Fonzie op 10 March 2014 路 18:05
Nou ik heb ook nog een ervaring te delen, als in variant op. Cilinder in de airbag-pack losgekoppeld, die in mn boardbag vanwege ruimte gebrek in gewone en hand bagage. Ik had mn bagage anders kunnen vormgeven maar ik had dus al en handbagage rolkoffertje en 2 grote check in bagage (tas en boardbag). Enfin ik geloof dat het niet veel uitmaakt. Het is maar net wie je treft bij de incheckbalies. DUs.... Met KLM naar Narita, geen probleem, Met Jetstar van Narita naar Sapporo - no problemo, van Sapporo naar Haneda (tokyo) - Big problem. Ondanks ik instructies en iata formulieren toonde wisten ze niet wat er wel en niet mocht. Ik heb toen in de vertrek hal mn airbag getrokken om m te legen. Hup provesories opvouwen en terug in de boardbag. Inchecken, ho ! Toch niet, cilinder dr weer uit, e.o.a. manager vond het niet goed. Ze wilde weten wat voor 'poison' er in de fles had gezeten. Nou ik wilde wel een grapje maken dat ik de vertrek hal incl. mezelf aan de mosterdgas had blootgesteld maar mn vlucht vertrok al over 10 minuten. Toen dacht ik laat die cilinder maar zitten, hou m maar. Als ik maar mn vlucht uit Tokyo naar Amsterdam niet ga missen, uiteindelijk na veel stress (ook van mij) mocht ie weer terug in mn boardbag. Ik moest een lullig formuliertje tekenen en mocht toch door. De dag erop in Tokyo.... enigszins spannend, cilinder in rugtas in boardbag, werd toch even aandacht aangegeven, en naast me stond een zwitser met een dergelijke variant. We mochten toch allebei door, althans de bagage mocht mee.. Die security check was veel uitgebreider dan in Amsterdam, daar werd niks gevraagd. Bij Jetstar gaf ik nota bene aan dat ik soort van explosive bij me had, maar ook die vroegen verder niets. Bij Skymark waren ze dus in alle staten of ongewis. En Narita security snapte het wel, maar daar is blijkbaar ook variatie in.
Never a last run..