Waarom ik met die Heli omhoog wil (MerijnKuiper)

• Rino
    Advanced
    Rino op 16 January 2012 · 11:36
    Goodmorning Freeriders, Poedermaten, sneeuw-sletten, whatever good name for all the same !

Weer een nieuwe uitdaging  ;D …. Uitleggen waarom ik nou de gene ben op wie jullie natuurlijk gaan stemmen om de droomreis te gaan winnen! ... Komt ie dan :

Het gebruikelijke ochtendritueel thermo aan, skibroek aan, skisokken  zoeken, goed welke laag doen we nu ook alweer aan, oh ja fleece of hoodie, hmm welke dan…Naar beneden gestrompeld, brood uit de vriezer, autosleutels, laptop….. laptop?? Shit ik ben helemaal niet in de sneeuw, het is weer een gewone werkdag, zonder sneeuw, champagne poeder, faceshots. De maagdelijke sneeuwvelden worden weer eens zonder jou aan stukken gereden 😞 ...pff jullie kennen dat gevoel vast wel....hahaha...

Daar gaan we weer, omkleden, in de auto en ja hoor we dromen de rest van de dag verder dromen, powder alert checkend. Hee een mail over een droomreis naar Canada ! The mind told the body: ga daar werk van maken !!!!! dit zou weleens jou herkansing kunnen zijn ! Wat een onwijze vette reis, zou het je nu wel gegund zijn ...

Herkansing vraag je, je af? toch wel een emotioneel flashback momentje. Vorig jaar Maart had ik ook heli ski plannen gemaakt,...Na een gave Avalanche safety week met een gids ter voorbereidin op het echte werk, werd nog mooier, de gids / instructeur was ook nog eigenaar van een Heli ski bedrijf en deed ons een aanbod; Als jullie volgende week 5 man bij elkaar hebben, dan ga ik met jullie mee als gids en betalen jullie gewoon alleen de brandstof en de piloot van de Heli !  8) Een aanbod om niet af te slaan toch  ;D? …toch liep het anders. Dinsdag avond laat werd ik gebeld door mijn broertje en vader; je moet naar huis komen….Mama…Rest In Peace…. Ik weet heel zeker dat zij het me in ieder geval had gegund  !! 

Het dromen moet nou maar eens voorbij zijn 😃 ...... Het zou natuurlijk te vet zijn als jullie me de kans gunnen om mijn droomreis alsnog compleet te kunnen maken.
    [move]Stem op mij.....Stem op mij......Stem op mij.....Stem op mij......Stem op mij  !!  😉 😃 😀 😋[/move]

Natuurlijk reken ik op jullie stemmen, als het Droomreis stemtopic wordt geopend 😉 …ik ben jullie nu al eeuwig dankbaar ! Het bier stond al koud, maar nu zal er komend jaar een extra krat koud staan. (bij mij werkt dat heel makkelijk: ding dong, hee de bel gaat wie zou dat zijn, hallo, hallo, ja ik heb op je gestemd voor de droomreis, ok gast kom binnen het bier staat koud…en we hebben weer een poedermaat voor het leven)

Uiteraard zal iedereen getrakteerd worden op nog veel meer vette beelden en een veeeeel langer filmpje !
    Thanks voor je stem, de andere 4 uiteraard succes en uitleggen waarom anderen niet moeten winnen doe ik niet aan 😃

Een ding weet ik zeker, ook al is niet win heb ik in ieder geval heel veel geleerd 😃 .. filmpjes editen, jezelf promoten, vrienden maken, youtube begrijpen, vrienden overtuigen..hahahahaha !

Het is tot nu toe al een superleuke ervaring  😃

Ask me anything ! 😃  .......

ps echt een super aanrader die AST 1 en AST 2 . (Avalanche Skills Training). weer s wat anders dan lawinepiepers zoeken in een grasveld..haha

Greetz Merijn
    Better to have a short life that is full of what you like doing than a long life spent in a miserable way
  • Rino
    Advanced
    Rino op 16 January 2012 · 16:39
    illustraties voor de meiden en uitleg over ik een echte Wepowderaar ben komen er vanavond aan !! !

eerst nog ff werk afmaken....blehhh  😀
    Better to have a short life that is full of what you like doing than a long life spent in a miserable way
  • Marco
    Advanced
    Marco op 16 January 2012 · 19:38

illustraties voor de meiden en uitleg over ik een echte Wepowderaar ben komen er vanavond aan !! !

eerst nog ff werk afmaken....blehhh  😀

gast, je kan een reis winnen van 4000 piek! Lees ik daar P I E K? Poeder Is Een Keuze! 😉 Werk aan de kant en overtuigen!!! 😀
  • Rino
    Advanced
    Rino op 16 January 2012 · 19:44
    haha ja ik ben  !! 😃 ...er komen zo wat foto's aan. als ik erachter ben hoe dat werkt 😃
  • Rino
    Advanced
    Rino op 16 January 2012 · 19:56
    Speciaal voor de dames 😃 ...

De vraag of ik ook wel eens rare dingen hebben gedaan...tja ik heb ook wel eens een weddenschapje verloren

Dit is toch zeker wel een een aantal stemmen waard van de vrouwelijke poederaars 😃

• ieism
    Tourist
    ieism op 16 January 2012 · 19:59
    Dat gaat je mannelijke stemmers kosten..... 😉
    splitfest.nl
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 16 January 2012 · 20:03

Dat gaat je mannelijke stemmers kosten..... 😉

lolz
    +1
    White room,Pillow lines,I rule
  • Rino
    Advanced
    Rino op 16 January 2012 · 20:06
    hahah !! ... ik heb ook mijn vriendin nog wel naakt voor je op een snowboard 😃 ... het enige dat me tegenhoud is dat skiën zo lastig is met gebroken benen 😃 .... 
  • Steef
    Advanced
    Steef op 16 January 2012 · 20:07
    Wtf....weNudist?
    Every turn is a sign of weakness
  • poling
    Beginner
    poling op 16 January 2012 · 20:07
    Meld dit bericht aan de moderator
  • Steef
    Advanced
    Steef op 16 January 2012 · 20:10
    Ok, je krijgt mijn stem als je naakt die chopper instapt en minstens 2 afdalingen butt naked doet. Uiteraard wel balls deep....
    Every turn is a sign of weakness
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 16 January 2012 · 20:11
    op G.N.A.R punten sta je in ieder geval voor....
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 16 January 2012 · 20:11
    Altijd mooi als mensen zich zo kwetsbaar opstellen ;D
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Rino
    Advanced
    Rino op 16 January 2012 · 20:14
    weddenschappen blijven weddenschappen 😃 ......als je verliest, tja dan moet je je aan je woord houden ...ja toch...
  • Manoni
    Expert
    Manoni op 16 January 2012 · 20:22

hahah !! ... ik heb ook mijn vriendin nog wel naakt voor je op een snowboard 😃 ...

Daar gaat een vrouwelijke stem  😋
  • Rino
    Advanced
    Rino op 16 January 2012 · 20:26
    Het skiën werd al er al vroeg met de paplepel ingegoten; vrijwel iedere winter in heel europa een weekje skiën.

Zo gezegd, zo gedaan, werden tegen mijn tiende jaar alle andere kinderen in de skiklasjes helemaal gekgeskied door die gekke Hollander die eigenlijk aan het strand woont 😃 je weet wel het bekende slalomparcourtje aan het einde van de week, met je skisklasje om te laten zien wie de snelste kan zijn.

de lijst met plekken waar ik dan al niet 1 of meerdere keren ben geweest is zo lang dat ik amper meer weet waar ik allemaal geweest ben, zomaar ff een greep uit de laatste jaren.... Melchsee-frutt, St Anton, les Arcs, meribel, val thorens, Ischgl, kappl, Whistler, Mt. Wahsington, Mt. Cain, Chamonix, St. Gervais, Leyusin, Samnauns, Kirchberg, Kaprun, Mayrhofen, Saalbach, St Moritz, Livigno, Zuoz, Fiss,

De jaren vliegen voorbij, met vrienden op wintersport, niet alleen skiën maar ook het beklimmen van bergen begon steeds meer te trekken. Hier op de top van de Mt. Blanc in Chamonix.

• freek
    Beginner
    freek op 16 January 2012 · 20:28
    welk fimpje was van jou? ik raak echt helemaal de kluts kwijt met tig forumberichten etc over die wedstrijd
  • gweijer
    Tourist
    gweijer op 16 January 2012 · 20:40
    Ok, die foto's waren shocking, maar mijn stem gaat naar jou.
  • gweijer
    Tourist
    gweijer op 16 January 2012 · 20:43
    Wel een beetje jammer dat jij straks eerder uit een heli springt dan ik  😞
  • Rino
    Advanced
    Rino op 16 January 2012 · 21:05
    nog maar een keer mijn filmpje !

#

@ gert: bedankt gozer !
  • bpomerantz2
    Tourist
    bpomerantz2 op 16 January 2012 · 21:30
    mijn stem heb je Merijn. Ben stinkend jaloers en kon het maar net opbrengen om te stemmen.
    Hoop dat je wint. all the best off luck!!!
  • josvboxtel
    Advanced
    josvboxtel op 16 January 2012 · 21:35
    Ondanks je persoonlijke foto's, heb je toch mijn stem! Wel winnen he!  😉
  • Rino
    Advanced
    Rino op 16 January 2012 · 22:57
    kom op met die stemmen 😃 ....

volgens mij wordt het tijd om echt eens uit te leggen hoe gek ik ben van de echte diepe poeder sneeuw ! 😃 ..

na vele tripjes werd het toch echt eens tijd om plannen te maken om naar Canada te gaan. Het enorme ruige grote land waar eigenlijk alles wel mogelijk is. De verhalen over een aankomend La Nina seizoen gonsde al vorig seizoen al volop....de kriebels om dit mee te willen maken en eigenlijk alles hier voor op zij te zetten waren niet meer te stoppen.

Het moest dit seizoen gebeuren !! ik had zoveel gave dingen gevonden die ik wilde gaan doen, dat zomaar een weekje Whistler zeker geen optie zou zijn. totdat ik de super vette opleiding van Section8ski tegenkwam op Mt. Washington. Dit kleine freeride resort midden op Vancouver Island kennen niet veel mensen en daarom meesterlijk om verse sporen te trekken. 

Het was niet zomaar een opleiding, nee gewoon een die het hele seizoen duurde en echt alles in huis had, Skileraar diploma;s, survival training, freeride technieken, Avalanche skills training voor beginners en gevorderden, volop freeriden met een gids/instructeur...dit plan kon gewoon niet meer stuk.

mijn baas lief aangekeken en om 3 maanden vrij gevraagd....ja als je het doet moet je het ook gewoon goed doen toch 😃 .....

ik kan het verhaal nog zoooo onwijs lang maken, maar er zijn gewoon geen woorden voor hoeveel sneeuw we dat seizoen hebben gehad..

Ze hebben het nu over enorme bergen sneeuw in de alpen..haha.. iedere week gewoon dik 60 cm erbij !! 😃 ...

De buurman die soort van de straat schoon moest houden had gewoon een pistebully om door de straat te rijden.
    die gasten die door het tunneltje kruipen waren ook buren..echt niet normaal
    http://www.cbc.ca/news/canada/british-columbia/story/2010/12/27/bc-mou...

Met al die sneeuw moet er natuurlijk door de poeder gescheurt worden !!

gewoon super veel vette poeder om geshred te kunnen worden ...het spaarvarken moest wel even stuk, maar ja je moet er wat voor over hebben 😃

• Rino
    Advanced
    Rino op 16 January 2012 · 23:13
    dan nog maar wat illustratie, hoe onwijs graag ik weer terug wil naar de sneeuw om mijn droomreis te kunnen vervullen !!...eindelijk afmaken waar ik oa ook voor gekomen was om eens uit een heli te stappen in maagdelijke velden van Revelstoke.

tijd voor serieuze dingen, de kenners weten het vast wel...letterlijk diepgaand onderzoek naar de profielen voor AST 2 gecombineerd met een survival week.

er moet ook gegeten worden 😃 dat is nou s survivallen !! i love thé snow !

voorbereiden op de volgende mega trip hoort er natuurlijk ook bij. dan wel met een biertje erbij in de sneeuw 😃 ..

Allemaal op mij stemmen !!! 😃 ....ik moet weer terug !! ik ben niet te houden !!!
  • Jessicaphilippa
    Tourist
    Jessicaphilippa op 17 January 2012 · 08:23
    Mijn stem heb je, merijn! Als iemand het verdient, ben jij het wel!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 17 January 2012 · 21:33
    @all,
    ik ben van de oude stempel en geloof meer in iemand aanspreken op zijn verantwoordelijkheid, dan alles doodregelen in regels (want die worden toch geschonden vroeg of laat), daarom hierbij de mail die ik daarnet aan alle deelnemers heb gestuurd.

Beste Sipke, Ralph, Menzo, Emil en Merijn

Het is een spannende strijd en van alles lijkt geoorloofd lijkt het.
    Toch wil ik jullie een aantal zaken op het hart drukken:

* we testen achteraf de stemmen (en bijbehorende gegevens).. blijkt er sprake van fraude dan ben je exit
    * gun de community het woord. Het heeft geen zin je vrienden je activeren als ze niets met poeder hebben... Het is WEpowder en niet ik en mijn facebook/kroeg/college/werkvrienden etc.. Bedenk dus goed wie je laat stemmen.

Want uiteindelijk heb je er meer aan op met opgeheven hoofd te verliezen dan tot in de lengte der dagen de toorn van de community over je heen te krijgen.. (hier of later). Dan is het heliplezier van korte duur.

Ik zou het prettig vinden als jullie je aan regel 2 houden. Regel 1 testen wij...
    Ik wens jullie nog een prettige strijd..

Grtzz Morris

May the powder be with you.
  • bj_kuiper
    Tourist
    bj_kuiper op 18 January 2012 · 13:33
    Ook gestemd op Merijn!!  Mooie verhalen en foto's..  helemaal verdiend !!

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro