We'll meet again...

• Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 27 January 2013 路 17:08
    Afgelopen week voor het eerst in dit gebied geweest met zo'n budget busreis, meer voor een weekje gezellig boarden dan keihard poederrijden zegmaar.

Desondanks een paar mooie lijnen kunnen zetten, maar gezien de omstandigheden en de groep blijft het echte werk voor een volgende keer.

Poederstress viel me alles mee, dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat het gemiddelde niveau van de bezoekers hier niet bijster hoog is.

Ook in het zicht van de pistes kun je dikke slashes zetten.

Piste to pow air.

Ik ga hier zeker nog een keer terug komen.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 27 January 2013 路 17:23
    Geinig. 馃槂 Nog een beetje kunnen slapen in de bus?
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 27 January 2013 路 17:31
    Zowel op de heen- als de terugweg een paar uurtjes slaap kunnen pakken. Niet echt structureel, maar slapen doe ik in de auto meestal ook niet.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 27 January 2013 路 18:52
    Ja maar!
    Ik mag de volgende keer toch wel weer mee? 馃榾
  • piethein
    Tourist
    piethein op 27 January 2013 路 19:34
    Ben er ook een keer geweest met een studentenreis en kan idd beamen dat je weinig last hebt van poederstress. De meeste mensen hier kunnen amper skiën, dus het is soms zelfs veiliger om je buiten de piste te begeven dan op. Verder is er veel gelegenheid om wat zon mee te pakken, wat ook wel een pre is. Enige nadeel vond ik destijds de hoeveelheid sleepliften.. (maarja wat kan je verwachten voor die prijzen)
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 27 January 2013 路 20:11
    Ach Les Quatre Vallees staat bijvoorbeeld ook vol met sleepliften, zeker wat meer richting Thyon en dat is zo'n beetje het duurste skigebied (qua liftpas iig) in Europa

Het grootste nadeel van die budget reizen vind ik dat de locale bevolking vaak helemaal klaar is met de aso's die vaak ook op dit soort reisjes gaan. Meestal dus een stuk minder vriendelijk allemaal.
  • piethein
    Tourist
    piethein op 27 January 2013 路 20:32
    Ach Les Quatre Vallees staat bijvoorbeeld ook vol met sleepliften, zeker wat meer richting Thyon en dat is zo'n beetje het duurste skigebied (qua liftpas iig) in Europa Surfertje op 27 jan. 2013 20:11

Klopt wel馃榾 Ben vanaf Verbier een keer richting Thyon geskied, maar dat was ook de laatste keer, wat een gedoe man.. halve dag in de lift en 's middags ook nog maar net op tijd terug bij de gondel naar de onderkant van de mt. Fort om weer in Verbier te komen
  • Basjuh16072
    Beginner
    Basjuh16072 op 31 January 2013 路 15:07
    Over 2,5 week voor de vierde keer hierheen om les te geven... daarnaast gewoon volle bak poeder knallen.
    Come on you all let's powder
  • Edwinn
    Beginner
    Edwinn op 25 February 2014 路 22:21
    Eind volgende week hier ook heen met een lowbudget reis, ben benieuwd naar de poeder. Morgen komt er 18cm sneeuw bij dus hopelijk blijft het de komende tijd nog flink sneeuwen. 馃槂
  • poling
    Beginner
    poling op 26 February 2014 路 07:34
    check dan voor de volgende keer

http://wepowder.nl/forum/topic/13117

vallee perdu (tussen corbier en la toussuire) is lawinegevoelig (zie ook wepowder playgrounds)

handige site voor piste plan: http://live.skiplan.com/moduleweb/sybelles.php

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro