pieper oefenen utrecht

• EmielRense
    Beginner
    EmielRense op 1 November 2013 路 10:54
    Ik heb me ook aangemeld. Lijkt me leuk, heb helaas niet heel veel data dat ik kan, december duik ik de sneeuw in en deze maand ook nog een aantal weekendperikelen. Mocht het uitkomen dan ben ik erbij!
  • Carel
    Expert
    Carel op 2 November 2013 路 13:36
    zondag 17 november kunnen 8 personen. Dit lijkt me een mooi aantal.

Kunnen we afspreken dat we dan een pieper oefening houden?

Doornse Gat is onder andere geopperd als locatie. Dit lijkt me zeker geschikt.
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 2 November 2013 路 14:13
    Dat lijkt mij ook een geschikte datum,
    De locatie heeft zo niet mijn voorkeur, een uur met ov vind ik toch niet echt omgeving Utrecht 馃槂 ...
  • Carel
    Expert
    Carel op 2 November 2013 路 14:21
    ok dat begrijp ik. ik kan met de auto dus maakt mij niet zoveel uit waar we het doen. pieperfest 2 werd in de buurt van bilthoven toch gehouden. mssn daar doen.
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 2 November 2013 路 16:27
    Doornse gat ik ben voor. wellicht kan er gecarpoold worden? hoe laat spreken wij af? 10:00?
    High Roller
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 2 November 2013 路 16:40
    Dat lijkt mij ook een geschikte datum,
    De locatie heeft zo niet mijn voorkeur, een uur met ov vind ik toch niet echt omgeving Utrecht 馃槂 ... markindealpen op 2 nov. 2013 14:13

In het Panbos (naast De Bilt/Bilthoven) heb je een paar mooie zandverstuivingen, inclusief hellinkjes om tegen op te rennen.
    Heeft ook mijn voorkeur, omdat het vanuit Utrecht prima te befietsen is.
  • Schneebegeistert
    Tourist
    Schneebegeistert op 2 November 2013 路 19:17
    Als het zo dichtbij te regelen is ga ik ook het liefst op de fiets 馃槂.
    Is Bilthoven niet dichter bij dan het Panbos? Daar zit je al zowat in Zeist. Ik weet natuurlijk niet uit welke delen van Utrecht iedereen moet komen, maar voor mij is Bilthoven wel dichterbij denk ik. Ook is er een NSstation voor degenen die die vervoersoptie verkiezen. Het Panbos is wel lastig bereikbaar met het OV volgens mij....
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 2 November 2013 路 19:39
    Welk terrein is het in Bilthoven waar je dan wil oefenen?

Hier is de locatie van de zandpan die ik in gedachte heb:

edit: Ik zie dat details bij het uploaden verloren zijn gegaan, maar wat ik probeerde aan te geven is de pan, rechts, het station Bilthoven linksboven en de afstand hemelsbreed van 2,25 km tussen station en pan. Verder is MK skiservice aan de Leijenseweg nog ingetekend.
  • Schneebegeistert
    Tourist
    Schneebegeistert op 2 November 2013 路 19:44
    Klopt het dat het ergens halverwege het dijkje is ofzo? Ik zat te denken dat je de ingang van het Panbos bedoelde aan de amersfoortse weg.

Ja, lijkt me op zich een geschikte plek. Is ook niet zo verschrikkelijk druk op zondagochtend.
    Alternatief zou nog kunnen zijn om aan de andere kant van de spoorlijn, in het bos bij de wijk de Leijen te oefenen. Alleen geen zandhopen daar....馃槈
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 2 November 2013 路 19:58
    Wat bedoel je met halverwege? Ik ken geen dijkje, maar ik ben ook niet zo heel bekend met de buurt.

De locatie in de gele cirkel is ook een mogelijkheid, zo lijkt het vanuit de lucht en een stuk dichter bij het station. Eens kijken of ik voor de 17e die plek nog kan checken.
  • Schneebegeistert
    Tourist
    Schneebegeistert op 2 November 2013 路 20:30
    Ik ga ook even puzzelen op Google sattelite. Op zich ken ik het gebied wel een beetje, omdat ik er jarenlang af en toe met mijn hond naar toe gegaan ben.
    Ik meld me nog.
  • Schneebegeistert
    Tourist
    Schneebegeistert op 2 November 2013 路 20:37
    En o ja, met het dijkje bedoel ik de verhoging waar vroeger het spoorlijntje liep, en waar nu het fietspad van de boslaan in Bilthoven naar Huis ter Heide loopt.
  • Schneebegeistert
    Tourist
    Schneebegeistert op 2 November 2013 路 20:50
    Beide plekken zijn mogelijk, denk ik. De tweede optie ken ik misschien, als dat de plek is waar MK vorig jaar pieperoefeningen heeft gehouden. In dat geval ligt er veel los zand waar je makkelijk iets kunt begraven.
    Overigens kun je met buslijn 77 veel dichter bij de oefenplek komen, mocht je niet willen lopen. Maar ik geloof dat die het ene halfuur via de Leijen rijdt, en het andere halfuur via de Boslaan (Uitstappen op de Koperwieklaan, bij de Tureluurlaan en Leeuweriklaan.
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 6 November 2013 路 10:25
    Ik zie dat iedereen gereageerd heeft, en dat 17-11 de voorkeur heeft (8 personen van totaal 12). Ik zal m prikken!

Dan hebben we nog even tijd om een plek te kiezen. Ik dacht eraan om te beginnen om 1200? Dan kunnen de mensen die 'smiddags willen komen ook mee.
  • Carel
    Expert
    Carel op 6 November 2013 路 11:18
    prima
  • Allart
    Beginner
    Allart op 6 November 2013 路 11:45
    Ik zag weer een nieuwe zandheuvel bij de Haarrijnse plas, het is al een tijdje geleden dat ik een politieagent gesproken heb, doen? 馃槈
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • Schneebegeistert
    Tourist
    Schneebegeistert op 6 November 2013 路 19:23
    Mijn beschikbaarheid stond op nee, maar dat is relatief. Hangt ervan af hoe laat we klaar zijn. Ik wil wel graag meedoen, natuurlijk! 馃槂
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 6 November 2013 路 20:04
    @Schneebegeistert vanaf/tot hoelaat kun je?
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 6 November 2013 路 21:30
    Mooi georganiseerd! Ik ben er bij, onder voorbehoud van heel vies weer en/of een al te grote kater. Het moet wel leuk blijven 馃槈
  • Schneebegeistert
    Tourist
    Schneebegeistert op 7 November 2013 路 10:44
    @markindealpen
    Eea is een beetje afhankelijk van wat ik kan organiseren qua vervoer, maar in het slechtste geval moet ik 16.45-17 uur iig thuis zijn, anders haal ik de volgende trein niet meer.
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 7 November 2013 路 12:01
    Moet ik nog een locatieprikker de deur uit doen 馃槂

@Schneebegeistert Als we om 1200 beginnen moet dat toch wel lukken, je bent vrij om te gaan wanneer je wilt toch!
    Ik heb een keer pieperfest bezocht, dus nog weinig ervaring. Wie kan helpen wat scenario's op/uitzetten?
    Heeft iedereen eigenlijk een eigen pieper?
    Zijn er reserve piepers die eventueel begraven kunnen worden?
  • Schneebegeistert
    Tourist
    Schneebegeistert op 7 November 2013 路 12:18
    Heb 1 pieper.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 7 November 2013 路 12:45
    Ik heb er drie. 馃槂
  • EmielRense
    Beginner
    EmielRense op 7 November 2013 路 16:57
    ik heb nog geen pieper, maar ben druk bezig om er voor zondag een te hebben!
  • Carel
    Expert
    Carel op 7 November 2013 路 23:30
    Fijn dat we een datum hebben. Mark kun je nog 1 keer de locatie / verzamelpunt doorgeven. Verder had jij nog een goed punt Mark wat betreft scenario's. Ik heb altijd in een duo geoefend. Weet niet echt hoe ik dit zou moeten aanpakken. Het lijkt me nuttig als we hier nog naar informeren in een algemene post. Hebben de andere streken ook wel wat aan. Snowsafetycenter heeft denk ik ook wel wat info.

ik heb 2 piepers.
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 8 November 2013 路 13:10
    @Carel als je iets van SSC hebt gedaan heb je ook scenario's geoefend volgens mij (althans ik wel馃槈? Volgens je rapport ben je gevorderd dus dat zal wel goed komen dan..toch?
    High Roller
  • Allart
    Beginner
    Allart op 8 November 2013 路 16:06
    Gewoon meer piepers begraven toch? 馃槈
    Ik heb 3 of 4 PVC kokers om ze in te begraven.
    Maar slechts 1 pieper 馃構
    Locatie kortsluiten kan inderdaad geen kwaad.
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • Ors
    Advanced
    Ors op 8 November 2013 路 21:50
    Ik heb 1 pieper. Verder een beetje lost wat er wordt bedoeld met scenario's: single VS multiple burial? Of gaat het dan over zoektechnieken mbv blokkeerfuncties of oldschool circles lopen? Of weer heel iets anders?

En nu maar hopen op lekker weer 馃槂
    @Emmer: hoe kom jij aan 3 piepers? Grootverbruiker?
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 9 November 2013 路 02:40
    Ik heb twee kinderen die ook wel eens van de piste raken. 馃槂
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 9 November 2013 路 02:48
    @emmer, wat ben je nog laat op馃槈
    Let the riding do the talking and you've said enough

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro