Poeder Noob met vervoer zoekt maatje(s) voor weekend

• rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 20 January 2012 路 17:19
    Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum.
    Ik ben Rutger, 30 jaar oud uit Rotterdam.

Over mezelf:
    Ik heb vanaf mijn 6e tot mijn 12e geskied, ieder jaar op diverse plekken in oostenrijk.
    Toen van mijn 12e tot mijn 18e geboard.
    daarna 7/8 jaar niks en sinds nu 4 seizoen weer volop aan het skieen (wel alleen in vakanties)

Na vorig seizoen in frankrijk (l2alpes) diverse off piste routes genomen te hebben aardig de smaak te pakken gekregen.
    Dit jaar mijn eerste eigen Skis gekocht (reed voorheen op geleende Scratch van rossi, dus meer een park ski)
    de Armada Arv van 185cm, dus veel meer een all round ski die makkelijker door de poeder heen komt.
    Vorige week een week in Kaprun geweest met mijn vriendin (die voor het eerst ging skieen) en 50% van de tijd naast de piste geskied.
    Ook heb ik de freeride routes van de Kitsteinhorn X3, X5 etc genomen, echt super met de hoeveelheid sneeuw die er lag en ook mijn ARV's bleven aardig drijven.
    vorig jaar ook nog eens een ochtendje op cursus geweest met een lawinepieper, dus weet wel een beetje hoe dat werkt.
    maar verder best wel een beginnen als het gaat om dikke poeder.

Wat bied ik:
    Vervoer peugot 207 met winterbanden en dakdragers met eventueel skibox, incl benzine
    en mezelf 馃槂 een 30 jarige man die ook wel van een biertje en gezelligheid houdt 馃槂

Wat zoek ik:
    Iemand, of meerdere mensen die zin hebben een (eventueel iets langer) weekendje naar Oostenrijk/Zwitserland te gaan om wat poeder te pakken in de maand februari of laatste weekend van januari.
    Het liefst iemand met wat meer ervaring dan ik zodat ik er wat van kan leren
    en het liefst iemand met een rijbewijs zodat er afgewisseld kan worden met rijden.

Ik zeg oostenrijk zwitserland omdat de trip dan zo goedkoop mogelijk kan blijven, geen tol en zoals ik al zei benzine heb ik geregeld 馃槂 en je kan met 900 km op een mooie stek zitten, denk ik...

Als je interesse hebt laat het dan even weten via dit forum

Groet

Rutger
  • JurgenB1
    Advanced
    JurgenB1 op 22 January 2012 路 11:11
    Hoi Rutger,
    Ik zoek nog een maatje om te gaan skien het laatste weekend van januari ( volgend weekend ).
    Ik kan vrijdagavond vertrekken en kan de maandag eraan vast plakken.
    Ik ben 42 en redelijk ervaren offpiste. Ik heb een Lawinecursus gedaan en 1.5 seizoen gewerkt als skileraar in St. Anton. Heb ook wat skitourervaring dus een beetje gevoel voor lawinegevaarbeoordeling is aanwezig.
    Ik ski nu de K2 hardside, wel een beetje vergelijkbare ski als de ARV denk ik.
    Heb rijbewijs.
    Mail me op jurgenbon@hotmail.com als je interesse hebt.

groetjes, Jurgen

• AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 22 January 2012 路 13:48
    Voor dit seizoen moet ik het houden bij een weekje Warth-Damuls, maar volgend seizoen probeer ik weer weekendjes te pakken. Wie ben ik en wat kan ik:

- 42 jaar oud en Rotterdammer
    - Geen ervaren off-piste ski脙芦r (ik vind mezelf geen goede ski脙芦r)
    - Lawine I theorie gedaan
    - Houd van gezelligheid
    - Vorig seizoen meerdere ski clinics gedaan
    - Ski: Salomon Gun 185 en Blizzard Titan Pro 193
    - Rijbewijs, Subaru Legacy, box
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 22 January 2012 路 13:53

Hoi Rutger,
    Ik zoek nog een maatje om te gaan skien het laatste weekend van januari ( volgend weekend ).
    Ik kan vrijdagavond vertrekken en kan de maandag eraan vast plakken.
    Ik ben 42 en redelijk ervaren offpiste. Ik heb een Lawinecursus gedaan en 1.5 seizoen gewerkt als skileraar in St. Anton. Heb ook wat skitourervaring dus een beetje gevoel voor lawinegevaarbeoordeling is aanwezig.
    Ik ski nu de K2 hardside, wel een beetje vergelijkbare ski als de ARV denk ik.
    Heb rijbewijs.
    Mail me op jurgenbon@hotmail.com als je interesse hebt.

groetjes, Jurgen

Hallo Jurgen,

Waar kom je vandaan?
    Kan jij niet toevallig vrijdagmiddag weg 2/3 uur in de middag en zondag aan het eind van de middag terug?
    dan hoef ik geen vrij te nemen...
    is aankomend weekend het enige weekend dat je kunt?
    en had je al een gebied/plaats in gedachte?

groet

Rutger

zal ook ff mailen
  • pauwke
    Tourist
    pauwke op 22 January 2012 路 13:57
    hi Rutger, Jurgen,

Mijn naam is Luc, 45j. Antwerpen (geen rijbewijs)

30 jaar ski-ervaring.
    15 jaar off piste ervaring
    2  jaar lawinekennis -theorie& praktijk;
    Heb dit jaar twee skiweken gepland maar zou graag met jullie willen powder-chasen (ook volgend jaar)

Indien ik in jullie powder-plaatje pas neem dan kontakt op;

pauwke@gmail.co

Groetjes,
    Luc
    pauwke
  • steezz1977
    Beginner
    steezz1977 op 23 January 2012 路 17:32
    Het Rutger

Kan je me effe een mailtje sturen op ste.van.beneden(at)pandora.be
    Don't destroy were you came to enjoy
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 23 January 2012 路 18:43
    Hey Rutger,

Ik zoek eigenlijk ook nog een weekendje te doen. Helaas is het enige wat me momenteel nog uitkomt dat van 18-19 februari en de dagen er rond.

Ik ben 29 jaar, van Heusden-Zolder (Belgisch Limburg), zit al dik 3 jaar her en der langs de piste te rijden (op een snowboard), maar heb dit jaar eindelijk SSC1 theorie gedaan (praktijk volgt later dit jaar). 3-eenheid is in bestelling, rijbewijs is er, alsook een opel vivaro bus die ook graag poederchaset. Ik freeride vooral voor de mooie omgeving en rust (in tegenstelling tot de pistes), dus het hoeft voor mij niet extreem en gevaarlijk te zijn. Als het maar gezellig is. En beperkt hiken mag ook.

Interesse, mail me maar op jpoelmans bij gmail.com
  • aroelfzema
    Advanced
    aroelfzema op 25 January 2012 路 00:40
    Rutgher,

Ik ben jouke (man馃槈) 31 jaar en heb 23 jaar snowboardervaring (gemiddeld 3a4 weken per jaar) en ski al 10 jaar. De laatste 15 jaar vooral offpiste. Heb een aantal theorie lawinecursusen gedaan, geoefend in de sneeuw en neem altijd mijn drie eenheid mee. Vind het leuk om een beetje te freestylen in de poeder en cliffdropjes te maken. Hiken is ook geen probleem. Zou aankomende weekend ook kunnen. Lijkt mij leuk om mee te gaan. Mijn mailadres: aroelfzema@gmail.com tel:0624633965. facebook: jouke roelfzema

p.s In oostenrijk ben ik bekend met saalbach/leogang, tauplitz, krippenstein en zell am see.

groet,

Jouke 
  • aroelfzema
    Advanced
    aroelfzema op 25 January 2012 路 00:48
    ps vergeten te vermelden dat ik ook een rijbewijs heb 馃槈
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 25 January 2012 路 17:00
    We zijn momenteel met zijn 2en voor het vervoer
    1 uit rotterdam en 1 uit den bosch
    we gaan vrijdagmiddag weg en zondagmiddag terug
    we proberen alleen nog iets met slaapplek te regelen
    waarschijnlijk voor het kleinwalsertal of omgeving arlberg, ik weet vanavond/morgen meer
    waar kom jij vandaan?
  • aroelfzema
    Advanced
    aroelfzema op 26 January 2012 路 22:38
    Rutger,ik heb Jurgen al gemaild en gebeld dat ik helaas niet mee kan.wellicht in maart nog een keer want ik ga zelf in feb naar fugen met groep vrienden.mocht je interesse hebben kan ik je tzt dan even mailen of je tijd hebt.ps wat is je mailadres?shit dat ik nu niet mee kan want ik heb erg veel poeder stress馃槈 Gr. Jouke
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 27 January 2012 路 06:55
    in maart zit ik ook nog een weekje in les sybbelles

mijn mail is rutgerberge@hotmail.com
    altijd handig toch

groet
  • henwildie
    Advanced
    henwildie op 27 January 2012 路 09:29
    Ik kan vanavond weg...vanaf 1800 vertrek in harderwijk. 24j boarder.

Weet onderkomen half uur van stuben arlberg.
    Pistes, zijn dat niet die platgereden stukken tussen de poeder?
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 27 January 2012 路 12:36
    is reeds geboekt, vanmiddag vertrekken we
    zometeen 馃槂
  • henwildie
    Advanced
    henwildie op 27 January 2012 路 14:59
    Jaloers! Have fun
    Pistes, zijn dat niet die platgereden stukken tussen de poeder?

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro