wePowder season Kick Off winter '13-'14

• japser_be
    Advanced
    japser_be op 24 July 2013 路 05:44
    Puur praktische vraag ivm vervoer. Zijn er reeds mensen vanuit België die concrete interesse hebben...? stijn op 23 jul. 2013 18:49
    ja

en een tankkaart zelfs 馃槂
  • @MichieldRuijter
    Elite
    @MichieldRuijter op 24 July 2013 路 10:19
    Vwb het niveau kunnen jullie het Freeride paspoort gebruiken. Het gaat bij het niveau voor deelname m.n. om het niveau van dalen en conditie.

Bij het inschrijven via http://epique.com/contact/20/23 kun je dan aangeven of je beginner, gevorderd of expert bent. Ben je nog een 'echte' toerist dan raad ik je aan een technisch programma te volgen om zo stabieler en meer controle te krijgen in het terrein.
    @MichieldRuijter
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 24 July 2013 路 11:44
    Ben van partij!!!
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 24 July 2013 路 11:44
    dan raad ik je aan een technisch programma te volgen om zo stabieler en meer controle te krijgen in het terrein. @MichieldRuijter op 24 jul. 2013 10:19
    Ik weet dat aan het programma nog invulling moet worden gegeven, maar gaat dit weer bestaan uit allerlei clincics? techniek, splitboarden etc.? Of waar moet ik aan gaan denken?
  • @MichieldRuijter
    Elite
    @MichieldRuijter op 24 July 2013 路 11:58
    Je gaat onder begeleiding van een gids met je 'eigen' groep drie dagen op pad. Op de berg wordt er in de groep aandacht besteed aan allerlei facetten van het freeriden. Het programma wordt bepaald a.h.v. het niveau en de wensen van de deelnemers en de omstandigheden zoals weer en sneeuw.

Op de site bij programma:

"Het zoeken en rijden van lijnen staat natuurlijk centraal. Maar een uitdagende lijn is voor iedereen anders. Zo kan je freeriden op alle niveaus. Lijnkeuze, geaccepteerd risico en aangepaste snelheid zijn een aantal facetten waarmee een afdaling gekozen kan worden. Ook aan veiligheid wordt uitgebreid aandacht besteed. Planning, rijtactiek, groepsdynamica en hulp bij een ongeval zijn zaken die o.a. aan bod kunnen komen. De gidsen van Epique zullen vragen beantwoorden en hun eigen ervaringen delen."
    @MichieldRuijter
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 24 July 2013 路 15:42
    In 馃槂
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 24 July 2013 路 18:33
    Geboekt . Als er belgen zijn die willen samen rijden/acco laat maar weten !
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 24 July 2013 路 20:07
    @MichieldRuijter duidelijk! Had gehoopt dat de opzet een beetje hetzelfde was als twee jaar geleden, met de mogelijkheid om een middagje te splitboarden, ben erg benieuwd of dat iets voor mij is. Maar blijkbaar is de opzet vorig jaar al veranderd met de overgang naar Epique.

Maar niet te min heb ik er al héél veel zin in!! Laat de winter maar beginnen!!!
  • robbe
    Advanced
    robbe op 24 July 2013 路 22:24
    Geboekt . Als er belgen zijn die willen samen rijden/acco laat maar weten ! japser_be op 24 jul. 2013 18:33

Ook geboekt 馃槂 dus intresse
    if you don't ride it, you won't scratch it
  • ieism
    Tourist
    ieism op 24 July 2013 路 23:19
    @MichieldRuijter duidelijk! Had gehoopt dat de opzet een beetje hetzelfde was als twee jaar geleden, met de mogelijkheid om een middagje te splitboarden, ben erg benieuwd of dat iets voor mij is. ffKnallen op 24 jul. 2013 20:07

Er gaat vast weer een splitboard weekend komen dit jaar, stuur even je mailadres anders. Ik heb nog niets bedacht, maar het gaat wat later in het seizoen worden en hopelijk met een wat groter groepje.
    splitfest.nl
  • stijn
    Beginner
    stijn op 25 July 2013 路 10:25
    Geboekt!
    Dus Jasper_be en Robbe, iets afspreken vervoer en acco...?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 25 July 2013 路 11:44
    En we zitten op de helft. 50% van de beschikbare plaatsen is al geboekt.
    En dat terwijl we midden in een hittegolf zitten.

Of zou daar een correlatie tussen zitten?
    May the powder be with you.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 25 July 2013 路 12:39
    Het loopt hard Michiel. Hoor vanavond wel of het al over de 50% is
  • YellowSub
    Beginner
    YellowSub op 25 July 2013 路 14:00
    Ook geboekt.
    Eerste keer dus ben zeer benieuwd. vertrekken er nog mensen vanuit omgeving Arnhem Nijmegen?
  • ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 25 July 2013 路 14:57
    Ook geboekt.
    Eerste keer dus ben zeer benieuwd. vertrekken er nog mensen vanuit omgeving Arnhem Nijmegen? RaymondRikken op 25 jul. 2013 14:00

Misschien kunnen we vervoer/acco delen ?
    Ik stuur je even een PM.
    One Life, Live it
  • OsiruS
    Advanced
    OsiruS op 25 July 2013 路 15:02
    Ook geboekt.
    Eerste keer dus ben zeer benieuwd. vertrekken er nog mensen vanuit omgeving Arnhem Nijmegen? RaymondRikken op 25 jul. 2013 14:00
    Ja hoor, maar tegen die tijd zullen er ook wel weer de nodige carpool topics komen.
    Bij de season kick-off had ik op de heenweg iemand uit hoorn en nog iemand ver weg in de auto zitten, op de terugweg is de man uit hoorn vervangen door iemand uit Ressen.
    Bij SSC lawine 1 ook diverse mensen mee, gaat zometeen helemaal goed komen.

Bobf en ik zullen in elk geval een auto delen, tegen die tijd is er nog wel een plaats vrij.
    Rev. Maurice Ordained Dudeist Priest atDudeism, the Church of the Latter-Day Dude
  • robbe
    Advanced
    robbe op 25 July 2013 路 22:36
    Geboekt!
    Dus Jasper_be en Robbe, iets afspreken vervoer en acco...? stijn op 25 jul. 2013 10:25

je hebt pm
    if you don't ride it, you won't scratch it
  • Neorej
    Tourist
    Neorej op 26 July 2013 路 11:03
    @ieism

Ga je dit jaar weer?
    Atomic
  • ieism
    Tourist
    ieism op 26 July 2013 路 13:38
    @Neorej : Naar de Wepowder Kickoff? Ik weet het nog niet...

Heb ook al EHBO/Bergspleetjes-redding in december geboekt, dus ik denk dat ik gewoon bij hevige sneeuwval een ego tripje ga doen.
    splitfest.nl
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 29 July 2013 路 17:19
    Iemand die weet of we daar via epique lawine 3 eenheden kunnen huren ? Of rijd ik er hier in belgie al achter ?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 29 July 2013 路 17:25
    @jasper_be Vorig jaar waren er een paar setjes beschikbaar. Anders kun je terecht bij in ieder geval:
    Snowcoutry, Bever, MK Ski service in Nederland.
    In Belgie waarschijnlijk ook weer via Avventura.
    May the powder be with you.
  • bpomerantz
    Beginner
    bpomerantz op 30 July 2013 路 10:15
    yes zijn ook weer van de partij. vorig jaar 28 november geboekt nu al 28 july. De stoke is ON
    powdermonkey.nl
  • @MichieldRuijter
    Elite
    @MichieldRuijter op 2 August 2013 路 10:55
    We stellen 15 sets (rugzak/schep/sonde/pieps) kosteloos ter beschikking. Op is op!
    @MichieldRuijter
  • PieterBeirnaert
    Beginner
    PieterBeirnaert op 4 August 2013 路 19:12
    Stel je gaat met een paar vrienden. Snowboarders en skiers. Kan je samen in een groep belanden of zit je sowieso gescheiden?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 4 August 2013 路 20:17
    Vorige jaren waren skiërs en snowboarders aparte groepen. Ik denk nu weer.

De groepen zijn op niveau/snelheid ingedeeld, dus als jullie gelijk niveau hebben kan je in dezelfde groep terecht komen.
    Maar eigenlijk maakt het niet uit, want het is ook leuk om juist nieuwe poedervrienden te maken. En in de bar mogen skiers en snowboarders in principe wel samen.
    splitfest.nl
  • @MichieldRuijter
    Elite
    @MichieldRuijter op 5 August 2013 路 10:37
    Klopt helemaal @ieism

Daarnaast hebben de snowboard groepen snowboard gidsen en op de ski groepen ski gidsen. Zo kunnen ze jullie ook technische tips geven en dit ook laten zien in de praktijk. Ook zaken als lijn keuze zullen voor de skiërs en boarders verschillen. Zo zullen bijvoorbeeld de boarders veel directere lijnen rijden omdat traverseren niet echt comfortabel is op een board.

Vorig jaar waren alleen de twee expert groepen gemengd.
    @MichieldRuijter
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 9 August 2013 路 12:57
    @ieism bedankt voor de uitnodiging, maar ik heb helaas nog geen splitboard tot mijn beschikking en ik wou graag een dagje / middagje kijken of het iets voor mij zou zijn voordat ik de zaag erin ga zetten 馃槈
  • japstar
    Beginner
    japstar op 14 August 2013 路 16:34
    Geboekt!
  • Mikey
    Beginner
    Mikey op 17 August 2013 路 21:48
    Jaja, Ook ik heb geboekt!! Yoehoeee.
    Kan niet wachten tot het zover is 馃槂 馃槂
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 18 August 2013 路 22:39
    Geboekt, nu nog verlof krijgen...
    knowledge is powder

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro