Routes -> Warth / Diedamskopf / Damuls

• AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 1 March 2012 · 22:47
    Van 10 tot 17 maart zit ik in Schoppernau. Zijn er nog mensen die leuke routes weten voor een nog niet zo ervaren freerider? 
  • Faberge
    Tourist
    Faberge op 1 March 2012 · 23:41
    Als kind heb ik daar (Warth) leren skien en ook mijn poeder verslaving is daar begonnen dankzij de skischool. Genoeg te doen, helaas is het voor mij alweer veel te lang geleden om je echt goed te kunnen helpen.
    [Vage gedachten die bij me opkomen; alles boven het langlaufpad tussen de Salober en Jageralp lift, het bos richting Schrocken, traverseren vanaf het eindpunt van de Sonnen Jet richting Lech (wel veel stenen dus alleen bij goede base), je kan met gids een rondje doen naar Lech en terug, omhoog vellen richting de Widdersteiner Hutte; hele velden voor jezelf bij goede omstandigheden, verder moet je toch echt bij de skischool rondvragen..]
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 2 March 2012 · 10:38
    @Faberge Dank. Hier kom ik een eind mee. Ik kom daar zelf al jaren, maar ben nog nooit van de geëffende paden af gegaan.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 2 March 2012 · 11:39
    Wat betreft Warth: Als er verse sneeuw is gevallen dan zijn ook de skiroutes (iig 1 en 2, en 8 met varianten tussen de struiken door (aber: RespekTiere deine Grenze 😃 )) zeker de moeite waard, en ook niet zo heel snel verspoord. Dan is er ook nog een heel lekker glooiend veld skiers-rechts naast de Steffisalp express.
  • Allart
    Beginner
    Allart op 2 March 2012 · 11:42
    Er is nog genoeg te ontdekken voor de volgende keer Bregenzerwald zie ik al 😀
    Ik vond persoonlijk Bezau/Andelsbuch leuker dan Schoppernau, maar wellicht heb ik in de laatste niet genoeg gezocht.
    De routes die ik in Bezau/Andelsbuch gedaan heb zijn zeker goed te doen voor beginners.
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 2 March 2012 · 11:47

Ik vond persoonlijk Bezau/Andelsbuch leuker dan Schoppernau, maar wellicht heb ik in de laatste niet genoeg gezocht.
    De routes die ik in Bezau/Andelsbuch gedaan heb zijn zeker goed te doen voor beginners.

En met Schopernau bedoel je Diedamskopf? Dat is een gebied dat nog wacht op een bezoek van mij. Het ziet er op het pistekaartje wel aardig uit. Is het in de praktijk minder?
  • Allart
    Beginner
    Allart op 2 March 2012 · 12:07

[quote author=Allart link=topic=3882.msg53490#msg53490 date=1330684947]

En met Schopernau bedoel je Diedamskopf? Dat is een gebied dat nog wacht op een bezoek van mij. Het ziet er op het pistekaartje wel aardig uit. Is het in de praktijk minder?
    [/quote]
    Er ligt een wildschutzgebiet midden in het skigebied wat super zou zijn om doorheen te knallen in het bos 😃
    Wij waren te slecht voorbereid (geen kaart), niet echt benut dus, ik ga zeker nog een keer terug.
    Heb nu wel de kaart, dus ik ga nog eens studeren op leuke routes!
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 6 March 2012 · 11:48
    Het begint er op te lijken dat PA#20 Vorarlberg gaat raken. Ik ben van 10-17 maart in het gebied (Warth/Diedamskopf/Damuls).

Nog meer mensen die in de buurt zijn en die misschien een paar lijnen willen trekken met een nog niet zo ervaren freerider?

• AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 9 March 2012 · 12:41

Schoppernau (Diedamskopf) vind ik zelf ook minder. Ik ga beetje pendelen tussen Warth en Damuls. Bezau/Andelsbuch ligt net ff iets te ver uit de route. Ik ben helaas afhankelijk van vervoer van iemand anders  😉
  • jonasvanherp
    Beginner
    jonasvanherp op 20 January 2016 · 09:57
    Dit topic staat al een tijdje droog maar lijkt me goed om op in te pikken. Ik vertrek vanavond richting Bregenzerwald en vroeg me af of er jullie ondertussen nog routes of tips binnenschoten... of iemand in tussentijd al wat in kaart heeft kunnen brengen. Ik zal eveneens in Schoppernau verblijven en denk in eerste instantie Warth-Schröcken en Mella-Damüls te verkennen.

Daarnaast vroeg ik me af of er in de nabije toekomst freerideroutes gepubliceerd zouden worden op de "playgrounds" pagina voor de Bregenzerwald regio.. of dit niet meteen op de planning staat...
  • Jespervz
    Beginner
    Jespervz op 20 January 2016 · 15:53
    Heb wat op het pistenkaartje gezet op basis van de informatie in dit topic en m'n eigen ervaringen in het skigebied (kom er elk jaar)

(klikken voor hogere resolutie)
    Legenda:
    Blauw = zonder hike
    Rood = met hike
    Vraagteken= Hier heb ik wel eens mensen onderweg gezien maar zelf geen ervaring mee
    Pijltjes= leuke skiroutes als er neuschnee is
    Widderstein routes & de route naar Lech vallen niet echt in te tekenen op t pistenplan
    De route bij de Sonnenjet-Auenfeld is ook niet heel duidelijk maar de bedoeling is dat je aan het begin van de zwarte w8 een stuk traverseert en dan afdaalt

Om nog een beetje een beeld te krijgen van de verschillende hellingen:
    Tussen Salober & Jägeralp

Auenfeld

Saloberkopf

ook vanaf Saloberkopf, de route naar het vraagteken (links) en de route naast w3

Warth Schröcken heeft maandag ook nog een video geüpload waarin ze 2 freeride spots laten zien (Tussen Salober en Jägeralp & Auenfeld)
    Skileraar bruin Jelmer
  • steenarendje
    Tourist
    steenarendje op 21 January 2016 · 09:44
    En heeft er iemand even mooie tips voor Damüls - Mellau?
  • Jespervz
    Beginner
    Jespervz op 21 January 2016 · 16:30
    http://www.outdooractive.com/de/ski-freeride/pfarrer-mueller-tour-von-...

Op deze website staan ook nog een heel aantal toeren, iets naar beneden scrollen en je ziet er nog meer dan alleen deze

@steenarendje heb alleen deze kunnen vinden http://www.outdooractive.com/de/ski-freeride/bregenzerwald/damuels-rag...
    Skileraar bruin Jelmer
  • Jeroensmallegange
    Elite
    Jeroensmallegange op 21 January 2016 · 16:42
    Ik woon In Schoppernau. Het Bregenzerwald heeft veel moois te bieden. Het voordeel is dat het er niet erg druk is en niet voor 10 uur afgekrast is.
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 21 January 2016 · 16:55
    @Jeroensmallegange Doe je dat ook op ski's of evt met skiërs?
    xs2arjan
  • jonasvanherp
    Beginner
    jonasvanherp op 22 January 2016 · 18:05
    Bedankt Jesper! Vandaag al heel wat kunnen doen. Het was vaak zoeken naar onverspoort terrein maar we hebben toch weer een prima dag gehad.

Morgen het terrein onder de skiroute naar Schröcken (wat je aanduid met blauwe cirkel) misschien eens verkennen. Is het daar wat toegankelijk of kan je er al snel vast komen te zitten?

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro