Wat doe je als je wacht op de eerste sneeuw....? Je gaat lekker op google maps zoeken naar mooie spines en pillowlijnen in de Alpen 😃 Ik ben al een tijdje op zoek naar een aantal mooie zones, en heb er ondertussen ook al wat gevonden. Maar aangezien, meer altijd beter is 😉 ben ik natuurlijk erg benieuw naar andere fantastische lijnen die jullie gespot hebben vanuit een gebied,de auto, of ook gewoon op Google.
Hier alvast mijn gebieden die er acht uit springen:
(het zijn de lijnen op de achtergrond van de foto's 😉 )
Mooi projectje. Je hebt er wel een bult heel stabiele sneeuw voor nodig.
Ik heb geloof al eens gezegd dat ik heel trots op je ben. Ik word nog trotser op je als je dit alleen dà n doet als het ècht ècht ècht kan. Anders wachten we gewoon een jaartje. Soort Waiting Game.
XX D.
Life is what happens the moment you put your phone away.
;D Dit zijn ook echt van die plannen waar ik jaren mee rond kan lopen wachtend op de juiste condities... Ook ik word oud en moet nu toch maar eens echt op me kniebanden etc. gaan passen.
(Begin ik al als een oude verstandige vent te klinken nu? 😉 )
Als ik nou door de hele Alpen van dit soort projecten heb, dan kan er vast elk jaar wel ergens iets gedaan worden!
Noord-Spitsbergen, Liefdefjord. Politiek gezien hartstikke Europees, logistiek gezien een flink drama: boten, sneeuwscooters, piepkleine weather-windows, ijsberen; en dat alles voor lijnen die je ook gewoon in Lyngen kan vinden, of in de Alpen (maar dan zonder uitzicht op zee)...
Foto's zijn beetje laat in het seizoen (eind juli), waarschijnlijk kan je een paar maanden eerder dichter bij zee terecht voor vergelijkbare lijnen, zodat je niet eerst kilometers gletsjer hoeft over te steken...
Holy Hoot, wat een muur! Er schijnt overigens wel een significant verschil met AK spines te zijn. Daar plakt de sneeuw in het begin van seizoen zich nat tegen de berg en wordt steeds droger naar mate de kou dieper wordt. Dat is in de Alpen anders.
Zou overigens de boel eigenlijk aan elkaar moeten plakken voor een mooie panoramo maar heb geen softare daarvoor. Losse mobiele telefoonpics dan dus...
Gerse platen. Benieuwd naar een exit bij die Hoher Kasten oostwand.
Die eerste foto van de Kleiner Rettenstein heeft ook potentie. Das een goed sneeuwmoment.
De eerste is rechts van de Chardonnet lift in La Rosiere. Easy drop in en een skin out. Helaas geen betere foto van het vooraanzicht. Kom te weinig daar om me voldoende voor te bereiden op een voor mij een dergelijke onbekende wand. Perfecte condities en kennis van lokaal lawinegevaar vergen toch wat meer dan zo nu en dan een dagtripje. Het waait daar wel altijd hoerig hard in La Rosiere. Das niet pluis.
Dit is achtertuinwerk in Plagne. Gedeeltelijk noord. La Veliere is de schouder links op deze flank, goed zichtbaar op foto 3. Interessanter zijn de spines. Deze is afgelopen seizoen voorbij gekomen in een edit etc. Je krijgt van mij een vrijkaartje Roel. Doen we aankomend seizoen samen een ritje hier.
Op de achtergrond zie je de voet van de bergen die uiteindelijk naar jouw Grand Casse gaan. Wel verplicht flink doorstappen. Anders ben je niet op tijd thuis voordat de lantaarnpalen aangaan.
@Wittelijnen: ik ken die wand een beetje. Beneden is een heel stuk flat: dat is een meer. Is een super, superafdaling. Kan eventueel, als er genoeg sneeuw is, vanaf het dak van het fort ingedropt worden. (Lekker voor de film!) Hij word ook vaak door de locale gidsen gedaan, maar is idd lawinegevoelig. Heb hem twee keer af zien gaan, en dan gaat ie volledig: breuklijn was in beide gevallen bij de rotspartijen in het midden en over de hele breedte van de flank, alles zo in het meer gedonderd. is dus te doen, maar alleen in goede condities. (Shit, Ik bedenk me dat ik je niets vertel wat je niet al wist, maar ik raakte even enthousiast omdat ik die wand geboard heb ooit -toen ik nog volledig onschuldig was en onwetend van lawines overigens-)
We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Reply
You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.