Welke lijm kan ik het beste gebruiken?

• AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 November 2012 · 14:09
    Er zijn altijd veel vragen over repareren van boards en ski's, maar dit is wat anders.

Op mijn Bergans jas zitten velcros die aan elkaar zijn verlijmd. 1 van deze velcros is voor de helft losgekomen (zie foto) en deze wil ik vastlijmen. Pattex 100% welke ik nog in huis had did not do the trick. Na een paar dagen kwam het weer los. Geen hechting.

Voordat ik tig soorten lijm ga uitproberen wil ik vragen of 1 van jullie weet welke lijm ik hiervoor het beste kan gebruiken.

• EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 28 November 2012 · 14:26
    Geen idee wat voor lijm het beste is, maar als je jas nog geen vijf jaar oud is vallen dat soort probleempjes volgens mij onder de garantie... Succes
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Kendo
    Beginner
    Kendo op 28 November 2012 · 16:08
    Inderdaad, mijn ervaring met oa TNF is dat ze prima met garantie regels omgaan. Ik zou zeker proberen om dat eerst uit te zoeken. (en je niet door de verkoper in de winkel tegen te laten houden, gewoon doorzeuren dat ze'm opsturen) Voor je het weet heb je een nieuwe hippe jas 😉

......en anders werkt pattex secondelijm ook altijd erg goed !!
    “Ein Brett macht Spaß. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spaß”
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 November 2012 · 16:20
    Ik heb eerst maar even een mail gestuurd naar Bergans met foto erbij. ff afwachten, maar.
    iig bedankt voor de tips.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 28 November 2012 · 17:18
    Bison Kit of Tix gaat waarschijnlijk ook niet helpen. Heb hetzelfde gehad met een paar handschoenen. Na afknippen van het lipje werkte het klitteband verder nog prima. Jammer dat iemand in snowworld laatst in een onbewaakt ogenblik dacht dat het voor hem ook best een prima paartje zou zijn 😞
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 28 November 2012 · 18:30
    Seamgrip is echt super voor repareren en het blijft ook flexibel nadat het opgedroogd is.
    Te koop bij elke buitensportzaak
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 November 2012 · 19:05
    Bison Kit of Tix gaat waarschijnlijk ook niet helpen. Heb hetzelfde gehad met een paar handschoenen. Na afknippen van het lipje werkte het klitteband verder nog prima. Jammer dat iemand in snowworld laatst in een onbewaakt ogenblik dacht dat het voor hem ook best een prima paartje zou zijn 😞 Emmer op 28 nov. 2012 17:18
    😞
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 28 November 2012 · 20:54
    seamgrip, of neopreen wetsuitlijm oid?

Ik zou iig een stukje tape (ik gebruik altijd spinakertape, watersportwinkel) onder en boven plakken zodat de kracht beter uitgespreidt wordt en meer in de trekrichting licht...

Maar garantie is natuurlijk de beste optie!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 November 2012 · 21:15
    Dank voor alle tips zover. Ik wacht even de reactie af van Bergans alvorens ik iets ga ondernemen.

BTW, maar hecht seamgrip ook op gladde oppervlakken?
  • bantie72
    Tourist
    bantie72 op 30 November 2012 · 09:05
    Ik heb zelf goede ervaring met onderstaande lijm voor zulke reparaties.

Als ik zo iets heb verstevig ik het nog een keer door het puntje vast te naaien.

http://www.bison.nl/nl-nl/producten/645-huishoud-en-hobbylijmen/produc...
  • coen
    Advanced
    coen op 30 November 2012 · 11:10
    Spookjuh, wat bedoel je met gladde oppervlakken? Volgens mij hecht seamgrip aan zowat alles... Behalve silicoon gecoat materiaal...
    Earn your turns...
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 30 November 2012 · 12:10
    Spookjuh, wat bedoel je met gladde oppervlakken? Volgens mij hecht seamgrip aan zowat alles... Behalve silicoon gecoat materiaal... coen op 30 nov. 2012 11:10
    Precies zoals ik het zeg 😃 De kanten die aan elkaar verlijmd moeten worden hebben gladde oppervlakken, waardoor hechting lastiger wordt als lijm opdroogt. Althans dat vermoed ik.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro