low angle anomaly

• JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 20 January 2012 · 21:28
    indrukwekkend:
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 20 January 2012 · 21:35

indrukwekkend

+1
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 22 January 2012 · 19:51
    +2
    Walking down a mountain is a waste of gravity
  • WillemIT
    Tourist
    WillemIT op 23 January 2012 · 14:17
    Levensreddende "treehug"?!
    the mind is like a parachute, it only works when it's open
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 24 January 2012 · 10:32
    Ik kan het niet zo goed beoordelen maar is die helling wel zo 'low angle'? 't Ziet er een beetje uit als een roll over met een steiler stukkie er tussen...

En zo even verder fantaserend: bij hoog lawine gevaar moet je de hele helling in ogenschouw nemen. Dan hoeft er dus niet veel (10m x 10m was het toch?) net wat steiler te zijn ergens in die helling en je trekt hem los. En dat is nou precies het gevaar van stufe 4. Daarom: stufe 4 = piste skien!

Maar zoals ik al zei: ik ken de hellingshoek niet, noch de lawine situatie. Een eye opener lijkt het iig wel.
    White room,Pillow lines,I rule
  • poling
    Beginner
    poling op 24 January 2012 · 10:48
    behalve dat vermoed ik dat ze geen / weinig safety gear hebben. no backpacks...

ook als je de comments leest...
    "Should not have slid?!? There is a widespread buried surface hoar layer from December 24th. I'd say he got pretty lucky that didn't step down to the December 10th surface hoar!"

"Storm slab on December 24th surface hoar. Did you read the avy bulletin before heading out? That was highly predictable. Even a hasty pit would have given you easy results."

"Steep convex roll, open pocket in trees"

• Opa
    Advanced
    Opa op 24 January 2012 · 11:18
    Van oppervlakterijp is bekend dat het nog weleens voor plakken 'aan de onderkant van de score' wil zorgen. Ergo: onder de 30 graden steil. Resultaten uit het verleden geven nooit garanties en uitzonderingen maken nu eenmaal de regels in de lawinebusiness!  😋
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro