Klaar met NL, Emigreer ervaringen/tips??

• wouter3
    Beginner
    wouter3 op 22 January 2013 · 19:23
    Beste poederjunkies,

na mn laatste weekje chamonix denk ik er meer en meer aan om het veels te duffe, saaie leven hier op te geven en eindelijk de ' gok' te nemen. Al zins jongs af aan is skieen en later boarden mijn grootste passie waar ik alles voor over heb,heb hier in NL verder nog 0 verplichtingen dus dat zit goed. Der zijn alleen wel aantal punten waardoor ik als nog-niet-local enige zins de kleurtjes in mn broek voel haha 😃

Werk nu zonder afgeronde HBO oid in de financiele sector waar ik redelijk wat werkervaring heb opgedaan. DIt is ook een deel van mn stress, want wat als ik het niet zo bruut vind als gedacht en weer terug wil kan dat wel een aardig probleempje worden (geef t een kleine kans, maar t moet genoemd worden) Gat in cv enzo?? Wil in eerste instantie aan de slag als ski/boardleraar in waarsch Oostenrijk, maar wellicht ook iets financieels/zakelijks als het te vinden is.. Een paar prangende vragen heb ik toch wel..

1: wat doen jullie in de zomer? trek MTB-en, hiken etc allemaal zeer goed, de bouw o.i.d. is niet mijn ding 😃
    2: Hoe vet is 't nou echt als bijv. skileraar om er een heel seizoen te zitten?😃 ( kan me ook voorstellen dat je gek wordt van de kneusjes😃)
    3: watvoor plannen voor langere termijn? Is het jaar in jaar uit bruut genoeg om te blijven?
    4: wat verdien je nou eig. als skileraar met bijv, anwarter?

Vergeet vast nog een aantal vragen, maar in eerste instantie speelt dit wel mee. Mijn planning is volgend jaar november alles gereed te hebben en de trip te maken.

Ben zeeeer benieuwd naar meningen van jullie die deze stap al eerder gemaakt hebben en mij nu van wat ervaringstips te kunnen voorzien!!!

En de slogan wordt hier wel heel duidelijk: Poeder is een keuze 😀
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 23 January 2013 · 12:21
    Hi Wouter, stel je vraag ook zeker even op het Nederlandse forum op wePowder.nl.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro