Pieper oefenen omgeving Rotterdam

• MarcD
    Beginner
    MarcD op 24 October 2013 路 16:25
    11 馃槂
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 24 October 2013 路 16:41
    moeten we nog een draaiboek gaan maken... wie bied zich aan? 馃槂
  • evan
    Advanced
    evan op 24 October 2013 路 16:54
    moeten we nog een draaiboek gaan maken... wie bied zich aan? 馃槂 rutgerberge op 24 okt. 2013 16:41
    Met een paar broodtrommels en vuilniszakken kan je verrassend interessante scenario's maken, ongeacht hoeveelheid zand of sneeuw op de precieze locatie. Als iedereen z'n ogen een halve minuut dicht kan houden, kan je prima multi-burials oefenen in een parkje. 馃槂EmileHendrix op 23 okt. 2013 23:21
    Zo te lezen heeft @EmileHendrix wel een paar ideeën.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 24 October 2013 路 16:58
    In de uitnodiging zal ik ook een paar regels zetten v.w.b. handig is om bij je te hebben.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 24 October 2013 路 17:15
    @Spookjuh
    you 've got mail.
    @Evan necesitty is the mother of invention 馃槂
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Sandwijk
    Beginner
    Sandwijk op 24 October 2013 路 23:23
    Ik sluit mij ook graag aan, moet alleen nog mijn pieper ontvangen. Verwacht deze begin november.
    Kom uit Delfgauw en wil zeker nog oefenen voor de kickoff.
    Stuur zo een mail aan @spookjuh.
    Enjoy and ride safe!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 24 October 2013 路 23:26
    @Sandwijk de datumprikker is net verstuurd, maar ik zal je nog toevoegen.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 27 October 2013 路 19:12
    Iedereen heeft gereageerd op de datumprikker. Ik zal morgen een overzicht maken van de beschikbaarheid. Het lijkt er op dat het 2 momenten gaan worden.
  • Mikey
    Beginner
    Mikey op 27 October 2013 路 20:30
    @ Spookjuh,

you've got mail 馃槈
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 27 October 2013 路 20:50
    Dan gaat ik eens ff lopen te kijken 馃槂
  • Mikey
    Beginner
    Mikey op 27 October 2013 路 21:08
    Top!
    Goed initiatief b.t.w Rutgerberge! Kunnen we elkaar ook alvast beetje leren kennen voor we de bergen in gaan 馃槂
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 27 October 2013 路 23:22
    ook dat natuurlijk !
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 October 2013 路 09:25
    @Mikey heeft een datumprikkert ontvangen als het goed is. De huidige stand van zaken v.w.b beschikbaarheid kun je hier vinden:

https://db.tt/T3pbVb3l

Zondag 10 november lijkt het meest in favour te zijn tot nu toe (op een paar na die 'liever niet' hebben aangegeven.

Omdat het waarschijnlijk niet zal lukken om iedereen op hetzelfde moment beschikbaar te krijgen stel ik voor om het over meerdere dagen te verspreiden.
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 28 October 2013 路 09:59
    ja goed idee.
    denk dat 10 nov de eerste datum moet zijn, als het dan door het weer niet kan heb je nog ruimte erna.
    ook kunnen 10 nov de meeste, en degene die liever niet hebben zouden de week erna op zaterdag kunnen 馃槂
  • rollie
    Beginner
    rollie op 28 October 2013 路 11:30
    ondanks liever niet ben ik er bij hoor!
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 October 2013 路 14:45
    Voor de mensen die nog interesse hebben heb ik de datumprikker afspraak publiek gemaakt op onderstaande link:

http://datumprikker.nl/pzxgr9u9gy5zhatz

Dus, als je nog mee wilt doen schrijf je in 馃槂
  • Mikey
    Beginner
    Mikey op 28 October 2013 路 18:20
    Datumprikkert in gevuld 馃槂 Erg handig overigens!
  • robbe
    Advanced
    robbe op 28 October 2013 路 18:28
    ook ingevuld hangt beetje af van wanneer ik men pieper terug heb
    if you don't ride it, you won't scratch it
  • Mikey
    Beginner
    Mikey op 28 October 2013 路 19:15
    Ik zat eventjes het lijstje : Wat is handig om bij je te hebben door te nemen, en ik dacht
    misschien is het ook handig je backpack mee te nemen om de scenario's zo echt mogelijk te laten verlopen. Een soort van ultieme test om te kijken hoe vlug je je spulletje klaar hebt en de begraven pieper terug kunt vinden?
  • rollie
    Beginner
    rollie op 28 October 2013 路 19:18
    mwah vraag me af of je er aan toe komt.. vorige keer met 3 man totaal gedaan, eerst 1 op 1, daarna 1 op 2 enzo... en dan ben je stiekem al wel even bezig. bizar wat kan een pieper zonder geoefende eigenaar weinig... Een doosje om hem in te doen en eventueel een schep om iets te begraven? Uit eindelijk gaathet voor de meesten denk ik om puur het zoeken te oefenen, voor de theorie achter het graafwerk etc. heb je een professional met uitleg nodig???? (dunkt me) 馃榾
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • Mikey
    Beginner
    Mikey op 28 October 2013 路 19:45
    @R.O.L,

Daar zit wel wat in ja 馃槂 we zijn ook met een flinke club!
    Laten we idd maar gewoon beginnen bij het begin hahah 馃槈 .
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 October 2013 路 19:48
    @robbe mail nog even je gegevens naar spookjuh at upcmail punt nl

- echte naam
    - telefoonnummer

Dan voeg ik je nog toe aan de Whatsapp groep
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 29 October 2013 路 09:37
    Het hangt er denk ik een beetje vanaf hoe groot de kennis/niveau verschillen in de groep zijn. Hoe meer uitleg gegeven moet worden, hoe minder tijd je over houdt voor daadwerkelijk zoeken...

Als er interesse voor is zouden we een beginners- en een niet-meer-beginners-groep kunnen maken. We zijn immers met best veel en het is waarschijnlijk sowieso praktisch om ergens op de dag een splitsing te maken.

Ik wil dan eventueel wel iets aan uitleg doen. Zo niet dan gaan we lekker met de hele posse zoeken.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 29 October 2013 路 09:49
    Gents,

De 1e datum is geprikt op zondag 10 november. We beginnen om 11:00 en stoppen uiterlijk 17:00. Na afloop kan er nog worden nagepraat onder het genot van een drankje (eigen kosten). Onderstaand nog wat begeleidende tekst:

Het plan:
    Een ochtend / middag lekker aan de gang met pieper zoeken. Verschillende scenario's zullen de revue passeren waar eenieder input mag geven m.b.t. deze scenario's.

Wat is handig om bij je te hebben?:
    - Een lawinepieper (als je er nog geen hebt, kom je lekker toch)
    - Een afsluitbaar doosje, tasje, etc om je pieper in te stoppen. Blijft ie schoon en fris nadat we hem hebben begraven 馃槂
    - evt. een sonde en een schep (denk niet dat we die echt nodig hebben, maar you never know)
    - Een goed humeur (vanzelfsprekend)
    - Wat geld om te spenderen aan koffie, drank, voedsel, etc..

Waar moet je wezen?:
    http://www.strandgaper.nl/html/route.html

Ik hoop dat we er een leuk en leerzaam event van mogen maken. Eentje die voor herhaling vatbaar is.
  • kanski
    Elite
    kanski op 29 October 2013 路 11:39
    Wat een geweldig goed ontwikkeling zie ik hier op het WP forum ontstaan. Inderdaad oefenen kan je niet genoeg doen. Zo zijn er al sessies geweest in België ook. Super.
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • evan
    Advanced
    evan op 29 October 2013 路 13:49
    Goed geregeld Alex!
    We nemen er dus ruim de tijd voor? 馃槂 Ik kan tot ongeveer half vier blijven, dus hoef waarschijnlijk weinig te missen.
  • Tommes
    Beginner
    Tommes op 29 October 2013 路 19:30
    Top idee! Present tot 15.00!
  • Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 30 October 2013 路 13:48
    Helaas, kan ik er niet bij zijn!
    Had graag gewild!
    Skiing is Freedom!
  • Martindg
    Advanced
    Martindg op 31 October 2013 路 10:03
    Hallo mannen, kan ik nog mee doen? Heb ook het pieperfest moeten missen en zou graag wat met de pieper oefenen voordat t seizoen begint.
    Mijn naam is Martin en kom uit Barendrecht.
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 31 October 2013 路 10:04
    wat mij betreft wel hoor
    iedereen is welkom

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro