost namelijk ook bijna het dubbele van de s3 bij sport-conrad
  • rob
    Advanced
    rob op 8 January 2012 路 10:20
    Niet twijfelle !
    Als de Rossignol jouw goed lijkt, doen. Zeker gezien de aanbieding.
    Het was alleen maar om nog een alternatief aan te bieden en te overwegen. Maar gezien de aanbieding zou i ook sterk neigen naar de Rossignol S3.

Suc6, enne laat een kleine review achter .... 馃槈
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 8 January 2012 路 13:57
    Atomic Access lijkt me geen slechte optie! Cheap en 'het kleine broertje' van de TST (volgens de White testers).

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro