Japan 2014 - Snowmonkeys and more

• Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 9 November 2012 路 12:22
    Even een apart topic geopend om http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,4602.0.html... topic niet verder te vervuilen (sorry Bodo 馃槈 )
    Go to heaven, ski like hell!
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 9 November 2012 路 13:10
    Snowmonkey RobinN present  8)
    Waar het wit is, is een weg.
  • boendertjuh
    Advanced
    boendertjuh op 9 November 2012 路 15:43
    Als het kan IK!
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 9 November 2012 路 18:05
    Ik ben er uiteraard bij. Heb al mail van 4 mensen gehad die ge脙炉nteresseerd zijn. Dat maakt al 5 inclusief ik. Op de helft. Er zijn vast nog wel andere powderjunkies die een kleine (of grote) sabbatical willen nemen
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 9 November 2012 路 19:31
    Om maar even het 'titel-topic' eer aan te doen:

BBC documentaire Snow Monkeys:
    http://www.veoh.com/watch/v20259941K2CyAd27?h1=Natural+World+-+Snow+Mo...
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 11 November 2012 路 12:38
    Wat gaan jullie ook alweer doen in 2014? een huis huren? en waar? een uitvalsbasis of centrale locatie?
    Klinkt wel gaaf, als je zo veel kosten kunt beheersen, maar verder heb je natuurljk reis, transfers, lift passen etc..
    Misschien als je 'op seizoen' bent kun je daar het maximale voor de minimale kosten uithalen.
    Ik heb dat boek besteld, Snow Search Japan van Keith Stubbs, en dat is zeker (n leuke) aanrader, gemaakt door pro's en mensen die d'r ook werken, wonen etc....

Alleen al de tekst op de achterkant: "Imagine a country that has literally hunderds of ski resorts but only a handful of snow machines. Imagine a country where ski resorts can averae 14 metres of snow in a season and have some of the driest powder in the world. Imagine a country that has twice hosted the Winter Olympics and yet very little is known about most of the ski resorts outside of their own country. Imagine Japan!"

En dan nog de steden, mensen, eten, cultuur, toegankelijkheid, openheid t.a.v. toerisme, orientaals en supermodern.
    Never a last run..
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 11 November 2012 路 12:54
    Hier ook zeker belangstelling! Beetje voorbehoud qua kosten, maar het thuisfront is al akkoord  8)
    powpowwowjippiajippieee
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 12 November 2012 路 14:58
    @Fonzie:

Volgens mij heeft Tijmen er oren naar om in de buurt van Niseko een maand een huis te huren en dat soort dingen zijn met meerdere mensen vaak redelijk te betalen. Er zitten een aantal voor en nadelen aan natuurlijk, waarbij het grootste voordeel is dat je goedkoper kan leven omdat je niet echt de toerist uit hangt, zelf koken en lagere prijs per nacht voor acco. Nadeel is dat je een maand niseko zit en daar wel kan rondreizen, maar naar Nagano wordt lastiger.

Is er een combi van die twee mogelijk, misschien wel? Laten we het uitzoeken en een vette trip plannen. Ik ben stoked, dit soort avonturen is waar ik veel waarde aan hecht in mijn leven.
  • boendertjuh
    Advanced
    boendertjuh op 12 November 2012 路 15:19
    @RobinN

"Ik ben stoked, dit soort avonturen is waar ik veel waarde aan hecht in mijn leven."    Ik ook!
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 12 November 2012 路 15:36
    IK ben ook stoked 馃槂 vooral na het lezen en luisteren en nu onze plannen voor 2013 concreter worden, en vooral om het hoog exotische gehalte van dit land en gebied, en het belanrijkste de poeder ! Die ozzies en kiwi's zitten er massaal, why not we? 馃槂 of is het een 'secret spot the size of a country?' the new (pow) frontier... http://www.wejapowder.com (ff registeren?) yeahaa .....
    Never a last run..
  • JeroenJanssens
    Tourist
    JeroenJanssens op 13 November 2012 路 03:41
    worden weekcrashers ook aanvaard ??? 馃榾
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 13 November 2012 路 19:36

worden weekcrashers ook aanvaard ??? 馃榾

Uiteraard! Iedereen is welkom. De bank is een prima plek om te tukken 馃榾

Voor iedereen die belangstelling heeft: we gaan in het voorjaar een keer met z'n allen de kroeg in en bespreken wat de opties zijn en hoe we het aan kunnen pakken.

Ben je ge脙炉nteresseerd, mail dan naar:

Tijmen dot Dalhuijsen at gmail

Ik zal dan contact met je opnemen in het voorjaar zodat we dit kunnen realiseren
  • ThijsAG
    Advanced
    ThijsAG op 14 November 2012 路 10:06
    Ik ben nog niet zeker, maar wil zeker wel op de hoogte blijven van dit interessante initiatief
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 14 November 2012 路 10:36

Ik ben nog niet zeker, maar wil zeker wel op de hoogte blijven van dit interessante initiatief

Nice, we houden contact. In Januari is het toch geen weer om op het land te werken, kan je beter de bergen in!
  • boendertjuh
    Advanced
    boendertjuh op 14 November 2012 路 11:18
    @TijmenDal: Met drank op dingen plannen, dat gaat fout. I'm in.
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 14 November 2012 路 19:43

@TijmenDal: Met drank op dingen plannen, dat gaat fout. I'm in.

;D
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 20 November 2012 路 20:48
    Shit dat ik me nog niet eerder gerealiseerd heb dat ik begin 2014 voor de verandering weer eens aan het afstuderen ben! Dit zou weleens kunnen gaan lukken!

Laten we lekker vroeg gaan (als het hier nog donker is), en dan afterparty in Tromsø! 馃槂
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 29 November 2012 路 08:16
    Heb al 10 mails gekregen van mensen die oren hebben naar een maandje poeder in early-2014!
    Gaat de goede kant op! Email adres is een paar posts hierboven te vinden!
  • boendertjuh
    Advanced
    boendertjuh op 6 March 2013 路 18:33
    De laatste tijd een aantal berichten gelezen over Japan. Leeft dit topic nog een beetje bij de mensen?
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 6 March 2013 路 19:34
    Bij mij wel in ieder geval.
    Ik heb nu 13 emailadressen ontvangen van mensen die geïnteresseerd zijn. Het huidige plan is om in april/mei een avondje samen te komen in de kroeg en daar een brain-storm sessie te houden om te kijken wat mogelijk is.
  • Whistler
    Beginner
    Whistler op 6 March 2013 路 20:27
    @Tijmen, make it 14 馃槈
    Verstuurd naar je gmail.

Groet
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 7 March 2013 路 13:01
    Frank, jij rept nog 2 andere.
    Net van Dutchess ook nog een mailtje gekregen. Op naar de 20!
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 7 March 2013 路 13:58
    De laatste tijd een aantal berichten gelezen over Japan. Leeft dit topic nog een beetje bij de mensen? boendertjuh op 6 mrt. 2013 18:33

Nee, het topic 'an sich' leeft niet speciaal, Japan 2014 staat echter wel al op de agenda!
    Het hoofdstuk: "hoe/wanneer en met wie" moet nog worden ingevuld 馃槂
  • Whistler
    Beginner
    Whistler op 7 March 2013 路 16:48
    Tijmen; klopt..3 in totaal er bij 馃槂
  • boendertjuh
    Advanced
    boendertjuh op 7 March 2013 路 18:31
    Dalijk een kroeg vol en een delegatie richting Japan.
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 8 March 2013 路 13:28
    wij hebben ook plannen. moeten nog uitdokteren met vervoer vs roadtrip vs onderkomen vs gebieden vs ... maar leuk wordt het vast. ~ 3 weken is het plan. ik stuur ook wel ff een email wellicht valt er wat te combineren.
    http://verticaldissidents.net
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 8 March 2013 路 15:20
    Gaat lekker zo. Nog 1/2 voor de 20!
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 30 April 2013 路 14:06
    Ik ga morgen een weekje de sneeuw in, maar als ik terugkom ga ik iedereen mailen om eens het een en ander te bespreken!
  • boendertjuh
    Advanced
    boendertjuh op 30 April 2013 路 16:17
    Top! Viel SpaB
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 30 April 2013 路 19:12
    Mooi mooi! Veel plezier en tot snel!
    powpowwowjippiajippieee

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro