wintersportdekking voor een heel seizoen?

• nadia
    Tourist
    nadia op 22 October 2012 · 23:03
    Hallo iedereen,

ik wil graag weten welke verzekeringsmaatschappijen een wintersportdekking bieden voor langere tijd, bijv. een half jaar. Ik ga niet via een organisatie, dus ik moet dit zelf regelen; ik ga zelf werk zoeken in een Zwitsers wintersportgebied. Weet iemand waar ik zo'n dekking kan vinden?
    Dankjewel, Nadia
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 22 October 2012 · 23:34
    Volgens mij zijn dit soort dingen via de Nederlandse Ski Vereniging te regelen: http://www.nskiv.org
    Waar het wit is, is een weg.
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 23 October 2012 · 00:05
    En anders misschien via de NKBV wat regelen, volgens mij zijn daar ook wel dingen mogelijk.

edit:
    Uit de faq:

De verzekering dekt een periode van 46 dagen aaneengesloten; kan ik die periode verlengen?
    Ja, dat is mogelijk. Rechtstreeks bij de verzekeringsmaatschappij (tel. 020-5469469) waar de verzekering is ondergebracht kunt u bij de polisafdeling een verlenging aanvragen. Zij maken dan een aanvullende polis op maat voor u.
  • Gerben
    Tourist
    Gerben op 23 October 2012 · 08:36
    Mondial Assistance heeft ook een verzekering speciaal voor mensen die lang naar het buitenland gaan (voor werk, studie, reizen) Ook wordt skileraar specifiek genoemd.

https://www.mondial-assistance.nl/reisverzekering/globetrotter-reisver...

Het is geen goedkope verzekering, maar heeft wel een uitstekende dekking en een goede reputatie. Daarnaast kun je de gehele dekking naar eigen wens configureren.
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 23 October 2012 · 11:22
    Die globetrotter heb ik ook goede ervaring mee.
    De Europeesche had ooit ook een goede verzekering, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is. Ik vind ze een beetje onduidelijk over bergsporten.
    NSKIV en NKBV zijn ook goede opties, maar dan moet je geloof ik wel even lid worden.
    Verder heb je nog de verzekering van YOHO.
    http://www.johoinsurances.nl/verzekeringen/isis/special-isis...
    Ik heb er geen ervaring mee maar hij ziet er wel goed uit.
  • ffKnallen2
    Tourist
    ffKnallen2 op 23 October 2012 · 14:25

De Europeesche had ooit ook een goede verzekering, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is. Ik vind ze een beetje onduidelijk over bergsporten.
    NSKIV en NKBV zijn ook goede opties, maar dan moet je geloof ik wel even lid worden.

De Europeesche heeft dit nog steeds! Tevens brengt Menzis zijn reisverzekeringen onder bij de Europeesche, voordeel van afsluiten bij Menzis ipv rechtstreeks bij de Europeesche is dat je een paket krijgt waar veel meer inzit voor dezelfde prijs. Dus ik zou beide even langs elkaar leggen en dan de goedkoopste keuze maken.
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 23 October 2012 · 15:31
    Mondial Assistance heeft inderdaad een reisverzekering waarin ondermeer skiongevallen gedekt zitten. Let wel op, de dekking voor reddingsacties buiten de piste is relatief beperkt (3000 euro als ik me niet vergis).

Daarnaast heeft de OeAV een goeie bergsportverzekering die alles dekt wat je normale wintersportverzekering niet dekt. Deze is voor alle leden van de OeAV. Dus die dekt enkel ongevallen buiten de piste, maar ook klimmen en andere. Lidmaatschap van het belgische KBV (klim- en bergsportvereniging) houdt lidmaatschap van OeAV in, dus ook deze verzekering. NKBV werkt mogelijk soortgelijk, moet je even nakijken.

Als je die combinatie hebt ben je gedekt voor zomeruitstapjes met de camper, wintersport met het gezin, wintersport buiten de piste, en alles wat daar nog maar in de verste verte mee te maken kan hebben. Alleen als je de Mount Everest wil beklimmen moet je nog een extra verzekering afsluiten 😉

Groetjes,
    Johan
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 23 October 2012 · 15:51
    Bij de Nederlandse Ski Vereniging is volgens mij de dekking standaard voor 60 dagen. Ga je langer, dan kun je je bijverzekeren.
  • Gerben
    Tourist
    Gerben op 23 October 2012 · 17:56

[quote author=yuryen link=topic=4585.msg59998#msg59998 date=1350984141]

De Europeesche heeft dit nog steeds! Tevens brengt Menzis zijn reisverzekeringen onder bij de Europeesche, voordeel van afsluiten bij Menzis ipv rechtstreeks bij de Europeesche is dat je een paket krijgt waar veel meer inzit voor dezelfde prijs. Dus ik zou beide even langs elkaar leggen en dan de goedkoopste keuze maken.
    [/quote]Vergeet toch zeker niet te kijken naar de polisvoorwaarden. Ik vind dat vele malen belangrijker dan een paar tientjes verschil in premie.

De bijvoorbeeld aan zaken als eigen risico's, maximumbedragen aan dekking, etc.

Wat betreft de polisvoorwaarden van de lang-op-reis verzekering van Europeesche Verzekeringen/Menzis. Kijk eens wat ik tegenkom:

Niet verzekerde voorwerpen
    3.1  U krijgt geen vergoeding bij beschadiging, diefstal of
    verlies van:
      - bergsport-, luchtsport- en wintersportartikelen, behalve
    langlaufartikelen;
  • powderskifun2
    Tourist
    powderskifun2 op 28 October 2012 · 17:17
    Ik gebruik al vier seizoenen de Mondeal Globetrotter verzekering en ben echt enorm tevreden! Twee keer een claim moeten doen en twee keer heel netjes afgehandeld.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 29 October 2012 · 10:24
    wat claim je dan? materiaal etc is volgens mij redelijk recht toe recht aan en duidelijk aan te duiden in de polis.
    Het verschil zit meer in claims rondom ziektekosten en vooral reddingsdekking.

Iemand ervaring met de reddingsdekking afhandeling en dan vooral verschil tussen de diverse maatschappijen / polissen?
    Toerisski
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 30 October 2012 · 08:54
    Niet verzekerde voorwerpen
    3.1  U krijgt geen vergoeding bij beschadiging, diefstal of
    verlies van:
      - bergsport-, luchtsport- en wintersportartikelen, behalve
    langlaufartikelen;

Dat niet dekken van de europeesche wordt volgens mij weer opgelost als je een wintersport uitbereiding neemt. Op de website is er niet zo veel over te vinden maar het bestaat wel. De europeesche doet tegenwoordig ook alles via adviseurs en je kan geen verzekering meer online afsluiten als ik het goed begrijp.
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 30 October 2012 · 08:57
    van de europeesche website:

Gaat u op sportvakantie, bijvoorbeeld op wintersport? Dan is het belangrijk om de extra risico’s die u dan loopt mee te verzekeren.
    Met deze dekking bent u verzekerd tijdens de beoefening van:
    -wintersport
    -bergsport
    -luchtsport, zoals parachutespringen, ballonvaren, zweefvliegen, parapente, sport-, ultralight- en microlightvliegen
    -watersport, zoals rafting, canyoning, flottage, hydrospeed, skyboot, wildwaterkanoën en wedstrijdzeilen op zee
    -overige sporten, zoals vechtsporten, rugby, wielerwedstrijden en wedstrijden te paard.

wat krijgt u vergoed?

(gehuurde) Wintersport- en bergsportartikelen
    -U krijgt een vergoeding voor beschadiging, verlies of diefstal van wintersport- en bergsportartikelen. Dit geldt ook als u deze artikelen in het buitenland gehuurd heeft.
    -Ongebruikte skipassen, skilessen en gehuurde skiuitrusting
    -U krijgt een vergoeding voor de kosten van niet gebruikte skipassen, skilessen en gehuurde ski-uitrusting, als u hier, door een verzekerde gebeurtenis, geen gebruik van kunt maken.
    -Geneeskundige kosten, bagage en ongevallen
    -U krijgt ook een vergoeding voor uw eventuele geneeskundige kosten, bagageschade en ongevallen tijdens de (winter)sport als u deze extra dekkingen heeft afgesloten en hiervoor premie heeft betaald.

• jriph
    Tourist
    jriph op 1 November 2012 · 00:32
    als je in frankrijk zit kan je er ook nog een carte neige bijnemen dan is de redding in ieder geval gedekt.

Je moet ook off piste dekking hebben. Ik heb het nu via NKBV geregeld .. dekt alles wat ik doe
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • skiester
    Advanced
    skiester op 2 November 2012 · 13:06
    je kunt ook donateur worden van Rega in Zwitserland, dan zijn de helikosten in Zwitserland ook gedekt.  Ik heb een combi van NskiV en rega.  Lijkt me wel voldoende.  Alle reddingen van Rega voor donateurs zijn gratis voor zover ze niet worden betaald door ZKV of reisverz. Voor Zwitsers nog handiger want repatriering vanuit buitenland naar Zwitserland wordt ook gedaan.  Maar als je zoals ik relatief veel in CH skiet dan is het toch wel handig.... en ik vind het ook wel een goed doel.  Rega werkt volledig op giften voor zover ik weet.

Rega is gericht op Zwitsers dus zal geen maximale reistijd hebben.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • raoulvos
    Beginner
    raoulvos op 22 November 2013 · 16:56
    @powderskifun2
    ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe verzekering. en ik kom uit op de globetrotter verzekering (tegenwoordig via Allianz ipv Mondeal).
    Ik ga een jaar werken in Australie, maar eerst nog een maand boarden in Japan, vandaar.
    Weet jij toevallig of er nog speciale voorwaarden gelden in het geval van ongeval bij off piste boarden. Bijv. moet je onder leiding van een gids op weg zijn of is alles gedekt in iedere situatie?
    Alvast bedankt voor je reactie!
  • Easy
    Advanced
    Easy op 22 November 2013 · 20:58
    Ik ben sinds afgelopen seizoen verzekerd bij de Oostenrijkse bergreddingsdiensten, simpel en goedkoop:

22 EUR per jaar (ikzelf sponsor ze een beetje door daarnaast een donatie te doen)
    Wereldwijde dekking voor berg of water redding tot 15000 EUR

Genoeg voor de heli en geen kleine lettertjes (zoals de meeste "commerciele" verzekeraars). 😉
    Built for Speed

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro