Fit voor de winter

• Arjen
    Advanced
    Arjen op 1 May 2013 路 10:07
    Mijn seizoen zit erop en nu komt de periode van het lange wachten. Wachten tot ergens in oktober de eerste serieuze sneeuw weer gaat vallen. En tot die tijd....fit blijven.

Wat doen jullie in de zomer om het lichaam fysiek in de startblokken te krijgen voor winter 13/14?

Zelf lig ik veel in het water (surfen, bodysurfen en zwemmen), loop een beetje hard en zit af en toe ook op een fiets. Op naar winter 13/14!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 1 May 2013 路 13:16
    Ik wil komend seizoen in ieder geval sterker zijn dan dit jaar... En méér pow rijden. Mijn Canada trip was absoluut vet, maar poedertechnisch niet de beste besteding van mijn winter / budget. 馃槂

Dus wat gaan we daar aan doen?

- Longboarden
    - Meer zwemmen
    - Meer klimmen
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 1 May 2013 路 13:41
    Ik wil komend seizoen in ieder geval sterker zijn dan dit jaar... En méér pow rijden. +1

Elke ca 3 maanden wijzig ik mijn trainingsprogramma. Met ingang van deze week ziet het schema er als volgt uit:
    maandag: krachttraining
    dinsdag: rust
    woensdag: klimmen
    donderdag: krachttraining
    vrijdag: hardlopen
    zaterdag: racefietsen en hardlopen
    zondag: rust
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 1 May 2013 路 14:55
    Ik hoop binnenkort weer te kunnen hardlopen maar heb daar een hard hoofd in.

Verder surfen, fitness en specifieke ski oefeningen.
    White room,Pillow lines,I rule
  • Dirk77
    Beginner
    Dirk77 op 1 May 2013 路 15:35
    Hardlopen en kitesurfen als 't waait! Kitespot is gelukkig iets dichter bij dan de bergen. En ik me elke keer maar afvragen wat die Duitsers bezield om hier te komen kiten. 馃槂
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 1 May 2013 路 16:07
    Ik ben deze week in ieder geval goed begonnen. Half uur gezwommen en een uur hardgelopen. Komende winter gaan we gewoon fitter dan ooit in.

Vanmorgen vielen de golven gruwelijk tegen, dus die sessie hebben we maar even geskipped.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 1 May 2013 路 16:10
    Fietsen en fitness! De winter voorbereiding is hier ook vliegend begonnen, vanavond de mountain bike weer eens uitlaten 馃槂
    Waar het wit is, is een weg.
  • Gipfel
    Beginner
    Gipfel op 1 May 2013 路 17:09
    @arjen ... vond je de golven echt zo slecht? Het was geen wereldklasse, maar af en toe viel er nog wel een redelijk ritje te behalen. Golven konden wat hoger en krachtiger.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 1 May 2013 路 17:21
    @Gipfel Ja, in ieder geval niet de moeite om een paar uur later te starten met werken. Er zat te weinig kracht en hoogte in. Maar goed, binnenkort hopelijk beter!
  • Manoni
    Expert
    Manoni op 1 May 2013 路 17:47
    In Ulm zijn de mogelijkheden eindeloos:

Sportklimmen: hal, rots en meerdere touwlengtes in Allgäu/ Tirol
    Mountainbiken: 's avonds in het Blautal en dagtouren in Allgäu/ Tirol
    Er staan ook een paar hoogtouren op het programma en de rest van de tijd vul ik op met longboarden, beetje hardlopen en racefietsen.

Dit is mijn achtertuin 馃槂
  • PieterBeirnaert
    Beginner
    PieterBeirnaert op 1 May 2013 路 18:15
    Elke dag naar het werk fietsen en aangezien ik in een ziekenhuis werk: 2 maal per week free fitness 馃槂
    Roeitoestellen zijn een aanrader!
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 1 May 2013 路 18:50
    Beetje trampoline springen..

One step at a time.
  • The_O
    Tourist
    The_O op 1 May 2013 路 19:36
    Eerst ff uitrusten seizoen 12/13.....
    And Also The Trees
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 May 2013 路 19:40
    Stroopwafels en snowboard video's, al dat gedoe met fitness hoeft van mij niet zo.. 馃槂
    splitfest.nl
  • Gilles
    Beginner
    Gilles op 1 May 2013 路 19:54
    Hardlopen, trails en veel bergop: goed voor sterke benen en conditie. Eens zien of volgende winter toerambities waargemaakt kunnen worden...
    Gilles is my name!!
  • poling
    Beginner
    poling op 1 May 2013 路 20:19
    @ieism ik dacht altijd dat gevulde koeken en bounties the winning match was ... 馃槈
  • OsiruS
    Advanced
    OsiruS op 1 May 2013 路 21:23
    Ik zit het hele jaar door, weer of geen weer, elk weekend op de mtb. Ik wil nu nog en racer erbij om doordeweeks 's avonds aan duur training te doen (zolang het licht is).
    Rev. Maurice Ordained Dudeist Priest atDudeism, the Church of the Latter-Day Dude
  • OsiruS
    Advanced
    OsiruS op 1 May 2013 路 22:39
    Met even wezen jijbuizen, maar dat longbnoarden is wel gaaf! Welke stijl doen jullie? Carving en downhill lijken mij wel gaaf.
    Rev. Maurice Ordained Dudeist Priest atDudeism, the Church of the Latter-Day Dude
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 May 2013 路 23:26
    [mention="/profile/3414"][mention=3414]@ieism[/mention][/mention] ik dacht altijd dat gevulde koeken en bounties the winning match was ... 馃槈 poling op 1 mei 2013 20:19

Bounties is meer om voor de zomer fit te blijven, dus die eet je juist in de winter.
    splitfest.nl
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 2 May 2013 路 10:22
    Met even wezen jijbuizen, maar dat longbnoarden is wel gaaf! Welke stijl doen jullie? Carving en downhill lijken mij wel gaaf. osirus op 1 mei 2013 22:39

Kan nog niet echt over een stijl spreken (begin net) maar ik hoop een beetje met slides aan de slag te kunnen.

Stroopwafels en snowboard video's, al dat gedoe met fitness hoeft van mij niet zo.. 馃槂 ieism op 1 mei 2013 19:40

Baas 馃槂
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • bartus
    Beginner
    bartus op 2 May 2013 路 10:22
    Stroopwafels en snowboard video's, al dat gedoe met fitness hoeft van mij niet zo.. 馃槂 ieism op 1 mei 2013 19:40 like!!!
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 3 May 2013 路 03:01
    Uitrusten van de winter, genieten van alle openlucht feestjes met het zonnetje en een biertje 馃槂

Techniek en conditie onderhouden met skeeleren.

En dan van de zomer alles intensiveren door de conditie te verbeteren met mountainbiken. Opbouwen van kracht in de beentjes door vanaf oktober te switchen van het skeeleren naar het schaatsen. En in de herfst een paar maandjes wat gewichten erbij, oa squads om ook de spiertjes in het bovenlichaam te versterken.

Ps. Is het alweer bijna winter?? Laat maar komen hoor 馃槈!!

Maar nu eerst op naar de bevrijdingsfeesten!
  • pauldob
    Advanced
    pauldob op 5 May 2013 路 14:33
    Ik denk dat ik dit eens ga proberen komende maanden. alleen nog een geschikte helling zoeken:
  • Rene
    Beginner
    Rene op 5 May 2013 路 15:20
    Ik zit te denken aan een professionele carieere in kegelen voor deze zomer, denk dat m'n conditie daarmee aardig op pijl blijft en ik er in de winter blijkbaar ook nog wat aan heb tijdens gezellige avondjes. 馃槈 *Sorry inside joke..

Even zonder te dollen; lekker longboarden en hardlopen!
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 6 May 2013 路 11:10
    Krachttraining (3 a 4 keer p.w.) en indoorrollerband skien.
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 6 May 2013 路 11:43
    Ik denk dat ik dit eens ga proberen komende maanden. alleen nog een geschikte helling zoeken:
    pauldob op 5 mei 2013 14:33

heb nog wel een paar oude afgekeurde screams voor je liggen als je je eigen ski's niet wilt opofferen 馃槈
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • Manoni
    Expert
    Manoni op 7 May 2013 路 15:48
    Ik zit te denken aan een professionele carieere in kegelen voor deze zomerr.sebastian op 5 mei 2013 15:20

haha 馃槂 had je gewonnen? En anders kan je altijd nog doelpaal worden 馃構
  • Manoni
    Expert
    Manoni op 12 May 2013 路 11:15
    Toch nog wat verse sneeuw gereden donderdag 馃構

• skiester
    Advanced
    skiester op 13 May 2013 路 11:11
    Krachttraining en Kickboksen. Ben ik de afgelopen 2 maanden mee van slappe hap naar behoorlijk fit gekomen. Kom ik ook de zomer wel mee door!
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 13 May 2013 路 11:16
    @Manoni Heeeel vet! Goed bezig daar in Ulm!

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro