Snow Safety Nendaz Blok 2, wie gaat er mee?

• FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 3 January 2013 · 22:18
    29 januari ga ik meedoen met de Lawine 1 cursus van het Snow Safety Center in Blok 2. Ik ben erg benieuwd wie er nog meer aan blok 2 meedoen?

Ik heb de theorie in november in Zwolle gevolgd van Lawine 1 en de theorie van Lawine 2 in december in Zoetermeer. Er benieuwd wie er nog meer aansluiten in Nendaz in Blok 2!?
    Life starts at the end of your comfort zone
  • Frisco
    Advanced
    Frisco op 3 January 2013 · 22:49
    Ik doe mee met Lawine 2, blok 2, dus we zullen wel een pilsje doen in Nendaz!
    Never eat yellow snow!
  • CuttingStorm
    Beginner
    CuttingStorm op 3 January 2013 · 23:03
    Check!

Wanneer ga jij die kant op Joost?

Groet Joram
  • FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 3 January 2013 · 23:54
    Ik vertrek vrijdag de 25ste richting Nendaz. Paar dagen inskiën van te voren. Ga na afloop door naar Oostenrijk. Wanneer wilden jullie vertrekken?
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 4 January 2013 · 11:36
    Ik ben erbij! Lawine 2 blok 2.
    Ik weet nog niet of ik de 25e al rij of de 29e.
    Dromen zijn er om te realiseren
  • lennartvandermarel
    Beginner
    lennartvandermarel op 4 January 2013 · 12:25
    Ik ben er ook bij! Lawine 1 blok 2. Zijn er nog mensen die de theorie van lawine 1 zondag 13 en 20 januari doen in Zoetermeer?
  • boendertjuh
    Advanced
    boendertjuh op 4 January 2013 · 12:28
    Lawine 1 blok 2, ik ben erbij!! Waarschijnlijk 28ste rijden want zou graag nog een dagje relax willen skiën. Iemand nog tips voor een slaap plaats voor maandag op dinsdag?
  • FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 4 January 2013 · 12:33
    Ja, een hotel van een NL eigenaar recht aan de lift: http://www.lesetagnes.com Heel relaxed, mooie kamers, en kan je direct naar toe skiën of boarden vanuit de dalafdaling. Ook gratis wifi. Ook wel oké!
  • grossi
    Advanced
    grossi op 4 January 2013 · 15:01
    Ik ben er ook bij! Voor mij ongeveer de start van mijn 6 weken in Nendaz. @Joost, goede keuze om in Les Etagnes te gaan zitten. Mooie plek en superaardige eigenaar. Ik zit zelf aan de overkant ook aan de piste in een appartement
    Lonesome Powboy!
  • Daniel
    Advanced
    Daniel op 4 January 2013 · 15:23
    Ik ben er ook bij! 😀 (Lawine 2 blok 2)

Heb een auto tot mijn beschikking 4x4+ winterbanden, en zoek nog mensen die mee willen rijden, of waar ik bij mee kan rijden (Hoofddorp).

Ik ga liefst de 25ste of 26ste weg, naar een gebied in de buurt waar genoeg sneeuw ligt. En na afloop wellicht ook nog een paar dagen ergens in de buurt een PA# mee pakken.

Stoked! Ik heb er zin in 😀

(34 jaar oud, snowboarder)
    Laat de zwaartekracht je helpen
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 4 January 2013 · 15:58
    Ha Daniel,

As maandag / dinsdag weet ik of ik de dagen ervoor (25-29) weg kan en er zijn 2 maten die dan laten weten of ze mee gaan.
    Ik woon in Vlaardingen en daar kom je praktisch langs als je de A16 naar het zuiden neemt. Na afloop rij ik bij voorkeur wel de zondag naar huis.

Audi A6 Avant met winterbanden en skikoffer.
    35 en snowboarder.
    Even contacten begin volgende week?
    Dromen zijn er om te realiseren
  • Echo
    Advanced
    Echo op 4 January 2013 · 18:41
    Ik ben er ook bij! Lawine 1 blok 2. Zijn er nog mensen die de theorie van lawine 1 zondag 13 en 20 januari doen in Zoetermeer? lennartvandermarel op 4 jan. 2013 12:25

Ik ben er de 13e en 20e, kom mee met mijn zoonn (17 jr.) die de theorie gaat doen dan en ben ook in Haute-Nendaz blok 2
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 4 January 2013 · 18:53
    Yippiedepippie. Ik heb me net opgegeven omdat ik zag dat er nog plek was! Zoek dus ook carpool (Haarlem), en ben ook ibv 4x4 met winterbanden. Datum vertrek ligt voor mij nog open, en ik denk dat ik even bevestiging van SSC moet afwachten. Maar heb aanbetaald.Blijf graag in contact met @joost, @freearno, @boedertjuh, @daniel, @cuttingstorm, @lennart 😃 nu nog net zo'n dumpje als AT momenteel krijgt....hmmmm 😃
    Never a last run..
  • skiester
    Advanced
    skiester op 4 January 2013 · 18:58
    Yep ik ben er ook bij herhaling L1 blok 2. Heb al een mederijder voor de heenreis op de 29e, na Nendaz rijd ik direct door richting munchen (ISPO), bij grote nood kan er nog wel iemand bij in de peperbus op de heenreis.

Mocht iemand trouwens geinteresseerd zijn in nieuwe skis, ik zou wellicht wat Whitedots mee kunnen nemen om te testen/huren/huurkopen of whatever we kunnen regelen. Per PM pls.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • mh74
    Advanced
    mh74 op 4 January 2013 · 21:35
    Ik zoek nog een lift naar Nendaz op 25 januari. Ik doe mee met Lawine I blok 1. Heeft iemand nog een plekje over in de auto? Ik kom uit Amsterdam.

Mimosa
    Powder makes me happy!
  • FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 4 January 2013 · 21:46
    Blijf graag in contact met @joost, @freearno, @boedertjuh, @daniel, @cuttingstorm, @lennart 😃 nu nog net zo'n dumpje als AT momenteel krijgt....hmmmm 😃 Fonzie op 4 jan. 2013 18:53

Voor elk Powweekendje de komende tijd kan je een PM sturen! Ik zit erin. ...Heb de hele ochtend weerberichten en webcams zitten checken om misschien dit weekend naar Oostenrijk te gaan, maar het dit weekend is het net te veel net wel, net niet. (t kan sneeuwen of dooien) Misschien na woensdag weer een dump. Hopelijk Nordstau, met een metertje vers in het Kleinwalsertal. Dan ga ik zeker mee! 😃

Overigens, ik ga een paar dagen eerder naar Nendaz dan de start van Blok 2. Ik vertrek op de vrijdag de 25ste om met een maat van mij daar alvast wat in te skiën. Mochten er mensen willen meerijden dan kan dat. Ik wil vrijdagmiddag vertrekken, wellicht een cheapo overnachting boeken en dan zaterdag in de loop van de ochtend aankomen in Nendaz.

Ik heb nog ruimte voor 2 man / vrouw. Ik ga alleen vanuit Nendaz wel richting Oostenrijk door. Dus voor de terugweg is meerijden alleen geen optie. Laat maar weten!
  • Frisco
    Advanced
    Frisco op 4 January 2013 · 22:34
    Ik vertrek de 26e, maar de auto zit al vol. We verblijven wrsch in zelfde acco als waar SSC al zit, geen gedoe met slepen van bagage etc. Zondag, maandag, dindsdag wat inrijden, misschien kunnen we dan al een dagje optrekken.
    Never eat yellow snow!
  • FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 4 January 2013 · 22:40
    Zondag, maandag, dindsdag wat inrijden, misschien kunnen we dan al een dagje optrekken. Frisco! op 4 jan. 2013 22:34

Op de dinsdag kunnen we zeker een dag optrekken. Mijn appt zit naast dat van SSC. De zondag en maandag zal ik met een vriend van mij optrekken die daar het seizoen werkt en die dagen vrij neemt. Maar de dinsdag is het zeker leuk om even een dagje te rijden. Zal wel een PM sturen met mijn contactgegevens.

Gaan er nog meer mensen eerder?
  • Eijsackers
    Beginner
    Eijsackers op 5 January 2013 · 21:44
    Ik heb me ook nog op kunnen geven! Super!
    Maar ondanks dat ik super graag eerder zou willen gaan en langer zou willen blijven zit dat er helaas niet in.
    Ik zoek dus nog een mogelijkheid om te carpoolen op de 29de en terug op de 3de!??

Eventueel is het nog een optie om op maandag nacht die kant op te knallen en dinsdag al wat in te skiën. Heb evt een Opel Astra met winterbanden beschikbaar maar hoop eigenlijk op een lift zodat vriendin en kids nog een kant op kunnen.
    (32 jaar, skiër)
  • skiester
    Advanced
    skiester op 5 January 2013 · 22:49
    Heen zou evt kunnen, terug met trein? Lennart rijdt ook mee heen en gaat terug met trein. Waar kom je vandaan?
  • Eijsackers
    Beginner
    Eijsackers op 6 January 2013 · 00:18
    Hoi skiester, ik woon in nijmegen!
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 8 January 2013 · 18:25
    Ik zal er ook bij zijn voor L1 blok 2
    34 jaar, Boarder en Belg
    Vertrek 28/01 of 29/01 erna (2 of 3/02) door naar Les Menuires.
    Auto met winterbanden ter beschikking,
    Sint-Truiden - Belgisch Limburg, kan dus ook oppikken in Maastricht en omstreken...
    knowledge is powder
  • skiester
    Advanced
    skiester op 9 January 2013 · 11:36
    Mijn auto zit nu iig vol op de heenreis.... Heb er zin in!
  • FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 9 January 2013 · 11:53
    Nog mensen die gaan afrijzen richting Oostenrijk komend weekend?
  • Daniel
    Advanced
    Daniel op 9 January 2013 · 14:50
    Ja, plan nog niet helemaal concreet, maar lijkt een paar dagen damuls, daarna in de buurt van zurs/stuben/Anton daarna.... bedrijfs feestje in Ladis...
    Laat de zwaartekracht je helpen
  • lennartvandermarel
    Beginner
    lennartvandermarel op 9 January 2013 · 15:06
    Zou graag gaan maar het geld is even op😉 misschien wil ik eind februari begin maart nog een trip doen, dus dan ga ik graag mee!
  • mh74
    Advanced
    mh74 op 9 January 2013 · 15:20
    Ben net een week geweest en ga 25 januari weer een week, dus nu maar even niet. Moet helaas af en toe werken om alle tripjes te kunnen betalen 😀
    Powder makes me happy!
  • Easy
    Advanced
    Easy op 13 January 2013 · 12:32
    Sinds gisteren zit ik officieel in L2 praktijk blok 2 Nendaz (ik zat eerst in blok 1). Ik heb wel interesse in eerder vertrekken om zo mijn vrije dagen beter te benutten.

@ FreeArno: ik heb je een PB gestuurd!

Als het goed is heb ik vanaf komend weekend een V40 op lpg die op goede winterbanden staat. Dus goedkoop vervoer richting Alpen is geregeld!
    Built for Speed
  • WWWilco
    Beginner
    WWWilco op 14 January 2013 · 10:26
    Ik zoek nog een lift naar Nendaz op 25 januari. Ik doe mee met Lawine I blok 1. Heeft iemand nog een plekje over in de auto? Ik kom uit Amsterdam.
    Mimosa mh74 op 4 jan. 2013 21:35

Hi Mimosa,

Ik ga ook van 25-01 t/m 29-01 naar Haut Nendaz Lawine 1 Blok 1.
    Carpoolen?

Wilco
  • FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 15 January 2013 · 17:57
    Oostenrijk was lekker afgelopen weekend. Lekker een beetje ingeskied voor Nendaz. Wel nog met een gids op pad gegaan. Maar over 2 weken kunnen we het zelf plannen!

Hier de ervaring van het afgelopen weekend om lekker in de stemming te komen voor Nendaz:

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro