Freeriden Noorwegen

• FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 24 October 2012 · 18:15
    Iemand goede tips voor bestemmingen in Noorwegen?

Life starts at the end of your comfort zone
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 24 October 2012 · 18:30
    Voss schijnt vet te zijn.  8)
    Rex Monte - Amor Nix
  • coen
    Advanced
    coen op 24 October 2012 · 18:37
    Røldal, Hemsedal, Myrkedalen (Voss) idd, Stranda comes to mind.

In de zomer: Stryn

Touren: Lyngen, Lofoten

Just my $0.02, Robbie hier op t forum weet er vast meer van!😃
    Earn your turns...
  • coen
    Advanced
    coen op 24 October 2012 · 18:38

Røldal, Hemsedal, Myrkedalen (Voss) idd, Stranda, Oppdal(?) comes to mind.

In de zomer: Stryn

Touren: Lyngen, Lofoten

Just my $0.02, Robbie hier op t forum weet er vast meer van!😃
    Earn your turns...
  • JanG131
    Beginner
    JanG131 op 24 October 2012 · 20:25
    sogndal
    maar onthoud vooral: robbie weet er meer van!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 24 October 2012 · 20:37

sogndal
    maar onthoud vooral: robbie weet er meer van!

binnenkort staan alle tips van Robbie online... + nog eens 360 andere gebieden..  😉
    May the powder be with you.
  • Tinuz
    Tourist
    Tinuz op 24 October 2012 · 22:21
    Iets heel speciaals:
    Rjukan, de gaustatoppen!
    met een oude trein (Gaustabanen) in de berg zelf, nog van het leger toen de russen hen bedreigde, naar de top en tot 1500 hm routes mogelijk (tot in dal). Hij is nu weer dicht zie ik maar gaat in februari open.

Hier een link: http://gaustabanen.no/no/index/4/ski-/-vinter/:

en:
    http://www.facebook.com/pages/Gaustatoppen-Frikj%C3%B8ringsarena/25559...
  • FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 24 October 2012 · 23:36
    Rjukan en Voss lijken me inderdaad wel gaaf. Heb net even op de websites gekeken! Zag verder ook dat er in Noorwegen ook al in het noorden in Strandafjellet al een lekker laag verse sneeuw is gevallen. Check webcam! http://www.strandafjellet.no/strandafjellet/webkamera...

Van die beelden uit Powder Mountain (vandaag 30 inch) krijg ik zin. Mijn aanname is dat in Noorwegen wellicht ook goede poeder misschien al wat vroeger in het jaar te scoren is. Geen idee trouwens of dat klopt.

Wacht de tips van Robbie af! Thanks!
  • Tinuz
    Tourist
    Tinuz op 24 October 2012 · 23:45
    Ik toevallig net daar een reactie over geschreven:
    Ik heb 4 winters in Noorwegen verbleven. Maar voor januari hoef je er echt niet naartoe om poeder te scoren!
    Ik woonde bij Kvitfjell, een van de meest sneeuwzekerste en opent ook als eerste (meestal eerste weekend van nov):
    Ieder jaar hetzelfde beeld 1 liftje van 1km open op kunstsneeuw....in december kun je meestal al met een redelijk aanboid skien op meest kunstsneeuw. Als het al dumpt, is het toch te weinig om te poeder skien. Of je wilt je materiaal graag verneuken.  😉
    Januari is meestal te koud (soms tot -30C!), dus om je te behoeden dat je je zuurverdiende geld in de plee gooit:
    gewoon lekker in februari of maart gaan. dan is het pas echt interessant.

Als je richting de kust gaat wordt de sneeuw ook minder goed, namelijk zwaarder vanwege de hogere temperaturen en vochtigheid. Vooral Strandafjellet heeft dat (overigens wel heel mooi gebeid) Kvitfjell heeft champagne poeder.
  • FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 25 October 2012 · 09:23
    @ Tinus: thanks voor de tip. Zat te overwegen om, bij sneeuwval een keer Noorwegen te proberen. Maar de alpen afwachten is een beter idee begrijp ik uit je post t/m januari. Woonden we maar in de VS. Dikke sneeuw al daar in het noordwesten zag ik...

• RobinN
    Advanced
    RobinN op 25 October 2012 · 09:27
    Grappig om al die aandacht voor Noorwegen ineens te zien.

Voor de geïnteresseerden, ik was ook al een beetje aan het kijken naar vluchten richting Tromso en je kan voor iets meer dan €300 heen en weer vliegen. Vind ik wel een prima prijs.

Zoeken met http://www.skyscanner.nl
    Waar het wit is, is een weg.
  • Tinuz
    Tourist
    Tinuz op 25 October 2012 · 19:20
    Tromsø is donker tot zeker ver in februari (ligt bij de poolcirkel) daar kun je ook beter in Maart naar toe. Riksgransen op die hoogte in Zweden, is een legendarisch poeder gebied waar je tot ver in het voorjaar terecht kunt. Narvik staat ook hoog op de betere freeride gebieden. (ligt lager) Als je nog wat lager gaat (trondheim) kun je in Oppdal als freerider ook zeer goed terecht, ook een heel leuk ruim skigebied er bij (vond ik het leukste i No). Hier is het ook minder koud dus je kan begin februari ook goed terecht. Maar overal geen champagne poeder daarvoor moet je echt in Kvitfjell zijn.

Als je via Norwegian of KLM vliecht op Oslo gardermoen heb je voor soms 100 Euro al een retour. vanuit daar kun je allerlei bestemmingen kiezen.
  • SMcK
    Beginner
    SMcK op 1 November 2012 · 15:00
    Om in de Noorwegen sfeer te blijven: eind december verblijf ik een kleine week in Lillehammer. Hebben de ervaringsdeskundigen contactgegevens van een gids die in de buurt van Lillehammer opereert? Thx
  • Tinuz
    Tourist
    Tinuz op 1 November 2012 · 23:02
    Ik ken wel iemand die je eventueel kan rondleiden. Alleen, ik ken je verder niet....dus misschien moet je ff een bericht sturen naar me. met je plannen etc.
  • SMcK
    Beginner
    SMcK op 2 November 2012 · 09:26

Ik ken wel iemand die je eventueel kan rondleiden. Alleen, ik ken je verder niet....dus misschien moet je ff een bericht sturen naar me. met je plannen etc.

Dat zou helemaal top zijn. Waar kan ik een bericht naar toe sturen? Pm heb ik niet onder de knie....
  • Tinuz
    Tourist
    Tinuz op 5 November 2012 · 19:15
    @SMcK Ik heb je een DM gestuurd

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro