...Alpenweer Seminar door Meteomorris...

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 10 May 2012 路 15:22
    ogier link=topic=4109.msg56260#msg56260 date=1336565964]
    Het valt me op dat iedereen op dit topic reageert, behalve...?! :馃槂

LOL... ik was ff 2 weken onderweg in de Alpen.
    Ik heb al contact met Guy gehad hierover.
    Grootste probleem voor mij. Ik zit mei en juni helemaal vol. Ook de weekenden.
    Toch wil ik proberen nog net voor de zomer (of anders net na de zomervakantie) een try-out te doen.

Ik heb Guy aangegeven dat ik voor een try-out het liefste werk met een kleine groep om het maximale er uit te halen. Als het bevalt (mijn kant en jullie kant) zien we verder. Te denken valt aan een intensief leertraject en daarnaast sessie door het land. Voor de try out zoek ik maximaal 10 personen. Try out zal in de randstad plaatsvinden. Waarschijnlijk regio Den Haag.

Ik wil het geen vrijblijvende bijeenkomst laten zijn, maar de start van een leertraject waarna je in staat bent om bestaande informatie dermate te filteren zodat je (dagelijks) zelf de juiste keuzes kunt maken. Je moet er dus iets voor doen 馃槈
    Gedurende winter 12-13 zul je voor, tijdens en na afloop van je trip continue in verbinding staan met mij en je medestudenten. Je zult opdrachten krijgen en kleine testen moeten doen. 

Meer info volgt.
    May the powder be with you.
  • KajM
    Advanced
    KajM op 10 May 2012 路 15:53
    Klinkt als een klok Morris! Zou graag tot de kleine groep behoren - maar ben denk ik niet de enige hier - en vind het overigens geen probleem een vergoeding te betalen, lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal. Voor niets gaat de zon op, al weet je dat in Nederland vaak niet zeker  馃槂
  • Allart
    Beginner
    Allart op 10 May 2012 路 16:12

Meer info volgt.

Ik denk dat hieronder ook een aantal criteria voor deelname vallen 馃槈
    Zou er uiteraard ook graag bij zijn...
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 10 May 2012 路 17:24
    Ik zou ook graag bij de kleine groep behoren.
    Ik heb al wat voorstudie gedaan en naast de meteo-hoofdstukken in bv de WePowder gids en de Powderguide bijvoorbeeld ook literatuur als 'Guide to weather forecasting' van Storm Dunlop en 'Mountain Weather' van Jeff Renner bestudeerd. Ik graag, ik graag ;D
    Zeg maar waar m'n sollicitatiebrief heen moet 馃榾
  • ieism
    Tourist
    ieism op 10 May 2012 路 17:45
    Leertraject, dat klinkt echt heel interessant. Hoop dat ik 脙漏脙漏n van de 10 mag zijn....
    splitfest.nl
  • Henkie500
    Tourist
    Henkie500 op 10 May 2012 路 19:28
    Nou dat belooft wat! Ben benieuwd hoe t gaat uitpakken.
    En tsja opzich wil ik me wel op offeren om als 1 van de 10 uit te komen hoor  :馃槂
  • Marco
    Advanced
    Marco op 10 May 2012 路 19:58
    Morris, dat klinkt goed!! Maar hey, wie vindt dat niet goed klinken! Anyway, ik wil me aanmelden daarvoor.... 馃榾
    Het finetunen, altijd lastig!
  • Anton
    Tourist
    Anton op 10 May 2012 路 22:14

Leren; never stops 馃槂 Ja ik wil  ;D
  • luuk999
    Advanced
    luuk999 op 10 May 2012 路 23:46
    hihi, ik offer me wel op ;D Lijkt mij erg interessant!!
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 11 May 2012 路 11:28
    Ben over een weekje afgestudeerd, dus kan niet wachten iets nieuws te beginnen.. Als ik niet naar Tromso verhuis weet ik waar ik volgende winter mijn tijd aan ga besteden!

Edit: Als ik wel naar Tromso verhuis heb je meteen een Arctische bron om Scandinavische voorspellingen te valideren; samen met Robbie in Oslo hebben we zo heel Noorwegen wel gecovered  8).
  • RP
    Advanced
    RP op 11 May 2012 路 14:25
    @Morris, zou graag meelopen! (en er dus ook iets voor willen doen  ;D)
    Explore the Outdoor!
  • jelmer
    Advanced
    jelmer op 12 May 2012 路 07:45
    Zou graag mee doen! Ben van plan weer veel te gaan trippen komende winter en dan zou dit een super aanvulling zijn!
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 12 May 2012 路 10:51
    En alhoewel we de tien gepasseerd zijn, zou ik ook graag meedoen.  馃槂
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Anton
    Tourist
    Anton op 15 May 2012 路 17:00

En alhoewel we de tien gepasseerd zijn, zou ik ook graag meedoen.  馃槂

Dat zijn in iedergeval 2 telemarkers 馃槂 (die als het er echt op aan komt niet te beroerd zijn om de hielen vast te binden of te switchen naar een vaste plank  ;D)
  • joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 16 May 2012 路 09:05
    Dit lijkt me een heel vet idee! Voor volgend seizoen staat een sabbatical gereserveerd met een paar maanden powdertrippin'. kennis en contacten zijn meer dan welkom, wat zeg ik, essentieel. Dus een aanmelding erbij voor de Morris Academy 馃槂
  • Bono
    Beginner
    Bono op 17 May 2012 路 13:06
    Heren,

Ik wil ook dolgraag van de parij zijn.

馃槂 馃槂 馃槂 馃槂 馃槂 馃槂 馃槂 馃槂 馃槂
  • KajM
    Advanced
    KajM op 17 May 2012 路 16:11
    Lijkt klassiek gevalletje vraag overtreft aanbod te worden ... Misschien is het handiger dat degenen die NIET willen deelnemen zich melden, dat maakt het wat overzichtelijker  馃槈
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 17 May 2012 路 23:07
    Hee Morris,

het lijkt me ontzettend cool om onderdeel te zijn van je pilotgroep, ben echter afgelopen winter een aantal keer met Guy onderweg geweest en hopelijk gaan we dat aankomende winter weer zijn. Nu is het natuurlijk leuk om met elkaar te sparren over dit soort zaken, maar kan ik me ook voorstellen dat er anderen aanhaken om de kennis zo meer te spreiden.
    ben benieuwd in hoeverre die kennis ook via via kan doorvloeien.
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • froukski2
    Advanced
    froukski2 op 23 May 2012 路 11:44
    Ik meld me aan!!! Er moet toch minimaal 脙漏脙漏n chick bijzijn toch??!! Anders is de testgroep niet representatief :-*
    Ski毛n in de verse peuf maakt mij zo blij als een oeuf
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 25 May 2012 路 13:21

Ik meld me aan!!! Er moet toch minimaal 脙漏脙漏n chick bijzijn toch??!! Anders is de testgroep niet representatief :-*

Minimaal 2 馃槈
  • RP
    Advanced
    RP op 31 May 2012 路 09:33
    Any news?
    Explore the Outdoor!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 31 May 2012 路 12:42

Any news?

Ik ben al bezig met de voorbereiding.
    Enige punt is dat ik tot en met juli geen enkel weekend vrij heb..
    Ik ga ff overleggen..
  • Anton
    Tourist
    Anton op 31 May 2012 路 22:41

#

:馃槂
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 26 June 2012 路 08:19
    Sinds april al niet meer op WP geweest dus dan mis je dit soort dingen. Klinkt erg interessant!
    Waar het wit is, is een weg.
  • Thaisie2
    Tourist
    Thaisie2 op 9 October 2012 路 11:24
    Klinkt nog steeds interesant 馃槂 is er al meer over bekend?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 9 October 2012 路 11:38
    We starten met een simpele uitgeklede versie tijdens http://www.wepowder.nl/magazine/artikel/know-boundaries-tour.... Als dat bevalt gaan we die diepte in en volgt er meer.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro